{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Kørt ned :'( :( (Lang) {{forumTopicSubject}}

Så er min lille babymis blevet kørt ned smiley
Han er udekat, og plejer at være ude om natten og så komme ind om morgenen. Vi er lige flyttet, så nogen gange er han løbet om i det gamle hus (ca. 1 km. væk) hvor vi så har hentet ham. Men her på det sidste har han selv fundet hjem igen.
Så her igår havde han været væk i to dage, og var rigtig bekymret. Da han så endelig ved 13-tiden kom hjem. Han væltede rundt på sine ben som om han var fuld, og haltede fuldstændig (på alle 4 ben lignede det), og han jamrede og klagede og peb smiley Så snart han var kommet indenfor døren smed han sig på dørmåtten som om han vidste, at nu var han hjemme og i sikkerhed. Derefter gik/haltede han ind til min seng og prøvede at hoppe op, men han kom kun op med forbenene, og prøvede at komme op, men han kunne virkelig ikke, så måtte løfte ham op. Og nu det vilde:
Hans kløer var fuldstændig flækkede og flænsede op, han havde fået en kæmpe lang hudafskrabning, hvor huden nærmest var hevet af, ca 15 cm. lang og 1,5 cm. bred på halen, der hang helt slap efter ham, hans knurhår i venstre side var helt faldet af, sår over det hele, og en kæmpe byld under maven.
Han var fuldstændig udmattet og i chok, så han fik bare lov til at sove mens jeg var på arbejde. Jeg kom hjem og lå hos ham til jeg gik i seng. Omkring kl. 02 vågner jeg så ved at min oplader bliver REVET ud af stikkontakten. Katten har hoppet ned fra sengen selv, har overset stikkontakten, og væltet ned på gulvet fordi han slet ikke kunne holde balancen. Han går på kattebakke, men kan slet ikke holde balancen så jeg må holde ham.
Idag tog vi så til dyrlæge med ham, hvor dyrlægen sagde at han var blevet ramt af en bil der nok havde kørt omkring 50 km/t. Hans bækken var knust, og hans hale var brækket. Halen var simpelthen "eksploderet" ved sammenstødet, men det værste var, at hans bugspytskirtel var punkteret da bilen ramte ham, så indholdet var røget ud og havde dannet brok (bulen under maven). De indlagde ham på dyrehospitalet til operation og røntgenfotografering helt indtil på mandag. Men de sagde det var et godt tegn han havde spist en lille smule og været på kattebakke.

Ved godt det er det der sker når man har udekatte, men han er bare min lille babymis. Savner ham så meget, og han må have været så frygteligt bange smiley Håber bare på det bedste.

Ved det blev lidt langt, men måtte bare lige ud med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørt ned :'( :( (Lang)
  • #1   12. jun 2008 Uf smiley
    Ikk rart ..
    Håber han bliver fin igen

• #2   12. jun 2008 åh, synd .. håber han klarer den..
    - min kat for ikke lov at være ude om natten. Jeg går ikke iseng før jeg har fundet ham, om der så kal gå flere timer smiley

• #4   12. jun 2008 Uha, det er bare ikke sjovt!!
    - Men bare rolig, han bliver klar igen! Min egen kat har også været ramt af et eller andet. Godt nok ikke så slemt, men da kom hun ind om natten efter at have ligget i chok et eller andet sted. Vi opdagede ikke at hun var anderledes, eftersom hun gik ud og spiste. Men om morgenen da jeg vågnede og ville se til hende, kunne jeg godt se at der var noget galt. Hun havde hul i hovedet, ca. 5-7 cm over øjet og hun kunne ikke lukke sin mund. Hun var helt rundtosset, og kunne heller ikke hoppe ned fra noget. Vi tog så til dyrlægen, hvor vi fik afvide at hun var blevet ramt af nogt. Hun var så gået i chok, og havde lagt sig et sted for at komme sig over det og var så luntet hjem. Hun havde fået slået kæben af led og det her sår i panden + nogle sår øverst i øret. Hun er på toppen igen, heldigvis og det skal din kat også nok blive! =)
    Men det er aldrig rart at vide at ens dyr har det dårligt.

• #5   12. jun 2008 Er også bare så ked af det. Han plejer at være så fræk og glad og energisk, og nu er han bare så stille og fyldt af smerter smiley Men han prøver virkelig for min skyld.

Men dyrlægen siger der er gode chancer for at han skal blive okay igen. Så krydser fingre.

Men mange tak søde piger!!

• #6   12. jun 2008 årh hvor træls smiley
    vi har også selv en masse ude katte,
    men ingen er blevet kørt over<3

• #7   12. jun 2008 Mato - Neeej det er så frygteligt smiley Og han kom til at tisse i bilen på vej til dyrehospitalet, og han så bare så flov ud den lille baby smiley Det er så synd for ham. Hans ene øje er også helt hævet, men det er heldigvis bedre idag.. Plus at han havde næsten 40 i feber smiley

• #8   12. jun 2008 Er også bare glad for at han kunne finde hjem, og slæbe sig hjem med så mange smerter han må have været i..

• #9   12. jun 2008 min ene kat blev også kørt over engang..
    Hun blev ramt i hovedet, og endte på dyrehospitalet, eller hhvad det hedder.
    hun har i perioder været lidt mærkelig siden, og har bidt lidt, og været lidt sky, men nu mange år efter har hun det godt (:

• #10   13. jun 2008 Han blev opereret og røntgenfotograferet idag, og dyrlægen siger han nok skal blive fin igen, så dejligt smiley

Kommentér på:
Kørt ned :'( :( (Lang)

Annonce