{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

mysteriet om kosteangsten ? {{forumTopicSubject}}

jeg er jo en indehaver at et styks quick runner, som man siger i parrelli trænnings verden, altså en hets der reagere voldsomt og med angst på nye ting hun ikke kender til.
Vi har været igenne men rigtig turbelent tid, hvos vi har været nødt til at rykke hende fra den ene dag til den anden fra det gamle opstladningssted, pga voldsom uenighed, og en anmeldelse af mig om at jeg skulle have slået min hest, med en pind, så voldsomt at den blødte og væltede af dette, dette er jo en anklage som både jeg og alle der kender mig står fuldstændig uforstående overfor.
Jeg lagde godt mærke til at min hest var meget stresset inden vi flyttede, og havde dissederet anfald hvor hun gik helt i baglås og stejlede så voldsomt at hun væltede og stak simpelhent af i panik med mig hængende i tovet efter hende.
Vi flyttede hende, det blev selvfølgelig være af den stressende omvæltning og desværre kunne vi ikek flytte i fred, men det endte med råben da vi trak hende op i traileren og prøvede at sige pænt farvel.
Det nye sted har vi selvfølgelig arbejdet meget på at hun skulle slappe af igen og tage tingene roligt, med stor effekt, hun er næsten blevet helt rolig igen, men en ting hidser hende fuldstændig op, nemlig kosten, hver gang hun ser den flipper hun helt ud springer til side i panik ruller med øjne stejler og slår ud efter den, hun har sågar prøvet at springe ud af boksen da vi fejede i stalden mens hun var inde.
Det er mig selvøflgelig meget uforståeligt, da hun aldrig har oplevet noget ondt med en kost sammen med mig i de 3 år af hendes snart 4 år lange liv.
Jeg er så i dilemma om jeg skal risikere at blive svinet til at råbt af og ringe til det gamle opstaldningssted og hører om hesten måske evt har været udsat for vold med en kost ? og om det er det anmeldelsen egentligt er på ?
Eller om jeg bare skal ignorere det og leve med at min hest nu er rædselslagen for noget så banalt som en kost ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mysteriet om kosteangsten ?
  • #1   25. feb 2010 hov glemte et spørgsmål.
    Er der nogle gode metoder til at vænne hende til ikke at være bange for en kost ?

• #2   25. feb 2010 Hm... jeg ville prøve at tilvænne hende til kosten ved negativ forstærkning. Start med at tage hende med hen til kosten og vent på, hun falder til ro og snuser til den. Derefter kan du langsomt flytte hendes grænser ved at berøre hende med kosten - det, der her er vigtigt, er at du fjerner kosten fra hende, så snart hun står pænt stille og slapper af, og at du holder presset, så længe hun danser rundt. Få eventuelt en til at hjælpe dig - den slags øvelser er ofte nemmest, når man er to. smiley

Kommentér på:
mysteriet om kosteangsten ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce