{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

Så tog vi beslutningen :o( (langt) {{forumTopicSubject}}

Har i lang tid gået og overvejet vores lille 3'er ponys skæbne og er nu nået frem til en beslutning.

Vi havde sat hende til salg, men kom til at tænke på at et salg ville være syndt for hende. Hvis vi fik hende solgt nu ville der være 4 ejere på godt et år, og det er ikke en god skæbne for en pony.
Hun er en sær krabat som kan være svær at styre, hvilket er grunden til vi ikke kunne have hende mere selv. Men det er et problem som vi bare vil give videre og ikke få gjort noget ved. Det er syndt.
Hun har gigt i bagbenene. Hun kan godt klare sig med det og er ikke generet som sådan i godt vejr, men er det koldt og regner slæber hun benene, det er syndt for hende.
Hun kan ikke gå i trailer, for sidste gang faldt hun i den helt ned på maven, så man kan ikke flytte hende.
Og tror ikke hun har det helt godt fysisk mere, for hun er begyndt at tabe sig selv om hun burde blive tyk da hun pt. ikke rides.

Alt i alt er vi kommet frem til den konklussion at det bedste for hende er en aflivning :o(

Vi fortalte det til min datter i dag. Det er hendes pony. Min datter er 7 - nå ja ponyen er 18 så en ældre dame. Først græd hun meget og blev lidt hys, men forklarede hende grundlaget og fik hende til at forstå at det er mere syndt for hende at være kastebold. At hvis vi afliver hende mens hun er hos os, afliver vi hende et sted hvor hun har det godt og er glad og lykkelig. Det accepterede min datter. Selvfølgelig er hun stadig meget ked af det, og kan ikke nænne at skulle ud og sige farvel men det SKAL hun for ellers vil hun have svært ved at klare sorgen.

Bell bliver aflivet i næste uge. Tiden er bestilt til fredag, men kommer de nær hvor hun er opstaldlet inden fredag vil de aflive hende der. Min datter kommer ud på søndag og siger farvel til hende, og jeg vil være der når dyrlægen kommer og tage endeligt afsked med hende.
Tror det bliver rigtig hårdt. Har aldrig set nogen dø før, men hun skal ikke gøre det alene, og jeg elsker hende højt og beslutningen har været meget meget meget svær smiley

Som en afskedscermoni for min datter har vi købt en kinesisk lanterne hvorpå der står "i love u" som min datter skal sende af sted den dag hun bliver aflivet for så kan den lyse vej for hende og hun kan finde hestehimlen hvor de andre heste vi kender venter på hende, og hvor oldemor Anna og oldemor Kirsten og oldefar venter på hende og skal forkæle hende og hygge om hende indtil vi selv kommer derop om mange mange mange år (det sidste er min datters ord).

Det er mega svært det her, og ved ikke hvordan jeg skal klare sorgen for er nødt til at være stærk for mine pigers skyld, men bare nu i skrivende stund har jeg tårer i øjnene og tror jeg bryder sammen når hun dør foran mig...

Hvordan klarer man det her? har overbevist mig selv om det er det bedste, men det gør stadig vildt ondt! pis.........


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så tog vi beslutningen :o( (langt)
  • #1   16. jun 2012 Vil de ikke tage hende tilbage, dem I købte hende af? Kan se, I kun har haft hende i 4 mdr.

  • #2   16. jun 2012 har forsøgt at kontakte hende, men har ikke fået noget svar på mine henvendelser. Desværre...


  • #3   16. jun 2012 Det vil altid gør ondt, for hun er jo blevet en del af jer.
    Synes det er sejt at i har taget den beslutning og synes det er den rigtige.

    Tror det er godt, at hun kommer og siger Farvel, for det er enormt hårdt ikke at sige farvel :'/

    Mit sidste ord til Calypso, før hun dødede for os om natten, var Vi ses skat. I dag ca. 8 år efter kan jeg stadig får tårer i øjerne, men har efterhånden accpteret det.

    Det lyder som en god ide med lanterne! Super smuk tanke. Klog lille pige du har dig.

    Gir hende et trøsteknus fra mig af. smiley


  • #4   16. jun 2012 The Little She Wolf - tak for de støttende ord. Er ked af det med din hest. Skal nok sende knuset videre til hende :o)

  • #5   16. jun 2012 Det klar det rigtige valg i tager! Også når man kikker på hestemarkedet ! Hensten har fortjent fred!:)

  • #6   16. jun 2012 Det er den helt rette beslutning i har taget for jeres pony. selvfølgelig er det svært, men som du så smukt forklare din datter, så biver der taget afsked med pony, men sden har det godt og et sted hvor den er tryg og elsket.
    Det er det der er bedst for jeres pony, og når man som menneske anskaffer sig et dyr har man ansvaret for det, og dets skæbne, også over hvordan den kommer her fra.

    Det gør ondt at miste, men livet går videre. vær ked af det over tabet, og vis gerne dine børn du er ked af det, det er ne følelse der er lige så naturlig og "lovlig" som glæde, vis dem at livet går videre også selv om man er ked af det.


  • #7   16. jun 2012 Line Holst - Tak :o)

    rikke blume - Tak :o) Og ja mener også vi har et ansvar, og føler ikke det er forsvarligt at sende hende videre når jeg kan se allerede nu hun vil ende som kastebold. Sagde også til min datter da vi fortalte hende det at hun gerne måtte græde og det var helt i orden, også at det er i orden hun ikke vil med der ud et stykke tid, men hun skal sige farvel...


