{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Bange... {{forumTopicSubject}}

Hej Hg folk!:D
Jeg har et problem.. For noget tid siden begyndte min hest, at stikke af med mig.. Det startede med, at vi havde flyttet nogle bomme, så de lå et sted hvor de ikke plejede.. Og dem synes hun altså var liiidt farlige. Så hver gang vi red forbi det sted med bommene spidse hun øre og blev vildt anspændt. Men når jeg var på jorden og trak hende forbi bommene var hun helt rolig.
Det med hun stak af blev så være og være og hun gjorde det flere gange på en dag..
Jeg begyndte, at blive lidt halvbange for, at ride hende så jeg tænkte, at noget jordarbejde ville hjælpe så det gjorde jeg i noget tid(:
Så her i forgårs tvang min papmor mig op på ryggen af hende.. Selvom jeg var bange fik vi både travet og galoperet, hvilket jeg var vildt stolt af:D
Men i går og i forgårs har jeg været så MEGA bange for, at komme op på ryggen af hende.. Igår gik min papmor med rundt det meste af tiden og jeg fik kun travet en smule..
Idag var jeg endnu mere bange end igår.. Da jeg skulle op på hende begyndte jeg, at græde fordi jeg var så bange og jeg rystede helt vildt.. men det endte så med jeg kom op.. min papmor gik rundt med mig hele tiden.. Jeg både töltede og travede (og passede, men det var altså ikke med vilje), men jeg var stadig mega bange..
Jeg ved godt det måske lyder som noget mega pylder og I sikkert bare sidder og tænker 'helt ærligt?!'.. men jeg er virkelig bange.. Det er rigtig svært for mig, at beskrive det.. Men jeg vil jo heller ikke sælge hende for jeg elsker jo min hest?! Jeg vill jo ikke give op 'bare' fordi jeg er bange..

Så kender I også dette og hvad gør i når I for det sådan?(:

Det skal lige understrejes, at det altså ikke er min hest der er skør eller noget, men det altså HELE tiden har været min skyld, at hun har opført sig sådan(:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange...
  • #1   25. jun 2012 Måske du skulle få nogle andre til at ride den et stykke tid, hvor du kigger på. - hvor du evt kunne lave jordarbejde nogle af dagene. Når du har overbevist dig selv om at hesten ikke er farlig at ride, ved at overvære en anden ride den, kan du langsomt sætte dig op og blive trukket - indtil du føler sig tryg igen smiley

Håber det kan hjælpe! Det ikke fedt at være utryg ved sin hest smiley

• #2   25. jun 2012 Ja det har jeg skam også overvejet.. Ved bare ikke helt hvem det kunne være..
    Nej det virkelig ikke fedt..
    Men tak(: det betyder meget når nogen prøver, at hjælpe, så tak(:

• #3   25. jun 2012 Det var kun så lidt smiley var engang bange for en part, desværre tog jeg ikke kampen op - og det fortryder jeg idag.
    Kender du ikke en dygtig rytter der kunne hjælpe? smiley

• #4   25. jun 2012 Min papmor er rimelig dygtig, men hun har ikke så meget tid for tiden.. Ellers har jeg overvejet min ridelære måske lige kunne ride hende, men så er der et problem med traileren som står i vejen..):

• #5   25. jun 2012 Tror du skal have noget undervisning, har ikke haft sådan som dig, men efter et styrt i galop, ja så kunne jeg pludselig ikke lidt at galopere. Kroppen spændte og ja modarbejdede mig. Lidt som du fortæller man blir rigtig skidt tilpas. Du har i kroppen frygten siddene fordi du mistede kontrollen, og du rent faktisk var magtesløs og ikke anede hvad du skulle gøre. Dette kan du træne væk, men det vil klart hjælpe dig at få undervisning, det vil give dig tryghed, ved der en som har helt styr på hesten og kan give gode råd.
    Og ja give dig redskaber til hvordan tackler du forskellige ting, så du ikke kommer ud i at hesten stikker af.

Og så giv det tid, din tillid er ikke opbygget igen på en uge måske tager det en måned måske 3 eller mere men det gode er man opbygger tillid sammen med hesten ved hjælp af undervisning og jeres bånd så blir stærkere.

Så klap dig selv på skulderen og drop tanken om salg, det hårdt arbejde at være hesteejer både mentalt og fysisk.
    God træning og husk gentagelser, er hesten bange så start fra jorden når det ok så op og rid bange så af og gå igen. Og op og rid. Hav gerne lidt godbidder med og masser tid. Kan hjælpe altid at arbejde i den ene ende hvor der er farligt i en periode så blir det meget bedre.

Go træning.

• #6   25. jun 2012 Rigtig mange tak(:
    Jeg får på en måde også undervisnig af min papmor, altså hun er der og for mig til, at slappe af og sådanne ting(:
    I starten var det i en bestemt ende af banen hun var bange, men nu er det lidt forskelligt hvor det er henne(:
    Men tak tak(:

• #7   26. jun 2012 Hvor er det ærgerligt for dig, jeg har en hest jeg har været meget ængstelig for at ride, den løb også afsted med mig en gang og det er jo bare rigtig ubehagelig, den var ny tilredet og blev desværre skadet på fold, jeg red en gammel rolig hoppe som jeg også kunne mærke angsten når jeg red det første stykke tid, men det gik over og da min anden hest var klar til genoptræning var vi nød til at starte stille og rolig op, jeg kravlede op og af hende mange gange inden det kom til jeg red hende igen og til at starte med var det bare kort i skrit mens min veninde longere, jeg lavede den første lange periode aftaler med nogen hver gang jeg red så jeg vidste nogen kunne hjælpe hvis der skete noget og er nu begyndt med undervisning på hende.
    Jeg troede på et tidspunkt ikke jeg kom op at ride igen, men har fået hjælp og vejledning af mine gode veninder og jeg er ikke så modig længere men jeg rider, der var noget om det i hestemagasinet sidste gang artiklen hedder få kontrol over den sky hest - og dig selv. Ved ikke om din hest er sky men der står noget om angsten hos rytteren, og at have kontrol over hesten. Håber du kan bruge det til noget og bliver glad for at ride igen.

• #8   26. jun 2012 Tak(:
    Nej min hest er helt sikkert ikke sky(: hun re meget kælen og glad for at snakke:D
    Men tak tak'(:

• #9   26. jun 2012 smiley Hun kan mærke din usikkerhed og ja når så blir den flok føre. med positive øjne passer den bare på dig, fordi den ser farlige ting over alt, men reelt fordi den ikke stoler på du har styr på det, og set alle disse ting smiley Masser træning.

Og så lidt om nogle måneder hvis du får hjælp og har gå på mod, er du helt sikkert en mega stolt hesteejer.

Men ja det kræver arbejde forståelse og tolmodighed i stor stil smiley

• #10   26. jun 2012 Få en til at hjælpe dig, fx din ridelærer på ham/hende til at ride hende og nå det så er gjort et par gange så skal din ridelærer ride hende først og så kan du sætte dig op, det hjalp mig helt vildt! Jeg havde det på samme måde med min, og jeg er en rigtig nervøs rytter, men forsøg! Du vil fortryde hvis du ikke prøver:)

• #11   26. jun 2012 Mange tak:-)
    Ja det med, at hun er føren, eller hvad man skal sige er rigtig nok. Og det er også det vi arbejder meget med:-)

Kommentér på:
Bange...

Annonce