1.090 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer Back in Balance Lene? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg vil gerne høre alle jeres erfaringer med Lene fra Back in Balance, - gode som dårlige.
Skriv gerne hvad hesten fejlede, og hvilken forløb den ellers har været igennem inden brug af Lene?
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 583
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Hun har også gjort en kæmpe forskel for nogle ponier, jeg underviser. Den muskulære udvikling efter Lene har været ude, har været helt vild.
Kan rigtig godt lide, at hun ikke bare siger, at hesten skal have 3 måneders pause, men hjælper en til at komme konstruktivt ud af problemerne ved at træne sig ud af dem.
Kan også godt lide, at det ikke er særlig voldsomt, det hun laver. Nogle kiropraktorer feks er meget voldsomme og hiver og slider i leddene, og det siger knæk og bræk. Hvor Lene arbejder med meget præcise, men små tryk.
Kun gode ting! Og så er hun ret billig!
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Lullepigen - kan godt erindre dit lange forløb, men kan du lige kort genopfriske min hukommelse, og være lidt mere konkret omkring forløbet med Lene?
Grunden til at jeg spørger er at Oventus nu har stået stille i 2 måneder. Første dyrlæge som også er kiropraktor mente det var en kodeledsforvridning på højre bagben. Smertestillende og ro = ingen bedring. Ny dyrlæge, bøjeprøver og mønstring, venstre knæ! Hmm, nå røntgen af det venstre knæ, intet at bemærke, - derfor ledbehandling i knæet samt ro i 3 uger. Dyrlæge igen i dag, - ingen bedring. Nu er det så højre bagknæ det er galt med!!! Ledbehandling i begge knæ, og selvfølgelig ro....
Så vil lige afvente om det har effekt, men ellers overvejer jeg andre alternativer...
maj 2010
Hun kan jo ikke diagnosticere på samme måde som en dyrlæge, så ender man med at stå ligesom Lullepigen, og være sur på Lene, men egentlig slet ikke burde have haft hende ude til at starte med.
Ikke fordi jeg ved noget om den sag, men man skal altså ikke forveksle de der behandlere med dyrlæger. En syg hest skal have en dyrlæge! Men en spændt hest, kan fint få sådan en som Lene ud.
Lene kan helt sikkert hjælpe alle heste, og kan løsne op for de spændinger, din hest har, men hun er ikke dyrlæge, og det skal man ikke forvente af hende.
feb 2007
Det værste er at der ikke er nogen diagnose...
feb 2007
På denne side får jeg indtryk af at ledproblemer også er noget hun kan behandle:)
maj 2010
Men det er rigtig nederen ikke at have en diagnose. Man vil jo bare gerne vide, hvad man skal gøre.
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Her må man lige selv være lidt rationel !
Jeg syntes Lene er langt dygtigere end dyrlæger! Hun ser orsagerne til de problemer hestene har, hvor dyrlæger bare symptombehandler.
Lene leder jo efter HVORFOR problemet opstår.
Jeg syntes hun er utrolig og ærlig, uanset hvad problem hun står overfor. Hun dømmer ingen og hjælper alle, uanset om du har en fed shetlænder eller en top fin konkurrence hest. Og hun gør sit bedstemor uanset hvad omstændighederne er.
Og kan hun se skaden er i en størrelse som bør ses af en dyrlæge, er hun ærlig.
Og hun samarbejder gerne med ens egen dyrlæge!
Det er kun en selv, der sætter grænserne.
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
maj 2010
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
tit og ofte viser rygproblemer sig som "halthed" så jeg ville få tjekket ryggen på den
feb 2007
Oventus er desværre blevet aflivet i tirsdags uden nogen bedring, faktisk forværring...
Erfaringer Back in Balance Lene?