Hvad er chancerne? :'( {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
vil høre, om der er nogle der ved, hvordan tingene ser ud, når en hest muligvis har slået en flig af knoglen på bagknæet? Hvad koster operation hvis nødvendigt, hvor meget skal hesten igennem, og er der chance for at den kan blive ridehest igen?
- min hoppe er blevet sparket på folden af en hest med bagsko på, og hun halter voldsomt. Vi havde dyrlægen ude idag som sagde straks, at der skulle tages røngtenbillede af det, så det er der bestilt tid til...
- Men hvad kan jeg forvente i fremtiden? :s Er så ked af det, har grædt siden dyrlægen var der, for frygter jo det værste! og hvis hun har ondt og at det skal opereres for det, hvad er så chancerne for at hun kommer sig helt? Må desværre indrømme at jeg ikke har mange mange tusinde kroner til en operation , hvis hesten ikke kan blive brugbar igen, da hun bestemt ikke egner sig som foldbums.. HÅBER for alt i verden at det er en bagatel som de nemt kan fikse..
Please folkens, kom med jeres erfaringer, gode som dårlige, for har brug for at danne mig et billede af hvordan sådan en skade håndteres
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
Hold modet oppe , kun din dyrlæge kan fortælle dig om netop DIN hests skade
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
For mig lyder det ikke som om du skal være så nervøs, men jeg er jo ikke dyrlæge.
jul 2007
Følger: 295 Følgere: 296 Heste: 16 Emner: 41 Svar: 416
aug 2007
Følger: 36 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 355
Tango var halt i skulderen ved venstre forben, enten fra fald eller spark. Vi havde et meget langt dyrlægeforløb, inden han kom til røntgen og scanning på Svendborg Dyrehospital. De kunne med det samme sige, at det var et stykke af skulderen, der var brækket af, hans skulder fungerede fint, men stykket irriterede og gjorde ondt, så det skulle opereres ud. Vi blev henvist til Højgaard, hvor han igen blev scannet, røntgenfotograferet og lavet scintigrafi. Derefter skulle han opereres - desværre led han åbenbart af svagt hjerte, kunne ikke tåle narkosen og fik hjertestop inden de rigtig var gået i gang. Dette er ikke for at skræmme dig! Det er meget sjældent heste dør under operationer.
Det jeg vil frem til er, at operationen ville have kostet os 10.000 for at få fjernet knoglestykket. Scintigrafi fik vi gratis, da de selv ville bruge billederne til uddannelse - normalpris er 7.000 - 8.000. Scanning og røntgen på Svendborg Dyrehospital kostede ca 4.500 og scanning og røntgen på Højgaard kostede ca. 4.000.
Tango havde gode chancer for at blive helt velfungerende igen, dog ikke ridehest grundet størrelse (han er shetlænder), hvis han overlevede operationen.
Det er dyrt at have hest, når det er ens hjertebarn, som ikke har forsikring!
- Men ja, tag ikke sorgerne på forskud - hun bliver sikkert fin igen! (:
Håber det hjalp lidt - selvom ingen skader er ens.. Men nu kan du danne dig et billede af omkostningerne..
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
Tak for jeres historier, så man kan danne sig et billede af det har heldigvis forsikring, og overvejer også og se om jeg kan få den ansvarlige hests ejer, til at tage den, med hendes ansvars forsikring, da jeg mener det er på sin plads at kræve erstatning når de har lavet sådan noget :S men nu må jeg se, skal snakke med forsikringen i morgen, og høre hvordan og hvorledes. har aldrig haft brug for den før :S
Hvad er chancerne? :'(