{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Trailer læsning {{forumTopicSubject}}

Sputnik er en rigtig drillepind, og vil absolut ikke i trailer. Og det er ikke fordi han er bange. Det var fra den ene dag til den andenm han ikke ville. Jeg har nu bøvlet med det i næsten 3 år, og har næsten givet op.
Nu vil jeg gerne høre om nogle gode tips om hvordan jeg får min hest på trailer, med så lidt tvang som muligt.
Jeg vil også gerne høre om i kender nogle som har gode resultater mht. til dette, som køre ud, mod betaling selvfølgelig, og hjælper en med at træne hesten.
Det skal helst være imellem sydvest- eller sønderjylland.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer læsning
  • #1   30. aug 2011 Kan du udspecificere hvadhesten gør når i forsøger?

• #2   30. aug 2011 Torben Andersen (mener det er det han hedder til efternavn) skulle vidst efter sigende være rigtig dygtig til det smiley

• #3   30. aug 2011
    For det første så forstår jeg godt heste er skeptiske smiley
    Hesten er byttedyr og det byttedyr kræver vi går ind i et trængt sted, den kan næsten ikke være der og er ret stor i forhold til. Tingen er ustabil. Den kan hører en masse lyde uden for, men ikke se dem.. Også kan den ikke flygte.
    = meget dårlige ting for byttedyr.
    Bare fordi hesten ikke går i baglås betyder det ikke den er stædig - nogle heste stresser ind ad, samme med mennesker, dvs. stivner helt.

Udover det så træn smalle passager 1 spring stillet op i mod barrieren hesten skal igennem - evt. med præssing over. Så trænes det klaustrofobiske.
    Også .. Tid, belønning og ros.. Gå rundt om traileren, snuse til den, ligge noget på rampen til at spise, lidt længere oppe... Gå lidt op på den, ned igen osv.
    Så det hele ikke bliver et langt sejt træk om at nu skal den krikke sku ind!

• #4   30. aug 2011 Team:
    Sputnik går med op til traileren, og bakker så ud igen, så går han længere op til traileren, bakker ud igen. Det gør han gentagende gange, indtil han står helt oppe. Så bakker han ud igen, og så må vi starte forfra. Han står stille oppe i traileren, og det hele. Han er ligeglad med div. ting som longetove osv.
    Lene: Han bor desværre på sjælland, og det bliver et temmelig stort beløb.
    Krikken: Han har intet imod at gå imellem smalle ''gange'', og har også øvet i spiltove, og dette kan han også nu. Desværre hjælper det ikke med traileren. Han er fuldstændig ligeglad med mad, og vil til tider ikke engang tage imod godbidden.

• #6   30. aug 2011 klikkertræning.. synes jeg tit hører og oplever hest som slet intet vil..som pludselig med klikkertræning bare gør det hele.. .. så det kan anbefales..

med hensyn til Torben , så ved jeg at han kører i jylland også..men aner ellers intet om ham.

• #7   30. aug 2011 Jeg bor i Gram smiley

• #8   30. aug 2011 Ved i om man betaler for både udkørsel, og til hjemvejen ved Torben smiley

• #9   30. aug 2011 jeg mener at man inde på hans side kan se hvornår han er i ens område og så er man flere om at dele transporten..

• #11   30. aug 2011 Tumle: Hvor bor du da?

• #13   30. aug 2011 Øvøv.

• #15   30. aug 2011 Okay smiley

• #16   30. aug 2011 Hej lulie
    Morten kappel Pedersen er rigtig dygtig til det med hestene når de ikke kan læsses, har selv haft min derude for at den skulle blive læsset, og kender mange andre som har brugt ham, han kører også ud men gør det ikke gratis.
    Han bor i stepping ved Christiansfeld.
    Hilsen Karina.

• #17   31. aug 2011 Jeg bruger Torben Andersens metoder. Han har været ved en anden hest i stalden og lært os i grove træk hvad han gør.
    Jeg træner rigtig meget fra jorden udover at ride. Og har lært Athena signaler: løftet arm=gå, ryst på torvet=stå-bak .. Det brugte jeg da hun skulle i trailer første gang efter 7 år. Hun fik lov at stå og snuse og nysse ved rampen, så løftede jeg armen og hun tog et skridt, snusede og nussede og sådan fortsatte det til hun var oppe, så gav jeg bak signal så hun bakkede ud, og det gjorde vi vil 4 gange om dagen ugen op til hun skulle afsted.

Kommentér på:
Trailer læsning

Annonce