{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Og så smed vi frygten! {{forumTopicSubject}}

Det her er udelukkende et ego-emne, kun hvor jeg praler lidt af dagens hændelser smiley

Efter Silver og jeg styrtede på tur, så har jeg været afsindig utryg ved at ride hende bidløst - faktisk har jeg været så utryg, at jeg smed en stang på hende. Min utryghed bundede ikke kun i styrtet, men også hendes temperament på tur, der altid har været hidsigt.

Jeg valgte så at sige nej, det kan ikke passe ...
Det har taget os et lille år. Et lille år, hvor jeg dog stadig red med stangen, men valgte at skifte foder, skifte træner, skifte verdensbillede. Sikke en hest, jeg fik ... Allerede bare foderskiftet gjorde, hun blev helt arbejdsvillig, hvor hun før havde mange "dårlige dage" (dage, hvor rytteren er utålmodig og hesten beder om mere tid).

Min træner har så fulgt os i det år, og da jeg endelig blev mere tryg ved hesten, så fjernede vi stangen og red med et almindeligt, udelt d-ringsbid. Min utryghed gjorde, vi måtte tage et stort skridt tilbage ...

Sommeren har været fantastisk! Foruden at hård-studere stop-signalet og en masse ground-work, så blev Silver og jeg også mere enige om, hvilket tempo man skal ride tur i.

I dag blev så min lykkedag ... Vi har trænet i en lånt bosal, men ikke været uden for banen. Jeg har så købt min venindes bosal, og modtaget den idag - nu skulle det ske!
Silver er en smule seperationsangst, så vi rider aldrig særlig langt alene. Men vores tur-makker står med en hovbyld, så det må være fint. I dag blev jeg så skidt i hovedet af en svale, hvorefter jeg tager ud i det fri i bosalen og en hest, der går med ørerne fremme og stadig standser, drejer og gør, som jeg befaler smiley

Vi tog så en galop over en stubmark - bare kort ... Og det var uden problemer.

Nu er jeg ikke en anti-bid person, men jeg vil af en eller anden grund hellere ride uden bidet på Silver. Og nu er jeg overkommet en stor del af min frygt, takket være tålmodighed, træning og naturligvis en hest, som har givet så meget af sig, så dette kunne blive muligt ...

Okay, det var lige et lille (stort) pip fra mig smiley tak, fordi du gad at læse min rant!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Og så smed vi frygten!
Kommentér på:
Og så smed vi frygten!

Annonce