{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Bange {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min pony. Jeg kan ikke fange ham... Når jeg kommer kommer han glædeligt vrinskende mod en i fuld fart, men når han er ca. en meter fra en stopper han brat op. hvis man går tættere på ham ryster han først, og dernæst springer han væk og løber sin vej... så kan man vente lidt (1 min), og kalde igen, så kommer han vrinskene i fuld fart mod en, men igen stopper han, og sådan bliver det ved, kan simpelthen ikke komme til ham. Han har gjort det 2 gange før, men der stoppede han kun en enkelt gang eller 2 og så kunne man nemt fange ham.
Jeg har aldrig gjort ham ondt, og han bliver snakket med dagligt. Har prøvet at komme med mad, men kan stadig ikke komme til ham.
Det er ikke kun mig der har problemer, men hele min familie...
Har i nogle ideer til hvad det kan skyldes, og hvad jeg kan gøre?
Er helt ude af den hvis han ikke kan lide mig, for ved virkelig ikke hvad der er sket med ham :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange
  • #1   5. okt 2010 Lyder i hvert fald til at en eller anden har givet ham en dårlig oplevelse med det på et tidspunkt.. Ved ski ikke lige hvad der er at gøre.. Have tålmodighed, og gulerødder med, så når det endelig lykkedes så får den mad og ros..

• #2   5. okt 2010 hmm... jeg tror ikke jeg har noget svar, men lyder da lidt som om at han vil lege med dig...

• #4   5. okt 2010 jeg tror ikke det er leg, for han virker virkelig bange, som om der står en bag mig med en paraply og pludselig folder den op... :S
    måtte opgive at lukke ham ind efter 3 timer, hvor vi var flere der havde prøvet at få fat i ham... og vi havde mad med, som vi satte og prøvede at gå hen til ham, men han flygter alligevel smiley

• #5   5. okt 2010 hvor længe har du haft ham? og hvor længe har han været så bange?

• #6   5. okt 2010 den gang jeg første købte min hest, stod han hos en ældre travtræner. Han mente at skulle hestene have respekt for strøm hegnet så skulle de holdes og få 3-4 stød i røven første gang de skulle ud på folden. Måske det har din pony opleved?

• #7   5. okt 2010 det gjorde min gamle hest også, hun var ikke bange hun var bare strid og vidste godt hun skulle ind og rides eller nået andet, og det var lige en meter fra mig så galoperede hun rundt og fik alle de andre heste med s:

• #8   5. okt 2010 Måske er det et skud i tågen, men måske jeres tøj lugter af noget han ikke bryder sig om, Det lyder måske dumt, men det kunne være det. Et godt råd ville være at tage dig god tid på folden med lidt guf til ham hvis han kommer hen til dig, men lad vær med at tage fat i ham. Du skal give ham den tillid at han sagtens kan komme hen og hilse og nusse uden at blive trukket tilbage på stald igen. Held og lykke med det.

• #9   5. okt 2010 En lasso xD
    Ej ved ikke hvad der er problemet. Prøv evt. at kontakt en dygtig horsemanship træner eller noget. Det lyder som om han vi lege, men hvis han virkelig ser bange ud er det nok ikke en leg.
    Du kunne måske også bare prøve at stå helt stille, måske lade være med at virke som om du vil fange ham, og hvis han så kommer, så nus ham, gi ham lidt mad og gå så uden at tage fat i ham så han tror han bare skal nusses, så han bliver tryg ved situationen. Bare en ide.

Kommentér på:
Bange

Annonce