{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Idyllen er brast - hjælp {{forumTopicSubject}}

Øv øv ØV!! Jeg har jo tidligere haft Basse, som var en super, super hest. Sød, rar, nem, medgørlig og bare en super hest - og jøsses hvor jeg fortryder at jeg solgte ham.....:o((
Nå men jeg troede jo at jeg ville en helt masse indenfor dressuren, så købte Skywalker, en unghest som jeg troede var drømmen.... Men savnede Basse´s rolige væsen, at jeg bare kunne sadle op og ride en tur i skoven alene, sammen med andre - alt kunne jeg gøre ved ham.
Og når jeg nu ikke kunne købe Basse tilbage, ville jeg se om jeg kunne finde en "magen".
Jeg mødte Highlander og var solgt med det samme. Han stod musestille på staldgangen, nød at blive nusset og striglet. Under ridningen var han frisk, men ikke stresset eller meget ukoncentret.
Highlander kommer til mig, og de første 3-4 dage er alt fryd og gammen, - men nu er idyllen brast.
Han er vildt stresset, vil ikke stå stille i stalden, går MEGA stærkt på ridebanen, kan ikke koncentrere sig, løber mig ned når han skal ud igen, eller ind i sin boks.
Vrinsker efter de andre, og er slet ikke den hest jeg faldt for......
Nu har jeg så købt Pavo´s Nerv Control, og håber det kan have virkning. Men kan en flytning virkelig stresse dem så meget op?? Og har I andre råd til at få ham ned fra månen igen??
Har skrevet i begge mine travgrupper, men ingen hjælp der, så håber der er mere held her...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idyllen er brast - hjælp
  • #1   23. apr 2009 jo det lyder da som om at det er flytningen der har stresset ham. Altså at alle hans rutiner er blevet lavet om, det er ikke de samme mennesker, og måske rider du slet ikke som den der red ham før i tiden. Der kan være rigtig rigtig mange grunde.
    Jeg synes i sakl prøve forfra med at lærer hinanden at kende. Hvis du bare er rolig og afslappet kommer det til at smitte af på ham i sidste omgang. Det er ikke et sving med tryllestaven- men det er du nok godt klar over. =)
    Gå nogle ture med ham. Vær sammen med ham inde i boksen, du behøver ikke røre ved ham hele tiden, men småsnak rigtig meget med ham.
    Bare slap af- det skal nok gå.
    det er jo en helt ny verden for den lille mand. Gi' ham lige en chance. =)

• #2   23. apr 2009 Har bare aldrig oplevet en hest stresse så meget over en flytning, og det der undrer mig mest er at han var "almindelig" de første dage...
    Ja, ved godt at det ikke er et vink med en tryllestav, men kunne være der var nogen som vidste noget om noget foder eller andet som har hjulpet deres...
    Prøver det Nerv Control fra Pavo, og håber det har en effekt. Der er slet ingen kontakt til ham, i stalden hopper og danser han, og på banen uanset om jeg sidder på ham eller ej, er der slet ingen kontakt. Kan slet ikke trænge ind til ham...

Øv hvor er det nederen, når man tror man har fået det som man har ønsket sig....

• #3   23. apr 2009 Ja en flytning kan virkelig stresse.
    Hvor længe har du haft ham. ??
    Der kan gå utroligt lang tid før de falder til ro

• #4   23. apr 2009 Ved godt det her lyder mega mærkeligt .
    Men jeg har selv gjordt det , ved flere heste , der har stresset .

