{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

pris på part. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg så heldig og ha en part der heldigvis er gratis, men jo mere og mere jeg kigger rundt herinde (og andre steder), ser jeg nogle vilde priser på part.

HVORFOR??

i mine øjne er det da ejer af hesten der har et problem, da ejer ikke har tid nok til det dyr man har anskaffet sig.
(Hvad hvis det havde været en hund? hvem sku så ta sig a den.)
derfor syntes jeg der er mærkeligt og forlange flere hundrede kr om mdr, for at få hjælp til sin hest, fordi man ikke selv har tid.
I mine øjne er det da parten der gør ejer en KÆMPE tjeneste ved og hjælpe når nu ejer ikke selv har tid.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris på part.
  • #1   18. apr 2010 jo parten hjælper ejeren.. og ejeren hjælper parten.. grunden til jeg har valgt at sætte pris på, er det fordi der er slid af diverse udstyr.. og ikke mindst skoene på hesten..

• #2   18. apr 2010 halvpart.... Er nogle gange i stedet for at låne en hest.

Låner du en hest, står du for alle udgifterne smiley

Halvpart derfor ca. ½-delen af udgifterne. Hvis man skal være firkantet.

• #3   18. apr 2010 tja som hesteejer mener jeg modsat jeg gør dem som jeg tillader at få part min hest en kæmpe mulighed.

Det koster mig mellem 3500 og 4000kr om måneden at have hest. hvor skal en som ingen udgifter har så kunne komme og nyde godt af jeg betaler. nej hvis man vil have part, er det som at have egen hest nogle dage om ugen. Og ja du heldig du har fundet en gratis part, men jeg syntes det ud fair og rimeligt, man betaler en del, når man er med til at slide på hesten. Hver gang hesten er i brug så bliver der slidt på sko og hest. ja det en hjælp den blir holdt i kondi. men der også en risiko forbundet med en anden tager dit kæreste eje ud.

Så ja jeg er uenig med dig.

• #4   18. apr 2010 Jeg synes det er fair at betale en pris for at have en part hvis man ved at pengene går til hesten, dvs. til opstaldning, dyrlæge og sko .

selvfølgelig gør man ejeren en tjeneste ved at have parten og tage sig af hesten, når de ikke selv har tid.

• #5   18. apr 2010 Det er jo også et spørgsmål om økonomi. Hvis man f.eks. skal til at studere, så kan det jo blive et valg om at sælge hesten eller få en part, der betaler et fast beløb hver måned. Jeg synes det er ok, at man betaler noget for at have part i en hest.

• #6   18. apr 2010 Tjah, jeg er jo vokset op med at parter koster penge, så for mig er det helt vildt at de kan være gratis smiley

- Jeg tror det kommer meget an på hvor man er fra. Har lagt mærke til at jo tættere på KBH folk bor, jo flere siger at en part skal koste penge :B

Jeg synes det er fint nok, for man er jo en slags medejer (deraf navnet; part), så derfor er det da helt iorden at man betaler til den månedlige pleje af hesten smiley

• #7   18. apr 2010 Giver dig ret, Mia.

Dog ser jeg sådan på det at hvis en ejer har tiden til hesten med tilbyder andre også have lidt heste tilknytning(part) så synes jeg part skal betale.

Og modsat, er der mange ejere der ikke lige har tiden til hesten, fuldtid. Og dér gør parten altså ejeren en tjeneste at sørge for at hesten for motion og opmærksomhed.

Men at forlange f.eks 800 kr for en part om måneden er <b>DYBT</b> latterligt. Uanset hvad ! Jeg selv mener at en part pris max skal gå på 300. MAX!! Og en helpart synes jeg skal have lov til at betale opstaldning.
    Så er det jo på det rene.

Jeg synes at man gør én, en tjeneste begge veje. Men en af vejene skal bare ikke kunne koste noget.

