{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Unghest vrinsker under tur {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min kære unghest er begyndt at vrinske MEGET under tur, alene vel at mærke. Samtidig bliver han hysterisk. Det er kun meget kort og som sådan ikke et problem, men jeg kunne godt tænke mig at lære ham at lade være.

Handler det bare om at ride mange ture på ham, så han vender sig til det? Vil meget gerne høre fra andre som har oplevet det og høre hvad I har gjort smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest vrinsker under tur
  • #1   19. maj 2015 Tror blot det er et spørgsmål om at han skal vænnes mere til ride tur alene. Så er sikker på det nok skal gå væk af sig selv når han føler sig mere tryg ved at tage afsted alene. smiley

• #2   19. maj 2015 Min ven gør det også.
    I starten gjorde han det hele turen, lige meget hvor lang den var, nu gør han det gerne maks 5 gange. Han stopper heller ikke længere op, eller stejler for den sags skyld.

Hvis din hest ikke er van til at komme væk fra flokken, eller bare ikke har været det i en tid, så er det ganske normalt. Jo mere du kommer afsted med den, jo mindre vil det nok blive smiley

• #3   19. maj 2015 Ja Tindur har kommet på ture i flere år. Og redet på ture de sidste mnd. Altid alene (med få undtagelser) han har også begyndt at vrinske efter de andre nu efter han kom ud at stå 24/7 og kom på græs. Han har pludselig blevet mere optaget af flokken. Mener at huske at han også var sådan sidst år i starten på sommergræs tiden. Husker jeg rigtig så går det over efter hvert smiley ikke sjovt med en hest man tænker pludselig kan vende om og løbe hjem smiley

Mvh TT

• #4   19. maj 2015 Det er nu heldigvis ikke sådan at jeg er bange for at han tonser hjemad, heldigvis! Han tripper bare lidt og så er han "normal" igen smiley men ja, sjovt er det da ikke! Jeg tror bare jeg vil ride nogle flere ture på ham! Det er nemlig også blevet værre her efter de er kommer på græs, men det var kun tre gange han gjorde det i dag, på de små 8 km vi red i dag. Jeg rider ham oftere alene end sammen med andre, da jeg gerne vil have at han er selvstændig smiley

• #5   19. maj 2015 Og ja jeg fortsætter bare med at ride og beder om koncentration smiley

Kommentér på:
Unghest vrinsker under tur

Annonce