Sommer tyk/tynd? {{forumTopicSubject}}
Nu hører jeg igen og igen folk med heste sige at de bliver tykke af alt den græs og oppustede osv osv. Jeg har bare det modsatte problem.
Fareed taber sig når han kommer på græs?!?!?!
Han får den samme mængde kraftfoder som han plejer og han får frøgræshalm som han har at tygge i når han er i sin boks, og der er rigeligt for han spiser aldrig det hele. Men nu har han i næsten to uger gået på sommerfolden og fået en god sjat af alt det friske græs, og nu er han *igen* begyndt at tabe sig.
Står og ser på alle de andre heste og ponyer som vokser fint om mavsen, en enkelt er allerede kommet på slankefold fordi hun ser rigtig tyk ud, og samtidig ser jeg Fareed blive mindre og mindre. Og alle siger han i forvejen er tynd (er han ikke han er som han skal være af en araber). Han bliver stadig redet som han plejer 5-6 gange om ugen, men ikke så hårdt her hvor det er så varmt.
Sidste sommer stod han en måned på døgnfold i sommerferien en månedstid og han var sindsygt tynd da han kom hjem derfra igen :o( Meget meget tynd...
Det vil jeg selvfølgelig gerne undgå, men ved virkelig ikke hvordan. Jeg spurgte nogen på rideskolen i dag og de så bare meget undrende ud over jeg sagde det og forstod det ikke helt da alle de andre som sagt bliver tykkere og tykkere...
Please hjælp mig...
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.118
mar 2012
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 622
feb 2012
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Hvad med at give ham noget foder når han kommer ind og skal rides?
feb 2012
Sommer tyk/tynd?