F.eks hvis du har en hest du ikke har tid til fuldtid og derfor forlanger penge for at finde en part, så burde man ikke have hest. Så burde man enten kun have en part, eller så burde det være gratis at være en part.

basta.

• #8   18. apr 2010 hestehaven - oftes får en ejer part fordi ejer ikke selv har tid, hvis ejer ikke finder en part til sin hest, står hesten stille og bliver ikke rørt, det er omsorgssvigt - eller hvad det hedder hos heste.
    man kan altid komme til og ride på en rideskole, så en hest kan man ALTID komme til..

• #9   18. apr 2010 Der er noget der hedder en <b>halvpart</b>, en låner og en <b>helpart</b> 3 helt forskellige ting.

- En låner, er at have din egen hest. Du har bare ikke ret til at udlåne den eller sælge den videre. Og den står hellere ikke under dit navn.

- En helpart er at du passer den fuldtid - men at du har meget mindre rettigheder end som låner. F.eks må du ikke finde en part til helparts hest. Du må ikke selv flytte opstaldning el. lignendene.

- En halvpart er at du passer den 3-4 gange om ugen og igen. Den kan gå begge veje, men én af dem ER og skal være gratis.

• #10   18. apr 2010 fedt og se så mange respons på mit forum smiley dejligt...

der er kommet super mange gode svar, og heldigvis gir de fleste mening i mit hovede om hvorfor det ska koste penge og ha part.

grunden til starten på dette indlæg er at jeg fandt en plag (2år) der sku bruge part 3 gange om ugen, fordi ejer ikke havde tid, hvilket kostede 600kr om mdr.
    det syntes jeg er helt hen i vejret.

• #11   18. apr 2010 Alting koster penge, og syntes det er dybt latterligt at forlange at kunne få en part gratis.

• #12   18. apr 2010 Mia b- (ikke mig selv) i mine øjne er det.. syntes det er synd hvis man har en hest, og den kun går på fold, det bliver den ikke rørt nok af, i mine øjne..

• #13   18. apr 2010 Ida T - Jeg har aldrig og vil aldrig betale bare én krone for at have heste tilknytning. Selv synes jeg det er svært at finde folk der egentlig forlanger penge for deres heste til en rimelig pris.

Dog har jeg hele vejen igennem mit liv fået lov til at være en "helpart" på de heste jeg har passet helt gratis smiley

• #14   18. apr 2010 Lotte: Nej, emn så må man jo håbe at de har noget forældreopbakning. Der er da mange på 12 år som har egen pony, og de har nok heller ikke flere tusinde om måneden.

• #15   18. apr 2010 IdaT - det er så en holdning der er meget blandet...

• #16   18. apr 2010 IdaT- som lotte siger, ikke alle har opbakningen hjemmefra.. ligesom lotte har mine forældre (dengang) ikke just støttet mig i alt mit heste halløj

• #17   18. apr 2010 Lotte: Nej, men det er ikke hesteejernes problem at 12 åriges forældre ikke gider at betale for en part. Ridning er en dyr sport sådan er det bare:)

• #18   18. apr 2010 http://www.hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=392529

En jeg kender(wee, min "legeonkel" :-)) søger part til hans vallak. Helt gratis, men istedet for at nogen skal betale, sætter han krav. smiley

• #19   18. apr 2010 Jeg havde da også part, da jeg var 12-13 år (for mange år siden), og det betalte mine forældre. Det koster også penge at gå til fodbold, håndbold og gymnastik, så selvfølgelig er det forældrenes ansvar, at betale for barnets sport/interesse. Min datter har sin egen pony, og jeg betaler da alle udgifter, så hun kan bruge sine surt tjente lommepenge på fornøjelser.

• #20   18. apr 2010 Havde jeg hest og søgte jeg part til den, ville jeg nok forlange et par hundrede kr. om måneden. Ikke fordi, jeg ikke selv har penge til hesten, men fordi jeg aldrig nogensinde vil finansere andres hobby. Vil dog ikke forlange 1000 kr., men bare et symbolsk beløb. Rideskolehold koster jo også og det gør alt andet sport også.

