547 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kan det være mavesår? Kan det være mavesår?

Kom til at tænke på det, pga. denne tråd som også indeholder en video: http://www.hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=866150

Min pony kan nemlig godt virke irriteret på min schenkler, når jeg skal have hende fra skridt til trav, eller trav til galop. Det er for det meste kun i starten, eller hvis vi har holdt en længere skridtpause. Hun kan sågar også finde på, at bide efter mine ben, når jeg lægger dem til hende. Men når vi er i gang, er hun rigtig sød at ride, og kan nemt gå afslappet. Hun er derudover også noget utilfreds med, at få spændt gjord (nogen gange værre end andre), men det er også kun lige til man får den spændt i første hul. Hvis man så går væk og kommet tilbage og spænder den igen, reagerer hun kun meget lidt, ved at løfte hovedet, som de fleste heste jo gør. Prøvede lige den metode som han, i videoen gør, med at røre hesten. Når jeg rørte ved hende et sted på siden af maven, ca. der hvor mine schenkler trykker, lagde hun ørerne tilbage og flyttede sig. Men hun gjorde det på hele den "linje" af maven fra forbenet til krydset næsten, så jeg tænker om hun ikke bare er kilder? Jeg kan godt gnubbe hende der med gnubbe-striglen, uden at hun siger noget til det.
Jeg har ikke nævnt det for min mor, for hun synes altid jeg er alt for pylret med hesten..

Puha, det blev vist lidt langt, men tror I det kunne være mavesår? Ved I evt. hvordan heste bliver tjekket for det? Og passer det at 90% af alle heste har mavesår?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det være mavesår?
Kommentér på:
Kan det være mavesår?

Annonce