{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Gratis Part!? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige siden februar ledt efter en gratis part. Og det er endnu ikkelykkes mig at finde en...
Jeg har kigget på google, guloggratis, dba, HG, heste-nettet og alle mulige andre steder, men jeg kan ikke finde nogle!
Jeg er her i maj begyndt til ridning som jeg har lært meget af. Jeg kan nu en del, men vil endnu ikke sige jeg er erfaren. Jeg har fundet de mest fantastiske parter ikke langt fra hvor jeg bor, men der skal man være erfaren eller rutineret. Eller have styr på ungheste.
Kender I nogle hjemmesider i vil råde mig til at kigge på?

OBS: Da jeg har lavet sådan et emne før som kig i vasken vil jeg så lige sige: Man kan godt finde gratis parter! Og selvom man ikke er den bedste rytter er det stadig muligt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gratis Part!? Hjælp!
  • #1   12. jul 2012
    Sæt opslag op på din lokale rideskole, brugs mm. smiley
    Og lav en annonce selv på HG og HN.

• #2   12. jul 2012 har du prøvet at køre ud hvor der står heste, nu er jeg godt nok en gammel en, men da jeg var barn der cyklede jeg ud på gårdene med flere heste/ponyer og spurge om jeg ikke måtte passe deres heste, og jeg fik som regel altid lov og har redet alverdens heste. Jeg ville hellere der kom en og spurgte direkte end en der skrev via nettet .. men igen jeg er også gammel

• #3   12. jul 2012 du kunne også prøve at tjene lidt penge, så er det altså lidt nemmere. Jeg synes personligt at det er ren logik at folk ikke vil lade en nybegynder ride helt gratis. Hvad med undervisning? Hvis du får en part skal du vel også have undervisning på den, hvem skal betale det?(:

• #4   12. jul 2012 Super idé til de to første! smiley

Mie M
    Ja selvfølgelig vil jeg gerne have undervisning! smiley Hvilket jeg nok er i stand til selv at betale da jeg tjener penge hjemme! smiley

• #5   12. jul 2012 Det er desværre de færreste (inklusiv mig selv) der lader andre ride deres heste helt gratis. Krisen kræser og en hest er dyr i drift, derfor er det kun retfærdigt at en part giver tilskud til boksleje, smed, foder og dyrlæge.
    Desuden tror jeg du har for lidt erfarring, hvad med at starte med at få part på en sf rideskolens ponyer og hav det i et år eller to.

• #6   12. jul 2012 ærligt hvis jeg havde ponyen til en nybegynder skulle det ikke genere mig at lade en ny rytter lære at ride hos mig. Men jeg har bare kun en "tosset" stor skude som der ikke er børnevenlig smiley

• #7   12. jul 2012 Team Grafik
    Uhh det har jeg spurgt om, men det koster 600 kroner i måneden og alle hestene har en part der ude så det er lidt svært...

• #8   12. jul 2012 der hvor jeg kom fra, der var flere der havde mange ponyer til at gå og flere piger til at komme og ordne dem, og folk var glade for de gad pigerne fordi at de ofte ikke selv havde tid til dem alle sammen. men det er oftest folk der har dem hjemme, ikke folk der har dem på rideskole, og betaler mindre formuer for at have dem

• #9   12. jul 2012 Koldmosen: Sådan var det også da jeg var barn, men krisen kræser altså hos mange og derfor er der ikke mange der stiller en part tilrådighed gratis længere.

• #10   12. jul 2012 Igen der mener jeg der er hvor man søger. hvis det er større steder med gode facilitetr så nej så tvivler jeg stærkt på at nogen giver noget væk, men er det den lille gård med de 4-5-6 ponyer der går og de har for travlt til dem alle sammen, så er jeg sikker på at chancen for at bliver passer på en af dem er noget større.

Jeg mener så heller ikke at man kan kalde det en part når det er gratis. Men det er et tolknings spørgsmål

• #12   12. jul 2012 Har du oprettet en annonce på heste-nettet?
    det gjorde jeg, og jeg har fået utallige henvendelser på en masse der gerne vil have en til at ride/passe deres heste smiley

• #13   12. jul 2012 jeg ved ikke hvor du skal kigge men det med at spørge folk lød meget fornuftigt smiley og Mie M : jeg kender en der lader andre folk ride på hindes heste men siger ikke hvem det er men hun siger at hun tager ikke penge for at folk rider hindes heste fordi at det er nok de bruger tid på at motionere hindes heste desværre har hun ingen heste tilovers men Held og Lykke

• #14   12. jul 2012 Det kan godt være man ikke er efaren, men rutineret er vel de fleste efterhånden. Jeg er da rutineret. Jeg ved hvad jeg skal gøre, jeg har bare problemer med at lægge benene tilbage det rigtige sted under ridning og har lidt svært ved at læne mig tilbage, men jeg kan da ride og har styr på alle gangarter og kan få en hest stabilt til bidet.. smiley

• #16   12. jul 2012 Kan ikke finde rundt på heste-nettet så jeg ved ikke hvordan jeg opretter en annonce... :$

• #18   12. jul 2012 Du kan lave nogle personlige opslag og hænge op - det gjorde jeg, da jeg søgte en rytter til min ene pony. Hestegalleri er også fint at annoncere på, men når ens målgruppe ikke er på HG, så hjælper det jo ikke så meget smiley

Det er også fint med mund til mund - du kan spørge rundt omkring og høre om de måske kender nogen, der kender nogen. Sådan har jeg da fået 3 piger til at få en part =)

Og ja, selvom man ikke er super erfaren, så kan man sagtens finde en part - det eneste krav jeg har haft til parter, har været at de skulle lære og være gode mod hesten.

Kommentér på:
Gratis Part!? Hjælp!

Annonce