{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.160 visninger | Oprettet:

Min vallak opføre sig som hingst når .. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min vallak er blevet mere og mere "hingstet" for hver gang min store hoppe kommer i brunst.
Det er kommet så vidt at han jagter min anden vallak (som er pony) langt væk når hoppen er i brunst.
Han har endnu ikke været inde i hende, men har da prøvet til en del flere gange end han gjorde sidste gang.
Han er os begyndt a blive en smule mere "hidsig" når hun kommer i brunst.
Han løber mere rundt og viser sig selv frem, næsten som var han en hingst.

Hvordan kan det være at han ændre sig sådan?

Er lidt bange for a hans kasteration ikke er lykkes 100%, og det kommer mere og mere frem i ham jo mere han går med hopper der er i brunst.
Han skulle eftersigende være kastereret da han var omkring 1 år. men han har ikke rigtig gået med hopper efter havd jeg har kunne forstå da jeg købte ham, så jeg er i stooor tvivl !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min vallak opføre sig som hingst når ..
  • #1   2. maj 2012 Jeg vil få en dyrlæge til at tjekke hvis jeg var i tvivl (:

• #2   2. maj 2012 Har os stærkt overvejet a få ringet til min dyrlæge i morgen.
    For han går direkte efter min pony vallak når min store hoppe er i brunst, han må ikke være tæt på før end han blir jagtet laaaangt væk, og han løber rigtig rundt om hoppen, viser sig frem med hale løft og ben løftning. Og prøver a komme på hende.
    - Hun er jo så heller ikke et hak bedre selv når det kommer dertil, hun bakker helt op i hovedet på ham og virkelig prøver a tirre ham.
    ^Men troede bare ikke det var muligt at tirre en vallak der aldrig rigtig har prøvet det med a være hingstet.

• #3   2. maj 2012 Hvis du tvivler det mindste på at han ikke er kastreret korrekt, så få ham undersøgt både for hestens og din skyld.
    En klaphingst er ikke for sjov.

Nogle vallaker er bare mere hingstet, jeg har selv en af slagsen, han kan dog godt bedække.

• #4   2. maj 2012 Det burde jo bare ikke blive værre med tiden som du forklarer (:
    jeg vil snakke med en dyrlæge, så er du sikker! (:

• #5   2. maj 2012 Okai, det er nu mere fordi a han har aldrig prøvet a være hingstet før, han fik kappet det før end han nåede a prøve det.
    Og sidste sommer var han totalt ligeglad med hoppen da hun var i brunst, han gik bare væk fra hende.
    Men sidste gang blev han mere og mere interesseret og begyndte a følge hende, og denne gang er han helt oppe og køre, kan faktisk ikke rigtig komme til ham når det er. Andet end hvis jeg får fat i hoppen, for han følger hende i røven, eller går i cirkler uden om hende, og så op bag i for a snuse og lige prøve til en gang.
    Den anden vallak jeg har, han er ret så ligeglad med det brunst.
    Og har heller aldrig oplevet en vallak der blev SÅ hingstet lige pludselig smiley

• #6   2. maj 2012 Gør jeg os, må nok hellere ringe til dem i morgen og høre om de har en tid fredag eller mandag.
    For jeg blir da en smule nervøs,
    os med tanke på a jeg har en 2 års hoppeplag, hun kan nok ikke holde til a han hopper op på hende når hun kommer i brunst igen.

• #7   2. maj 2012 Problemet med en klaphingst er/kan være at hvis den ene sten er tilbageholdt i lyskekanalen/bughulen sidder den i en lun temperatur og det kan øge hormonproduktionen - det giver som oftest ændret adfærd med tiden og nogle ender ud med at været meget aggressive.
    Et stk. meget frustreret hest.

• #8   2. maj 2012 Puha, nu blir jeg endnu mere i tvivl.
    For han har nemlig ændret lidt adfærd. Han er dog ikke aggresiv i den forstand.
    Men han er blevet meget mere frisk a håndtere, når man tænker å han normal er så stille og rolig a min bror på 6 kan håndtere ham, men dette tør jeg ikke mere.
    Og han kan ikke rigtig finde tiden til at koncentere sig når hun er i brunst.

- Kan han selv "opdigte" a han er hingst?

• #9   2. maj 2012 Må hellere bare se a få ringet og snakket med dem, og høre hvad de mener, om de vil undersøge ham eller hvad de mener man skal gøre eller ikke gøre. ;p
    Et eller andet sted kunne jeg rigtig godt tænke mit et føl på min hoppe efter min sorte vallak, ;p så kunne være komisk hvis dette kunne lade sig gøre, haha smiley

• #10   2. maj 2012 Hmn.. Ville virkelig overveje et dyrlægebesøg! smiley

Tjalfe (den vallak jeg rider) opfører sig også gerne som hingst, hvis hans flok bliver skilt fra ham, han føler at flokken er "truet" eller han møder nogle flotte og spændende heste, men han er også lidt mere undskyldt, for han var hingst indtil han var de 3-4 år gammel smiley

Synes du skal kontakte din dyrlæge og se hvad han mener! smiley

Kommentér på:
Min vallak opføre sig som hingst når ..

Annonce