Bange {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med min pony. Jeg kan ikke fange ham... Når jeg kommer kommer han glædeligt vrinskende mod en i fuld fart, men når han er ca. en meter fra en stopper han brat op. hvis man går tættere på ham ryster han først, og dernæst springer han væk og løber sin vej... så kan man vente lidt (1 min), og kalde igen, så kommer han vrinskene i fuld fart mod en, men igen stopper han, og sådan bliver det ved, kan simpelthen ikke komme til ham. Han har gjort det 2 gange før, men der stoppede han kun en enkelt gang eller 2 og så kunne man nemt fange ham.
Jeg har aldrig gjort ham ondt, og han bliver snakket med dagligt. Har prøvet at komme med mad, men kan stadig ikke komme til ham.
Det er ikke kun mig der har problemer, men hele min familie...
Har i nogle ideer til hvad det kan skyldes, og hvad jeg kan gøre?
Er helt ude af den hvis han ikke kan lide mig, for ved virkelig ikke hvad der er sket med ham :S
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 92 Svar: 574
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 835
måtte opgive at lukke ham ind efter 3 timer, hvor vi var flere der havde prøvet at få fat i ham... og vi havde mad med, som vi satte og prøvede at gå hen til ham, men han flygter alligevel
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 92 Svar: 574
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 19 Emner: 53 Svar: 154
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 44
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Ej ved ikke hvad der er problemet. Prøv evt. at kontakt en dygtig horsemanship træner eller noget. Det lyder som om han vi lege, men hvis han virkelig ser bange ud er det nok ikke en leg.
Du kunne måske også bare prøve at stå helt stille, måske lade være med at virke som om du vil fange ham, og hvis han så kommer, så nus ham, gi ham lidt mad og gå så uden at tage fat i ham så han tror han bare skal nusses, så han bliver tryg ved situationen. Bare en ide.
Bange