{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Tips til læsning {{forumTopicSubject}}

Da jeg står og meget pludseligt skal flytte min hest, har jeg brug for nogle tips til at få ham i trailer. Normalt ville jeg havde brugt tid til træning på området, men da flytningen sker allerede i næste uge er det desværre ikke noget jeg har tid til smiley

Han er ikke kørt meget i trailer før jeg fik ham, men står bomstille når først han er inde - det er det der med at komme op af rampen der er svært.
Han hverken flegner eller ter sig, han nægter bare at gå ind eller beslutter sig for at bakke ud igen. Et tov om bagdelen som motivation hjælper lidt, men ikke meget.

Det er IKKE en mulighed for mig bare at lægge et tov om hans bagdel og presse ham ind. Dels fordi jeg er imod at presse hesten ind i et trangt rum på det måde, og dels fordi han ikke må vride pludseligt i kodeleddet pga en ledskade. Og at han er en meget stor hest hjælper heller ikke på det.

Jeg er i forvejen klar på at jeg skal bevæbne mig med masser af tålmodighed, så vi kan få ham læsset sikkert og han får en god oplevelse. Men hvis nogen har tips eller tricks der kan hjælpe, ville jeg blive rigtig, rigtig glad smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til læsning
  • #2   18. maj 2012 Ida Krogfelt:
    Jeg har desværre ikke mulighed for at tage en pisk til hjælp, da det er en af de få ting han er absolut rædselsslagen for smiley Tidligere ejer har været noget hård ved ham under ridning, og pisken har nok være brugt lige lovlig meget. Men ellers tak for råd smiley

• #3   18. maj 2012 Min "gamle" pruhest ville heller ikke i trailer, hun er dog meget madglad så det kunne jeg bruge. Jeg startede med at lægge græsset(maden) på rampen så hun blot skulle have et ben op, så "ud af traileren igen" og så kom græsset lidt længere ind i traileren, så ud igen og sådan fortsatte jeg til hun var inde:)
    Det tog en "krig" og lærer hende at det ikke er farligt, men i dag har jeg en dame, der for det meste går ind i første forsøg, og jeg kan i dag læsse hende alene smiley
    Men alle heste er forskellige smiley

Held og lykke med det smiley

• #4   18. maj 2012 Hov, og hun fik lov at gå ud når hun ville, man skal under ingen omstændigheder presse hesten(man kan som regel se når hesten ER bange eller bare stædig, og den skal IKKE presses når den er bange), den skal lærer det er okay og at der ikke sker noget smiley

• #6   18. maj 2012 En madspand i hoved med æbler og gulerødder og læg halm på rampen og hele vejen op. Det jo ikke optmalt men skal i flytte så det en nem måde at snyde hesten på. Du må ikke stresse, bare gå op og ind som i en boks. God flytning.

• #7   18. maj 2012 Husk at det er vigtigt at du forventer at hesten bare vil gå op i første forsøg, og ikke tænker over at den vil blive bange smiley

Du skal være bestemt og føre den op, uden og tøve smiley

• #8   18. maj 2012 Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt det kan virke at bakke traileren helt hen til stalddøren så du trækker hesten direkte ind. Husk at åbne døren oppe foran i traileren, hvis der er sådan en. Så er det ikke lige så klaustrofobisk. Hvis ikke du har mulighed for at træne med en trailer, kunne du jo bare for sjov bruge de sidste dage indtil du skal flytte ham på at trække over presseninger, plader osv, så han vender sig til at blive udfordret og følge dig. Så er flytningen bare en ny dags træning.
    Håber det går godt smiley

• #9   18. maj 2012 Mange tak for svar allesammen, jeg har fået masser af gode ideer til en problemfri flytning smiley

• #11   18. maj 2012 du må endelig skrive hvordan det går, og hvordan du valgte at gøre det smiley

• #12   18. maj 2012 Går det helt galt, så er det en god ide at bakke traileren ind i en lade, så porten "lukke" siderne. Så giver det følelsen af at hesten går fra et rum til et andet.

Kommentér på:
Tips til læsning

Annonce