Tips til læsning {{forumTopicSubject}}
Da jeg står og meget pludseligt skal flytte min hest, har jeg brug for nogle tips til at få ham i trailer. Normalt ville jeg havde brugt tid til træning på området, men da flytningen sker allerede i næste uge er det desværre ikke noget jeg har tid til
Han er ikke kørt meget i trailer før jeg fik ham, men står bomstille når først han er inde - det er det der med at komme op af rampen der er svært.
Han hverken flegner eller ter sig, han nægter bare at gå ind eller beslutter sig for at bakke ud igen. Et tov om bagdelen som motivation hjælper lidt, men ikke meget.
Det er IKKE en mulighed for mig bare at lægge et tov om hans bagdel og presse ham ind. Dels fordi jeg er imod at presse hesten ind i et trangt rum på det måde, og dels fordi han ikke må vride pludseligt i kodeleddet pga en ledskade. Og at han er en meget stor hest hjælper heller ikke på det.
Jeg er i forvejen klar på at jeg skal bevæbne mig med masser af tålmodighed, så vi kan få ham læsset sikkert og han får en god oplevelse. Men hvis nogen har tips eller tricks der kan hjælpe, ville jeg blive rigtig, rigtig glad
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 544
Jeg har desværre ikke mulighed for at tage en pisk til hjælp, da det er en af de få ting han er absolut rædselsslagen for Tidligere ejer har været noget hård ved ham under ridning, og pisken har nok være brugt lige lovlig meget. Men ellers tak for råd
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 234 Svar: 797
Det tog en "krig" og lærer hende at det ikke er farligt, men i dag har jeg en dame, der for det meste går ind i første forsøg, og jeg kan i dag læsse hende alene
Men alle heste er forskellige
Held og lykke med det
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 234 Svar: 797
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
Du skal være bestemt og føre den op, uden og tøve
jan 2008
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 8 Emner: 211 Svar: 677
Håber det går godt