{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Mysteriet om den syge Makong.. {{forumTopicSubject}}

Godaften alle i herlige mennesker.

Nu er det en uge siden min bedste ven blev aflivet, og vil gerne dele min triste historie med jer.

Jeg havde min dejlige pony Makong, indtil for en uge siden hvor han blev aflivet helt afkræftet. Det hele startede i januar dette år, hvor han begyndte og ikke ville spise sit foder som han plejede, han ville kun nippe lidt til det. Han var ikke den mest madglade pony, så jeg så det lige an en uge for at se om han var i sin dårlige periode som han har haft før. Men da han begyndte at tabe sig og stadig ikke spiste normalt efter en 7-14 dage efter, fik vi tandlægen ud til ham - hun fik ham ordnet men han havde egentlig meget fine tænder, så vi skulle se det an en lille måneds tid. Efter en måned spiste han stadig ikke, og hun kom ud og eftertjekkede ham, og der var intet. Ugen efter fik vi kiopraktoren ud (fordi han havde hængt fast i et hø-net i januar), og han tjekkede hans ryg, ben, nakke og kæbe, men der var heller ikke noget... Så vi ringede til Ansager dyrehospital dagen efter og var derude to timer efter, hvor de - bogstaveligt talt - tjekkede ham i hovede og røv, og han fik lavet en kikkertundersøgelse. Der var ikke rigtig noget at komme efter, han havde en smule mavesår, men de mente ikke de var problemet. Han fik en speciel ormekur og blev dog behandlet mod mavesår de næste 14 dage, hvor han fik sprøjtet opløste piller i munden to gange om dagen, fordi han ikke ville spise noget. Han blev tyndere og tyndere og spiste kun en smule græs, resten af tiden stod han bare i et hjørne og hang. Efter de 14 dage var der ingen forbedring, tværtimod, han fik det værre for hver dag der gik. Vi fik så en ny dyrlæge ud der tog en blodprøve af alt, som blev sendt til Tyskland. Udover det undersøgte han ham selvfølgelig temp, og alt det andet, og der var intet. Ugen efter fik vi svar på prøverne, og det viste sig at hans hvide blodlegemer (hed de vist) var for høje, så han havde kræft - vi viste dog ikke hvor svær grad det var i og hvor det var. Vi prøvede at give ham ultra stærkt smertestillende i en lille uge for at se om han fik de bedre, men der var ingen forandring. Så dyrlægen sagde så at han var 99% sikker på han havde kræft i bughulen, da han stod som han gjorde osv.. For at vi ville kunne finde ud af hvor han havde kræft henne skulle han have opereres og undersøges, men han ville ikke overleve operationen fordi han var så svag sagde de. Så jeg tog den triste beslutning om at give slip på ham så han kunne blive fri for alle hans smerter.. Han var skind og ben, kunne næsten ikke gå pga. smerter, han havde ingen gnist, og stod bare i et hjørne på marken og hang til sidst. Det var forfærdeligt at komme ned til, det var så hårdt og se på. Bare det at man ikke kan gøre noget, det var så trist..
Han blev aflivet for 8 dage siden derhjemme, og jeg sad ved ham til det sidste. Han var min bedste ven, min bedste pony. Han blev 9 år, og han var elsket hver eneste dag.

Makong The King, jeg elsker dig uanset hvor du er, du er min øjesten!<3

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mysteriet om den syge Makong..
  • #1   15. maj 2012 Trist historie og øv at dyrlæger osv ikke var hurtigere ude, så han ikke havde skulle lide så længe smiley men godt i fik afsluttede det til sidst på en god måde. Og i trods alt fandt ud af hvad der var galt.

Han er nok på de grønne evige græsmarker sammen med min gaml mads nu.

Og ja i gjorde hvad i kunne. Tak fordi du delte erfaringerne.

• #2   16. maj 2012 jeg tager hatten af for alt det du gjorde for ham, og du tog den hårde beslutning alligevel, håber du kommer videre, ære være hans minde.
    han er nok sammen med min gamle skole pony Beate.

• #3   16. maj 2012 Hej Amalie..
    Kan godt huske ham fra skolen, han var nu en lækker en.. Synd den måde han skulle væk her fra, men hatten af for at du gav ham fred og var der for ham til det sidste..

Kommentér på:
Mysteriet om den syge Makong..

Annonce