Bil kørt ind i hest! {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG´er
Min mor kom til mig idag og sagde at jeg måske nok ikke ville høre det hun ville fortælle mig, fordi det havde noget med en hest at gøre. Men jeg sagde bare fortæl, og så fortalte hun mig at min Onkel hade fortalt hende at da han var på vej hjem fra arbejde idag, køre han på en vej i Jyndevad og sætter farten ned da han kan se en hest med rytter i vejkanten, for ikke at forskrække hesten... Men et stykke længere henne af vejen kommer der en bil med lidt høj fart, og køre faktisk direkte ind i hesten! Min min onkel skyndte sig ud af bilen og hen til pigen og hesten. Pigen stod self. og skreg/græd, hesten nåede lige at sige det sidste "pruuuuhh" inden den ligger hovedet helt ned på vejen og så er død min onkel får ringet efter ambulance(til rytter og hest)... For at pigen ikke skal stå og se på sin blødende hest, for min onkel sat hende over i sin bil, og får ringet til hendes forældre...
Da jeg fik det af vide tænkte jeg bare HVEM FANDEN kan finde på at gøre sådan noget ?!!! Det er jo pisse synd for både hest og rytter!
R.I.P
til den hest som blev kørt ned i Jyndevad idag!
*** Team Vosfeltgaard ***
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Trist at der findes nogle idioter på landevejen - hvor mon de har skaffet deres kørekort..
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 883
Mon ikke bilen var komme ud af kontrol, så føreren ikke kunne styre udenom.
Men lige meget hvad, så lyder det som en meget voldsom oplevelse.
Håber at rytteren er ok og hun får hjælp til at komme over chokket og tabet.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 1 Svar: 15
SYGT!!!!!
Hvad tænker folk dog på?!
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 1 Svar: 15
maj 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.152
jeg bliver bare så rasende når bilister ikke viser hensyn.
Stakkels stakkels hest og pige
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 118 Heste: 1 Svar: 801
aug 2007
Følger: 390 Følgere: 388 Heste: 9 Emner: 215 Svar: 2.095
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.187
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
Føler virkelig med rytteren, og at hun kommer over ulykken
-Godt klaret af din onkel..
Men... Det har næsten med 100 % sikkerhed ikke været medvilje. Bilisten kunne ligeså let have været død af det... I dømmer godt nok hurtigt.. Nu får vi slet intet afvide om bilisten, men han er garanteret også i chok..
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Hvis du rider i trafiken skal du ride på vejen da hesten anses for at være et køretøj ifl loven. Hvis du rider andre steder end på vejen, fortov eller andet skal du faktisk have en bød..
Har squ ondt af både rytter og billisten,
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 582
Jeg har selv været meget tæt på at "tage" to ryttere - lav sol og ryttere i mørkt tøj er en rigtig skidt kombination.
Sørg for at have vest på i flourerende farve!
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Sender gode og varme tanker til rytteren og hvil i fred lille hyp
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
men belisten gjorde det nok ikke med fuld overlæg og har nok os fået sig et gevaldigt chok men burde dog ha været mere opmærksom og ha sat farten ned desværre ikke alle der tænker sig lige godt om når de køre forbi en hest og tænker over at de faktis os kan blive forskrækket
En jeg kender hendes tidliger hest blev desværre os pår kørt/kørt ned da hun var ude og ride der var det en traktor belist der næppe tænkte sig særlig godt om da han var utolmodig og derfor gasset op lige i røven på hesten som så giver den et chok så den vender sig om i det resultat at hesten skrider ned og vælter hvor traktoren køre over benet på hesten så den brækker benet fuldstændig på stedet og bliver derfor aflivet på steder og kun takket hver hesten skete der ikke rytteren nået da hesten selvf kæmpet for at komme væk og for ryggen hvor hun sider væk
apr 2010
Følger: 64 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 612
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Og ja tror vi alle hestejere kan blive enige om, der burde ændres i færdsels loven så vi tæller for ryttere. Og ikke biler og ikke cykelister. Vi er ikke biler, og cykler kan altså ikke finde på at hoppe ud på vejen, fordi der en hund der gør.
Men øv en trist historie for alle parter
maj 2010
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 9 Emner: 144 Svar: 1.087
Og NEJ det er ikke nogen opdigtet historie!
- Vedr pigen. Hun fik en mild hjernerystelse af et fald, og nogle få skrammer... Min onkel er blevet lidt opdateret, af hendes forældre
maj 2010
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 9 Emner: 144 Svar: 1.087
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
De næste 10 min. brugte jeg så på, at bande dem langt væk. Tænk hvis hestene ikke havde været ligeglade. Så er 2 heste på henholdsvis 1000 kg. og 800 kg. altså ikke så små. Og den store er tilmed hingst.
nov 2005
Følger: 190 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 42 Svar: 525
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Vil sige det er rigtigt usmageligt at ride på fortovet, hvad vis hesten nu skider? Fjerner i så lorten - nej vel. så skal folk gå i hestelort.
Nej aldrig på fortov ud på vejen eller cykelstien.
Bil kørt ind i hest!