• #21   18. apr 2010 Fordi det slider på hest, sko og udstyr at den bliver redet + risiko for skader.
    Eks. koster det 1000 kr for sko hver 2. måned, hvis hesten der i mod kun gik på mark behøves den jo ikke sko. Desuden har den jo også brug for mere foder hvis den bliver redet, end hvis den kun gik på mark. Udstyret bliver slidt hvilket betyder at ejeren engang imellem skal købe nyt.

• #22   18. apr 2010 Ida T - en hest der bliver redet, og går stævner kan også godt uden sko (-: det handle om HVOR stabile hestens fødder er. Og i tilfælde er det os der ødelægger dens fødder.

• #23   18. apr 2010 Drømmepigen: Selvom den går uden sko har den stadig brug for smed oftere, end hvis den kun gik på marken

• #24   18. apr 2010 Lotte - Skovvang: næ, det synes jeg faktisk ikke. En part "slider" jo på hesten både med hensyn til hove, eventueller skader o.lign, så hvorfor søren skal ejer selv betale det? Og de piger, der har part, de gør det vel ikke, fordi de skal gøre ejeren en tjeneste. De gør det, fordi deres hobby er heste, og da de ingen hest har selv, så finder de en hest at have part i.

• #25   18. apr 2010 Jeg synes ikke man skal betale for at ride en andens hest..
    man gør ejeren en tjeneste og tit så vil ejeren gerne have at man uddanner hesten.. man betaler jo også dygtige ryttere samt beridere for at rides ens hest. man vælger jo sjældent at få en part som ikke er på niveau med hesten og helst en part som kan lærer hesten noget. Her snakker jeg Dressur ( da jeg selv er dressur rytter)

Jeg synes det er fair at man betaler for at få undervisning, men bestemt ikk fair hvis man skal betale over 1000 kr for 1-2 dage om ugen for at ride en andens hest plus undervisning ved siden af.

alternativet er at hesten står stille, bliver solgt eller lånes ud

• #26   18. apr 2010 Lotte - Skovvang: de fleste søger part fordi de ikke får redet hesten nok, så selvfølgelig bliver hesten brugt mere med en part.

• #27   18. apr 2010 Ida T - sådan noget vrøvl du lukker ud!

Jeg har en pony og hun rides da jævnligt men får kun smed ÉN gang om året, fordi hun sliber dem selv.

• #28   18. apr 2010 Lotte - Skovvang: så parten servicerer ejeren?? Sikke noget vrøvl. Du får det til at lyde som om parten gør det for at "hjælpe" ejeren. Både part og ejer får noget ud af aftalen. Det er vel ikke en sur pligt for parten?? Jeg synes stadig det er rimeligt, at parten betaler for at have del i hesten - og det er helt fint, at vi ikke er enige. Jeg hopper af nettet nu, så tak for diskussionen:-)

• #29   18. apr 2010 Nu søger jeg selv part til min hest og jeg tager ikke noget for det... Faktisk betaler JEG for det. Men det er stadig begge parter der får meget ud af det. Dem som har part er jo ofte folk der ikke har råd til at have hest selv. Derimod søger man jo ikke en part hvis ikke det er fordi man ikke har tiden til den selv og så er det jo en tjeneste en part gør ved at være der... Helt sikkert at det begge sider der har glæde af disse "ordninger" ligegyldigt hvordan man vender og drejer situationen

• #30   18. apr 2010 at have part er at dele hesten. så ejeren får nogle fridage men stadig passer den mest. og parten låner hesten feks. 3 dage om ugen og betaler en pris om måneden som dækker lån af hest, bane og udstyr.
    jeg har selv part på en rideskole hest. og sådan fungere det altså

Kommentér på:
pris på part.

Annonce