Idyllen er brast - hjælp {{forumTopicSubject}}
Øv øv ØV!! Jeg har jo tidligere haft Basse, som var en super, super hest. Sød, rar, nem, medgørlig og bare en super hest - og jøsses hvor jeg fortryder at jeg solgte ham.....:o((
Nå men jeg troede jo at jeg ville en helt masse indenfor dressuren, så købte Skywalker, en unghest som jeg troede var drømmen.... Men savnede Basse´s rolige væsen, at jeg bare kunne sadle op og ride en tur i skoven alene, sammen med andre - alt kunne jeg gøre ved ham.
Og når jeg nu ikke kunne købe Basse tilbage, ville jeg se om jeg kunne finde en "magen".
Jeg mødte Highlander og var solgt med det samme. Han stod musestille på staldgangen, nød at blive nusset og striglet. Under ridningen var han frisk, men ikke stresset eller meget ukoncentret.
Highlander kommer til mig, og de første 3-4 dage er alt fryd og gammen, - men nu er idyllen brast.
Han er vildt stresset, vil ikke stå stille i stalden, går MEGA stærkt på ridebanen, kan ikke koncentrere sig, løber mig ned når han skal ud igen, eller ind i sin boks.
Vrinsker efter de andre, og er slet ikke den hest jeg faldt for......
Nu har jeg så købt Pavo´s Nerv Control, og håber det kan have virkning. Men kan en flytning virkelig stresse dem så meget op?? Og har I andre råd til at få ham ned fra månen igen??
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
Så ja jeg vil mene at en flytning godt kan stresse dem helt op.. men min faldt nu ned igen i løbet af en lille uge...
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 49 Heste: 8 Svar: 390
Mit hingste føl fra sidste år, har jeg haft stående 2 andre steder, før han kom helt hjem. Pga vi flyttede til sjælland.
Lige fra fødsel har han været meget sky, og det blev bestemt ikke bedre, da han skulle ud på den 10 timer lange køretur.
Førts nu - efter 1 år er han faldet helt til, og er fromt som et lam
Så kan ikke anbefale andet end tid. Og hver gang hesten begynder at stresse, så stop op - og snak med ham og bare ligge hånden på halsen, det plejer at få dem ned på jorden.
Held og lykke med hypsen
feb 2007
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 49 Heste: 8 Svar: 390
min den ene traverhoppe, og oss fuldstændig skudt når vi rider på tur alene.
Men så begyndte vi på western og rebgrime, og nu slapper hun helt af - måske lidt for meget
feb 2007
Hmm, om jeg rider med bidløs, arbejder i rebgrime eller har alm hovedetøj på, gør ingen forskel. Der er ingen kontakt....
jul 2006
Følger: 177 Følgere: 166 Heste: 6 Emner: 330 Svar: 2.555
måske kan det hjælpe at gå en masse ture.. min hoppe er også varm og gider ikk det dressur på banen altid.. men vi går nogle ture så hun får brugt hjernen.. det får hende til at slappe af..
jeg har også haft de perioder hvor hesten var helt andeledes men så begyndte vi på de ture og hun er begyndt at slappe meget mere af og nyder nu at arbejde..
feb 2007
jul 2006
Følger: 110 Følgere: 105 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 323
feb 2007
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 8 Svar: 107
og det ejner han sig slet ikke til han var slet ikke nogen hest jeg ville prale med sparkede de andre heste
han fo´r sammen over det mindste
han var meget nervøs
flyttede ham så ud til en veninde og det hjalp har aldrig haft så rolig en hest
Idyllen er brast - hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside