{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer Back in Balance Lene?
  • #1   25. jul 2012 Jeg har brugt Lene en gang. Freddy havde været så kluntet at vælte i longen, og havde derefter ændre adfærd, han var blevet sur og tvær, og jeg måtte ikke længere komme op på ham (har ALDRIG været et problem), så kontaktede Lene om det var noget hun ville kigge på, da jeg var sikker på han var blevet låst et par steder grundet dette, hun kom ud, kiggede på ham, trykkede ham forskellige steder, han var låst i det meste af venstre side (som var den han var landet på), samt havde trykket et par ribben, hun løsnede ham op, og efter et par dage havde jeg en total smidig hest, der var glad, og løftede sine bagben helt op når de skulle renses smiley Så kun positiv oplevelse herfra, jeg kunne nøjes med denne ene behandling til Freddy, og så har jeg en veninde der har benyttet hende to gange til hendes pinto, og hun har også kun rosende ord til Lene smiley

• #3   25. jul 2012 Også kun postivt herfra. Har haft hende ude flere gange til min egen, hvor hun har rettet spændinger og et trykket ribben op. Kæmpe forbedringer rent samlingsmæssigt.
    Hun har også gjort en kæmpe forskel for nogle ponier, jeg underviser. Den muskulære udvikling efter Lene har været ude, har været helt vild.
    Kan rigtig godt lide, at hun ikke bare siger, at hesten skal have 3 måneders pause, men hjælper en til at komme konstruktivt ud af problemerne ved at træne sig ud af dem.
    Kan også godt lide, at det ikke er særlig voldsomt, det hun laver. Nogle kiropraktorer feks er meget voldsomme og hiver og slider i leddene, og det siger knæk og bræk. Hvor Lene arbejder med meget præcise, men små tryk.
    Kun gode ting! Og så er hun ret billig!

• #4   25. jul 2012 Dejligt med positive erfaringer:)
    Lullepigen - kan godt erindre dit lange forløb, men kan du lige kort genopfriske min hukommelse, og være lidt mere konkret omkring forløbet med Lene?

Grunden til at jeg spørger er at Oventus nu har stået stille i 2 måneder. Første dyrlæge som også er kiropraktor mente det var en kodeledsforvridning på højre bagben. Smertestillende og ro = ingen bedring. Ny dyrlæge, bøjeprøver og mønstring, venstre knæ! Hmm, nå røntgen af det venstre knæ, intet at bemærke, - derfor ledbehandling i knæet samt ro i 3 uger. Dyrlæge igen i dag, - ingen bedring. Nu er det så højre bagknæ det er galt med!!! Ledbehandling i begge knæ, og selvfølgelig ro....
    Så vil lige afvente om det har effekt, men ellers overvejer jeg andre alternativer...

• #5   25. jul 2012 Hmm, Lene er bedst til, hvis din hest har en spænding, smerte eller en stivhed i muskler og led. Hun ved ikke så meget om haltheder osv., så hvis det er sådan noget, der er galt med din hest, så ville jeg fortsætte med at snakke med dyrlæger.
    Hun kan jo ikke diagnosticere på samme måde som en dyrlæge, så ender man med at stå ligesom Lullepigen, og være sur på Lene, men egentlig slet ikke burde have haft hende ude til at starte med.
    Ikke fordi jeg ved noget om den sag, men man skal altså ikke forveksle de der behandlere med dyrlæger. En syg hest skal have en dyrlæge! Men en spændt hest, kan fint få sådan en som Lene ud.

Lene kan helt sikkert hjælpe alle heste, og kan løsne op for de spændinger, din hest har, men hun er ikke dyrlæge, og det skal man ikke forvente af hende.

• #6   25. jul 2012 Nej ved godt at hun ikke er dyrlæge, synes bare hendes hjemmeside giver indtryk af, at hun kan løse ledproblemer... Det er heller ikke sikkert at det er hans led, det er dyrlægens mening efter bøjeprøve og mønstring, og måske ledbehandlingen sidst har løst problemet i venstre side, men nu er det så højre det er galt med. Dyrlægen mente ikke at en scanning ville kunne afsløre noget. Så han valgte at sprøjte ledvæske i begge knæ i dag.
    Det værste er at der ikke er nogen diagnose...

• #7   25. jul 2012 (link fjernet)

På denne side får jeg indtryk af at ledproblemer også er noget hun kan behandle:)

• #8   25. jul 2012 Det kan jeg godt forstå, og Lene er også fantastisk. Hun ved meget om alt, og i værste tilfælde har din hest "kun" fået løsnet op på nogle spændinger, men min pointe er bare, at du ikke kan forvente en diagnose fra Lene på samme måde som du kan fra en dyrlæge.
    Men det er rigtig nederen ikke at have en diagnose. Man vil jo bare gerne vide, hvad man skal gøre.

• #9   16. mar 2013 Lene reklamere heller ikke sig selv som dyrlæge, ergo ville det være naivt at godtage hendes bedømmelse af en hest, på samme grundlag som hvis det var en dyrlæge!

Her må man lige selv være lidt rationel !

Jeg syntes Lene er langt dygtigere end dyrlæger! Hun ser orsagerne til de problemer hestene har, hvor dyrlæger bare symptombehandler.

Lene leder jo efter HVORFOR problemet opstår.

Jeg syntes hun er utrolig og ærlig, uanset hvad problem hun står overfor. Hun dømmer ingen og hjælper alle, uanset om du har en fed shetlænder eller en top fin konkurrence hest. Og hun gør sit bedstemor uanset hvad omstændighederne er.
    Og kan hun se skaden er i en størrelse som bør ses af en dyrlæge, er hun ærlig.

Og hun samarbejder gerne med ens egen dyrlæge!

Det er kun en selv, der sætter grænserne.

• #10   16. mar 2013 Haha bedstemor skulle være bedste - tak iPad (-;

• #11   16. mar 2013 Anne Forsberg - Nu kan du ikke se, det indlæg der diskuteres, men jeg forsvarer faktisk Lene.

• #12   16. mar 2013 Altså umiddelbart tænker jeg, at når problemet skifter fra det ene ben til det andet, så burde dyrlægen tænke ryg i stedet for ben!
    tit og ofte viser rygproblemer sig som "halthed" så jeg ville få tjekket ryggen på den

• #14   17. mar 2013 Gud jøsses en gammel tråd:)

Oventus er desværre blevet aflivet i tirsdags uden nogen bedring, faktisk forværring...

Kommentér på:
Erfaringer Back in Balance Lene?

Annonce