{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Vrinsker på tur alene {{forumTopicSubject}}

Jeg har to dejlige heste. En på 8 og en på 5, og de har i 2 år gået på fold kun de to sammen. Den ældste var i den periode meget afhængig af den unge, og kunne dårligt tages ind og strigles uden den unge var med, og kunne slet ikke rides.

For tre måneder siden blev de så flyttet til et nyt opstaldningssted, hvor de går på fold med andre heste, og det har virkelig hjulpet. Han kan nu gå banen alene uden problemer.
Han kan også gå tur alene, men 2-3 gange på hver tur bliver han pludselig ked af det og vrinsker efter min anden hest. Det hjælper så, hvis jeg trykker ham lidt fremad i trav eller galop, lidt efter kan vi så gå i skridt igen og han går fint, indtil han igen kommer i tanke om, at han er alene.

Har I erfaring med noget lignende, eller skal jeg bare acceptere det, og være glad for det, han allerede har forbedret sig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vrinsker på tur alene
  • #1   27. jul 2012 Min vrinsker også altid når vi når skoven.. Han stopper ret hurtig igen.. Det synes jeg bare han skal have lov til for han gør ikke tegn til at ville vende om for at komme hjem

• #2   27. jul 2012 Så længe den bare vrinsker, ville jeg se igennem det. Han er trods alt væk fra flokken, og det er åbenbart et stort skridt for ham. Min vrinsker også meget højlydt de første 5 min. i stalden, og stopper derefter. Begynder han at vende om, eller hidse sig op er den værre...

• #3   27. jul 2012 Det har jeg også prøvet. Svaret for mig bare er livet går videre smiley Det tog ikke lang tid, så red vi da uden problemer. Tror ligeså meget det handler om en selv. Hvis man kan vise sig som en der har styr på tingene, styr på sig selv, så finder hesten nok også ud af det.

• #4   27. jul 2012 Så længe han ikke laver ballade, så tror jeg bare du skal vænne dig til det. Min vallak kalder også en del på tur, både alene og sammen med andre, men så længe han ikke forsøger at vende og ellers laver ballade, så skal han have lov at snakke.
    Min skal også bare trykkes lidt frem så kalder han ikke i et stykke tid. men der er mange heste i vores område, og han kan ikke lade være med at svare dem når de kalder.

• #5   27. jul 2012 Hvis Celines venner kalder på hende, når jeg er i ridehuset eller på banen med hende, så svarer hun også tilbage meget højlydt. Hun laver aldrig ballade, så hun skal helt bestemt have lov til at fortælle hendes venner hvor hun er henne..

Som de andre siger, så lad ham kalde, så længe han ikke hidser sig op (:

• #6   27. jul 2012 min vrinsker stort set altid smiley om hun er alene eller sammen med andre smiley så længe hun bare vrinsker, så griner jeg bare af hende, for hendes vrinsk er ret nuttet :O)

• #7   27. jul 2012 Han gør ikke noget, nej, men jeg føler bare, at der er lidt stress-relateret.

• #8   27. jul 2012 det gør min osse du må bare være mere bestemt over for din hest

Kommentér på:
Vrinsker på tur alene

Annonce