{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Hvad er chancerne? :'( {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

vil høre, om der er nogle der ved, hvordan tingene ser ud, når en hest muligvis har slået en flig af knoglen på bagknæet? Hvad koster operation hvis nødvendigt, hvor meget skal hesten igennem, og er der chance for at den kan blive ridehest igen?

- min hoppe er blevet sparket på folden af en hest med bagsko på, og hun halter voldsomt. Vi havde dyrlægen ude idag som sagde straks, at der skulle tages røngtenbillede af det, så det er der bestilt tid til...

- Men hvad kan jeg forvente i fremtiden? :s Er så ked af det, har grædt siden dyrlægen var der, for frygter jo det værste! og hvis hun har ondt og at det skal opereres for det, hvad er så chancerne for at hun kommer sig helt? Må desværre indrømme at jeg ikke har mange mange tusinde kroner til en operation , hvis hesten ikke kan blive brugbar igen, da hun bestemt ikke egner sig som foldbums.. smiley HÅBER for alt i verden at det er en bagatel som de nemt kan fikse..

Please folkens, kom med jeres erfaringer, gode som dårlige, for har brug for at danne mig et billede af hvordan sådan en skade håndteres smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er chancerne? :'(
  • #1   9. jul 2012 mit eneste råd er at lade være med at tage sorgerne på forskud smiley

• #2   9. jul 2012 hehe det et godt råd smiley bare rigtig svært når ens bedste ven, går rundt i smerter, og man ingenting kan gøre, eller forudsige smiley

• #3   9. jul 2012 Hver skade er unik , du burde derfor ikke sammenligne skader smiley
    Hold modet oppe , kun din dyrlæge kan fortælle dig om netop DIN hests skade smiley

• #4   9. jul 2012 Tænker umiddelbart at det ikke er noget som gør den store forskel. Altså en flig kan jo bare være et lille bitte stykke af en knogle et sted, hvor knoglen er stor og stærk nok uden den "flig". Men det kommer jo også an på hvor det er. :).
    For mig lyder det ikke som om du skal være så nervøs, men jeg er jo ikke dyrlæge.

• #5   9. jul 2012 Jeg har lige været turen igennem med min pony, han smadrede dog albueleddet i stedet. Han kom gennem en operation som gik godt. Men efter 14 dage døde et stykke af knoglen og jan måtte aflives. Havde inden fåwt af vide at jeg ikke måte forvente at han nogensinde blev ridepony igen. Det hele løb fpr mig op i lidt over 25000 kr. Men står du i den situation at du skal have opereret kan din dyrlæge ringe til det hospital der skal gøre det og give dig en ca pris på hvad det kommer til at koste. Men er det i stedet et lille bitte brud kan du osse være heldig at det kan hele af sih selv med boks ro i lang tid. Håber det kunne hjælpe sig en smule ? smiley

• #6   9. jul 2012 Jeg ved godt det ikke helt er det samme, men du kan lige få Tangos historie:

Tango var halt i skulderen ved venstre forben, enten fra fald eller spark. Vi havde et meget langt dyrlægeforløb, inden han kom til røntgen og scanning på Svendborg Dyrehospital. De kunne med det samme sige, at det var et stykke af skulderen, der var brækket af, hans skulder fungerede fint, men stykket irriterede og gjorde ondt, så det skulle opereres ud. Vi blev henvist til Højgaard, hvor han igen blev scannet, røntgenfotograferet og lavet scintigrafi. Derefter skulle han opereres - desværre led han åbenbart af svagt hjerte, kunne ikke tåle narkosen og fik hjertestop inden de rigtig var gået i gang. Dette er ikke for at skræmme dig! Det er meget sjældent heste dør under operationer.
    Det jeg vil frem til er, at operationen ville have kostet os 10.000 for at få fjernet knoglestykket. Scintigrafi fik vi gratis, da de selv ville bruge billederne til uddannelse - normalpris er 7.000 - 8.000. Scanning og røntgen på Svendborg Dyrehospital kostede ca 4.500 og scanning og røntgen på Højgaard kostede ca. 4.000.

Tango havde gode chancer for at blive helt velfungerende igen, dog ikke ridehest grundet størrelse (han er shetlænder), hvis han overlevede operationen.

Det er dyrt at have hest, når det er ens hjertebarn, som ikke har forsikring!
    - Men ja, tag ikke sorgerne på forskud - hun bliver sikkert fin igen! (:

Håber det hjalp lidt - selvom ingen skader er ens.. Men nu kan du danne dig et billede af omkostningerne..

• #7   9. jul 2012 hehe tak for opmuntringerne smiley Grunden til at jeg er så nervøs er fordi, at dyrlægen sagde hun gik meget mystisk, ikke en alm. halthed. og det irriterer hende åbenbart rigtig meget, eftersom hun ikke kan gå ordenligt, overhovedet! dyrlægen råbte STOP STOP STOP efter en halv omgang i longsen, og sagde at hun ville have et røngtenbillede med det samme, da det så voldsomt ud, især når der ikke rigtig er noget overfladisk, ingen hævelse eller varme. så derfor ville hun tro der måske var brækket noget af. det kan måske også være senerne eller noget helt andet, men udfaldet kan jo være så meget :s

Tak for jeres historier, så man kan danne sig et billede af det smiley har heldigvis forsikring, og overvejer også og se om jeg kan få den ansvarlige hests ejer, til at tage den, med hendes ansvars forsikring, da jeg mener det er på sin plads at kræve erstatning når de har lavet sådan noget :S men nu må jeg se, skal snakke med forsikringen i morgen, og høre hvordan og hvorledes. har aldrig haft brug for den før :S

Kommentér på:
Hvad er chancerne? :'(

Annonce