  • #8   16. jun 2012 Det lyder til og vær den helt rette beslutning smiley
    Har selv fået aflivet 1 hvor jeg tog valget og 1 pga tarmslyng
    Ka ærligt sige det umuligt og forberede sig på! Og alle sørger på forskellige måder:-/ det bare vigtigt i snakker om det, får en masse billeder osv.. Og når hun ligger død er det vigtigt du ikke går før du er klar. Jeg gik ca 4 gange + tilbage igen før jeg var klar til og sæt mig i bilen:-/ hvis i/din datter vil minde hende på en god måde, kan jeg klart anbefale og klip nået a hendes hale og få det lavet til smykker, har jeg fået gjort:-). Og det ligner bare de sover, der intet "ulækkert/skræmmende" ved det. Kan lyde og se voldsomt ud når de falder.
    Hvis du vil vide mere fra min erfaring/oplevelse ka du skrive pb:-)


  • #10   16. jun 2012 hvor trist der er desværre ikke noget der hjælper end tid
    men lov mig at din lille pige ikke skal se den dø hun er ikke ret gammel og det er virkeligt hårdt at se en hest dø
    så hellere lade pigen have et rigtig godt minde med den lille pony

    selvfølig hvis pigen ønsker at værer der så tænk over det


  • #11   16. jun 2012 Jeg synes det er en mere end flot beslutning, I har taget. Den er svær, jeg har selv været der, men sådan er det jo, når man har med dyr at gøre...
    Jeg har også fået lavet et smykke, som Louise anbefaler. Det er ikke fordi jeg går med det i hverdagen, men hold op hvor bliver det tit taget frem og holdt i hænderne - måske det ville være noget for din datter ja... smiley

    Og til sidst vil jeg bare sige, at jeg synes, det er flot du vil være stærk overfor din datter, men det er altså også okay, at du viser dine følelser, hvis du har brug for det. Jeg kunne ikke tage med, da min pony skulle aflives, så min far gjorde det. Antal gange han har været med ude og se den pony kan tælles på en hånd, og han fældede alligevel en tåre, da han stod der, fortalte han...

    Men ja, synes det er en flot beslutning. Det er forfærdeligt, men hun får det fredfyldt bagefter, og I skal ikke gå og tænke på, hvor hun befinder sig i verden smiley


  • #12   16. jun 2012 Det er jeg ked af at høre Tina smiley men jeg kan love dig en ting at det bliver godt for alle parted. Jeg fik min hest aflivet den 30 Maj og jeg var så bange for hvordan det hele ville foregå men det var smukt og min hest havde behov for at jeg var hos ham helt til sidste sekund. Mine tanker er med dig og dine piger. I skal nok komme jer igennem det her og vil snart sidde og fortælle sjove historier om den gamle dame smiley du skriver bare hvis du har spm om hvordan det hele vil foregå eller hvordan det føles bagefter. Stor krammer herfra!

  • #13   16. jun 2012 De der smykker i snakker om, hvor og hvordan bliver de lavet? For det er klart noget jeg gerne vil gøre for min datter. Det lyder som et smukt og evigt minde at have.

    Jeg har snakket med en anden som for nyligt fik sin hest aflivet af samme dyrlæge. Han sagde at de bedøver hesten og så får den ned og ligge og holder hesten nede mens den får det dræbende middel. Det skulle ikke være så voldsomt, men rimelig roligt og grunden til de holder hesten er vist for den ikke skal flytte sig.

    Tak for jeres opbakning, det betyder rigtig meget for mig. På rideskolen har flere forsøgt at få mig til at skifte mening fordi de synes det er syndt. Nogle har sagt det ikke er fair at aflive hende når hun sagtens kunne gå en årrække som foldhest og hyggehest. Jeg synes bare det er syndt at en hest som er vant til at skulle være i hænder skal "glemmes" på en fold og gå og blive "ensom". Ved godt de ikke føler som vi gør, men stadig synes jeg ikke det er i orden at gøre en pony der altid har været i hænder til foldpony. Min datter har ikke redet hende de sidste par uger og det kan jeg se ponyen ikke kan lide, den savner og blive brugt, men samtidig kan den ikke holde til at blive brugt. Det er pisse svært det her smiley Og det gør det endnu mere rart at i bakker så godt op om det her inde! Er så glad for ingen fordømmer mig over det, men støtter og giver mig ret i det er det rigtige - så glad man nu kan blive i den her situation...

    Pernille du kan være sikker på jeg ikke tager min datter med. Hun er, som du skriver, ikke så gammel, men har dog et fornuftigt syn på det med døden. Dog er hun meget følsom og tror ikke hun ville kunne klare det. Nu tager vi ud i dag og bruger tid på at nusse hende og forkæle hende, give hende friske gulerrøder, sliksten, godbidder og bare forkæle hende lidt tid, evt. trække en tur med hende med min datter på ryggen. Og så har de sagt farvel. På tirsdag kommer lanternerne og den dag hun så er aflivet sender vi en afsted.

    Igen takker jeg rigtig rigtig meget for jeres opbakning, det gør det hele lidt nemmere...



  • #14   16. jun 2012 Og jeres knus og kram er sendt videre til min datter :o)

  • #15   16. jun 2012 Det er helt sikkert den rigtige beslutning!
    Og det er ens forbandede pligt, at sørge for, ponyen ikke lider mere.
    Jeg har selv lige taget en svær beslutning om, at kastererer min avlshingst, fordi han ikke trivedes... Det er ikke helt det samme, men alligevel, for folk kan bare ikke altid lige forstå ens beslutning.
    Men roser herfra, at I er jeres ansvar voksne! Det var der mange der kunne lærer af!

    Ang. smykkerne, så prøv at kigge her http://www.faraos-hest.dk/

    Eller Google hestehår smykker smiley


  • #16   16. jun 2012 Tina: Du kan evt. kigge i mit album med smykker af hestehår.

Kommentér på:
Så tog vi beslutningen :o( (langt)

Annonce