{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

En bestemt dame!? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Ja jeg har en rigtig bestemt "dame" for tiden.
Lige nu øver vi lidt i longen og det forgår med at min hest stamper i jorden med bagbenene og bliver hidsig når jeg jager hende ud på volten. Men efter lidt ro og træning, lystede hun da til at trave et par runder.

Mine spørgsmål er så:

Hvorfor helt præcist markere hun sig sådan? ( altså hvad fortæller hun ved at stampe i jorden).

Jeg vil gerne træne videre nede fra jorden, for at få hendes respekt og samtidig få en bedre bånd.
Har i nogle gode træning tips?/egen erfaringer.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En bestemt dame!?
  • #1   16. jun 2012 Tror du evt at hun er i brunst?

    Alle hopperne ude ved os er fuldstændigt PMS'et lige nu. De er simpelthen så sure allesammen. smiley


  • #2   16. jun 2012 Nej hun er ofte sådan :-).. Hun er en bestemt dame, som tager styringen hvis hun får lov ;-).

    Men nu jeg træner fra jorden ser jeg nemmere hendes kropssprog, og der undre jeg mig bare lidt over, hvad hun egentlig fortæller mig?


  • #3   16. jun 2012 Tænker også brunst smiley

    Gå, stop og bak er klart mine yndlingsøvelser, da de gør så meget. De giver koncentration og respekt smiley


  • #4   16. jun 2012 Så er hun i brunst hele året ;-)..
    For det er helt tydeligt, rider vi i skoven (hvor der intet kræves at hende) opfører hun sig stille og rolig. Men kommer vi på banen og der kræves lidt, så får jeg "kamp til stregen"


  • #5   16. jun 2012 Det er ikke for at male en vis herre på væggen men nogle gange fortæller hesten os at der er noget et eller andet sted der gør ondt.
    Det er ikke ensbetydende med der er noget helt galt men generelt skal man altid lige have i baghovedet at det ikke bare er for at være dum og genstridig hesten reagere som den nu gør.
    Selvfølgelig kan det også bare være hun synes hun er leder over dig og så skal du jo ikke forsøge at styre noget i hendes verden.
    I det tilfælde skal du straks bakke hende- brug dit eget kropssprog- pust brystkassen op, kig hende i øjnene, rank ryggen og gå imod hende så hun viger for dig. Når hun har bakket et par skridt, så stop op og vend siden til hende og tillad hende at komme lidt hen til dig uden at stå alt for tæt så hun ikke invaderer alt for meget af dit rum. I kan stå og nusse når i ikke træner :o)
    Mht en evt skade kan jeg fortælle en lille historie om min venindes hest der var den absolut sødeste vallak man kunne finde. Lige bortset fra når han skulle på ridebanen. Han begyndte at stejle hver gang de nærmede sig ridebanen/huset men kunne sagtens skridte en stille tur. Flere dyrlæger havde fortalt hende at han var ekstremt sensibel, fræk og fejlede ingenting. Det viste sig til sidst at han havde udviklet kronisk hovsenebetændelse i begge forben og han fik fred.


  • #6   16. jun 2012 Jeg tænker smerter eller irritation. Min har muk, og stamper i jorden med bagbenene, når de bliver for irriterende, så det kunne være en mulighed smiley

  • #7   16. jun 2012 Tror ikke rigtig hun har ondt, og mug er der intet at se til ... :).
    Men man kan self ikke udelukke det...

    Janni: Jeg vil prøve den metode, for der er kun når man vil være "leder" over hende at hun skaber sig. Hun stamper aldrig i jorden ellers.


  • #8   16. jun 2012
    Din måde at sende hende ud på måske? I longering kan man hurtigt komme til at virke ageressiv, vred, hidsig mm. og det reagere alle heste ikke lige positivt på.


Kommentér på:
En bestemt dame!?

Annonce