Jeg fandt først ud af hvor de var mest rolige , i boks , fold , eller andre steder .
    lad os sige på folden , så gå ud på folden , lav nogle små ting , (find på et eller andet, f.x tjek hegnet) bare så du ser ud som om du laver noget .
    Og gør det i ca 5-10 minutter , gå så derefter stille hen mod din hest , og vendt på han ligesom lader dig komme helt tæt på , have f.x en godbid med , når du er kommet derhen , er det MEGET vigtigt du er helt rolig i din egen krop , og du ikke er stresset , begynd og rør ved ham , over det hele (derhvor du kan) mens du gør det , skal du tænke afstressende tanker , glade tanker . for det overføre du så til ham , og det forstår han meget bedre end sprog smiley

Ved godt det lyder mærkeligt .
    Men det har virket for mig smiley

• #5   23. apr 2009 Giv ham lidt tid til at falde til. Også skal du bare være afslappet, når du er sammen med ham. Jeg ved at dette lyder underligt, men når du er sammen med ham så tag dybe indåndinger og pust langsom ud og gerne brug hele kroppen når du puster ud (man ligesom falder lidt sammen), dette virker beroligende på nogle heste. Så lige et spørgsmål kan du finde på og holde vejret når du er sammen med ham, for det kan være med til at stresse ham ydeligere?

Jeg bruger meget min vejrtrækning, når jeg arbejder med mine heste.

• #6   23. apr 2009 Jeg er helt rolig, sidder og synger lidt for mig selv og noget. Det er som han slet ikke ænser mig - han vil bare ud til de andre. Og selv derude kan han finde på at rende rundt og være stresset, mens de andre står og glor dumt på ham...
    Han kommer gladeligt hen til mig på folden, og går med ind, men vrinsker og stresser op allerede på vej ind...

Han har været her i 14 dage, og som sagt var han "normal" de første 4-5 dage...

• #7   23. apr 2009 Kan han evt. reagere på hopper der er i brunst???
    Er han meget hingstet??

• #8   23. apr 2009 Divagé er godt nok i brunst lige pt, men det blev hun først i tirsdags, men han stressede inden da. Men hvis han har kunnet lugte det, kan det selvfølgelig godt være årsagen...
    Det kan der være noget om..... Hmmm......

• #9   23. apr 2009 Tro du skal bruge mere en 5 dage på at få hesten til at falde til.

• #10   23. apr 2009 Ishest??? 5 dage??

Skriver at han var normal de første 5 dage......

• #11   23. apr 2009 Jeg tror at årsagen til den "normale" tilstand de første 5 dage, er at han kun er knyttet til dig, han har ikke andre at holde sig til.
    Men som han bliver mere modig som dagene går, vil han hellere være ude hos damerne, end sammen med dig. (beklager)
    Specielt når Divergè så oveni i købet er i brunst.

• #12   23. apr 2009 Ggg - så må jeg sku os hellere komme i brunst, så jeg kan få hans opmærksomhed....
    Tak Linda, du siger da også de mest indlysende ting, - er så indlysende at mesterhjernen her var ude i noget meget vildere.....;o))

• #13   23. apr 2009 Ja, man kan nemt komme langt ud i tankespind, derfor er det dejligt at få andres syn på tingene engang imellem.
    Det der virker indlysende på en - ser andre slet ikke. =0)

• #14   23. apr 2009 Ja, det er den her side altså fantastisk til...;o))
    Håber tid, (og lidt pulver) kan udøve mirakler ;o))

• #16   23. apr 2009 He, he, nej, det er der absolut ingen chance for.... Har set ham live inden han kom, og stoler ubetinget på sælger....

• #17   23. apr 2009 Hej.
    jeg købte en vallak på 3 år, havde ham i en måned, hvor han var så rolig, som om han var 30 år. efter at have sagt ja til ham (havde prøve tid på en måned) , er han pludselig vendt til at være meget vågen, utrolig unghestet, jeg tør slet ikke ride ham, og har nu sat ham til salg. det er bare så mærkeligt, det skal lige siges, at dyrlæge har tjekket ham, men han fejler intet. Er bare som om han er vågnet op.... så jeg ved præcist hvordan du har det. øv øv. Jeg kan bare ikke gi ham en chance mere, da jeg ikke har redet i 20 år, og dette var netop grunden til at jeg købte ham, netop at han var SÅ utrolig rolig...

Kommentér på:
Idyllen er brast - hjælp

Annonce