{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Været i ridning i 14 dage=tabt sig og mistet muskler :-( {{forumTopicSubject}}

er ved at gå til i frustation. Coco blev sendt i ridning ud til min veninde som jeg har haft en hest i ridning ved før. i håb om at hun kunne holde sig i form i mens jeg var på ferie. Men det gik lige modsat hvad jeg havde håbet og troet på.

En uge inden Coco bliver flyttet starter jeg stævne. Men kan virkelig se hun er begyndt at sætte muskler og blive pænt om maven og ved krydset. Alt gik bare frem af for os. Men så skulle jeg 10 dage på ferie og spørg så min veninde om hun vil passe Coco i de 10 dage. da jeg endelig lige havde fået hende igang. og det ville hun gerne. Jeg flytter så Coco 3 dage før vi rejser for lige at se hvordan Coco tager det og min veninde ride hende. og alt gik super godt i de tre dag. og min veninde skrev til mig løbnedei de 10 dage at det gik super godt med Coco. jeg kommer så hjem lørdag nat og vil flytte Coco om søndagen så jeg kunne ride undervisning om mandagen. Men hvilket syn jeg kommer til smiley Hesten har tabt sig enormt meget hofte benet stikker ud igen og krydset er helt tydeligt. alt min gode arbejde jeg har lagt i hesten siden februar var væk på 14 dage:-( Coco virkede træt og havde knap nok lyst til at løft hovedet da jeg kom ind i stalden. Når mn hun blev flyttet tilbage på rideskolen. og min underviser rystede desværre også bare på hovedet og sagde stakkels hest:-( det er slet ikke den samme hest mere. hun er stiv i dressuren, vil ikke rigtig frem af skal nærmest sparke til hende. for at få hende frem i trav. og det ligner slet ikke den hest jeg kom til undervisning med første gang, hvor den måde stejlede og bakkede og var vild frisk.
Har overvejet om hun er øm eller har ondt. men min veninde har redet i min sadel. og kan 10 dages ridning gør så meget ved en hest?

Hvad ville i gøre?
jeg ved min veninde ikke har gjort noget med vilje, og jeg stoler 100% på hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Været i ridning i 14 dage=tabt sig og mistet muskler :-(
  • #1   6. jul 2012 uanset om din veninde har gjort det med vilje, så ville jeg bede hende forklare hvad og hvordan hun har gjort med din hest, dag for dag..

for noget må være gået galt.. det lyder næsten som om hun har redet hesten, men ikke fodret den?
    Drikker den som den skal?

• #2   6. jul 2012 Vil nu ikke sige Coco er ung. smiley Hun er trodsalt 11 år smiley

Det var også planen at min anden veninde skulle ride Coco. Men Coco smed hende af til spring undervisning fordi Coco har sin egen mening nogen gange og så turde min veninde ikke ride hende. og derfor kom den der hjem.

• #3   6. jul 2012 Da min veninde red 10 heste om dagen fordelt på to forskellige stedet havde ikke ikke tid til at skulle køre et trejde sted hen for at ride en smiley

Men kan godt give CoDoK ret i at hun måske har redet hende for hårdt.

Godt være Coco er 11 år, Men hun er kun redet som en 3-4 års. smiley

• #4   6. jul 2012 Tenna. Den er blevet fodret. både med grov foder og fuld foder. og oveni det har den også været på græs.

• #5   6. jul 2012 Majbritt.

Coco har fundet ud af fra den tidligere rytter der red hende af hvis hun stoppede og og så pigen sparkede til Coco, så kunne Coco bare sparke ud med bagbenet og bakke fordi så blev pigen nervøs og turde ikke gøre mere.

Det show har jeg kæmpet med at pille fra Coco siden jeg fik hende midt i februar. jeg har haft diverse dyrlæger, kiopraktor og sadelmager på hende. og der er intet at finde. Hesten har bare fundet ud af at sådan kan den gøre og så slipper den.

Da den så begyndte med at forstå at det gik ikke når jeg red hende. begyndte min veninde stille og roligt at ride hende. fordi jeg ikke selv tør at springe og Coco er rent springblod ville jeg gerne se hvordan hun sprang. Men igen begyndte Coco at prøve den nye rytter af. Jeg fortaller så spring underviseren at Coco ALDRIG har sprunget før. Men i stedet for at lægge nogle trav bomme ud så læggen hun en bom 2 meter foran springer og beder min veninde ride på et på Coco. Coco ved så ikke hvad hun skal og springer det hele på en gang og det var min veninde ikke klar på så hun flyver af.

og 5 minutter inden det er min veninde ved at hoppe af Coco fordi Coco blev ved med at bakke rundt og sparke ud med bagbende hver gang min veninde sparkede til hende.

• #6   6. jul 2012 I så fald lyder det mere til at det er stress over flytningen end over-træning der har gjort det. Jeg ville sige tak til veninden for besværet, høre præcis hvad der er gået galt i træningen så jeg selv vidste hvor jeg stod, og så vide at hesten kan reagere voldsomt på en flytning. Det lyder som om den kun lige var kommet fra tynd til pæn foderstand da du tog på ferie, så det lyder virkelig som om det er stress der har gjort det..

• #7   6. jul 2012 Den har bare ikke tabt sig hverken da jeg fik hende hjem i februar eller da hun kom på rideskolen i marts

• #8   6. jul 2012 Så må du jo finde ud af hvorfor. Er det stress, staldmiljøet, et mavesår eller lignende fysisk tilstand, hvordan er den redet og hvor meget og hvad er der sket under træningen og hvad er den blevet fodret med.

Der er meget jeg ville få undersøgt, før jeg gav mig til at anklage min veninde som hjalp i en tilspidset situation for at vanrøgte min hest.

• #9   6. jul 2012 Det kan som de andre siger være stress, men også at hun mangler noget i sit foder (o:

Ville for en sikkerheds skyld få taget en blodprøve, især når du nævner energi niveauet også er faldet. Ja heste som er vandt til kun en rytter, kan føles anderledes hvis den bliver redet af andre en periode, det er jo et valg man som ejer tager har selv gjort det engang )o:

Tror ikke din veninde har gjort noget glat eller over trænet især ikke hvis hun skal nå 10 heste om dagen.

God bedring med hesten

• #10   6. jul 2012 Jeg har på intet tidspunkt overvejet at give min veninde skylden. HVis det er nogen skyld er det min skyld fordi jeg ikke bare lod hesten blive hvor den var van til og så ride når jeg kom hjem igen

• #11   7. jul 2012 Når jeg får heste i ridning kan de godt finde på at tabe sig, selvom de ikke bliver motioneret overdrevet hårdt og at de får masser at spise. Sådan er det at blive flyttet smiley

Kommentér på:
Været i ridning i 14 dage=tabt sig og mistet muskler :-(

Annonce