{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

fra hingst til vallak {{forumTopicSubject}}

min fuldblods/oldenborgs hingst milan (tilsalg i øvrigt..) han har desværre hingstet sig.. han bliver kastreret på mandag..har har hørt nogle heste tager utrolig lang tid før de ved de ikke er hingst mere og opføre sig mere som vallak.. andre bliver aldrig bliver "rolige" igen.. så nu går jeg selvfølgelig og er urolig for han vil tro han hingst og te sig derefter fremover..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra hingst til vallak
  • #1   25. apr 2009 det kommer jo an på om har fået lov til at bedække, min skal kastereres om 14 dage glæder mig til han bliver mere rolig håber jeg han bliver

• #2   25. apr 2009 Hormonelt burde en alder på 2 år ikke være afgørende for hvorvidt hesten gøres rolig ved kastration.

Det er egentlig kun de ældre, erfarne hingste, som oftest også har bedækket, der ikke mister deres hingstede adfærd. Jeg tror, at du kan forvente at få en meget roligere hest hurtigt!

Vh Louise

• #3   25. apr 2009 Chili blev kastreret i nov. 2008. Her i marts kom han på fold sammen med min nye hoppe og hun var i storslem brunst. Han var fuldstændig ligeglad og helt nede på jorden. OG generelt så er han faldet meget til ro. Han har selvfølgelig stadig sit vågne sind, men det har han altid haft og det har hans forældre også. Det er det jeg gerne ville have frem hos ham - derfor blev han først kastreret som 4-års.

Held og lykke med kastrationen af din hingst. Det skal nok gå. Men det er ikke helt til at sige hvordan han bliver bagefter

• #4   25. apr 2009 og forresten, Chili har bedækket.

Men han er virkelig cool nu =)

• #5   25. apr 2009 Neo blev kastreret som 2 årig og han har også bedækket... og han er absolut også helt nede på jorden nu. (2½år...)

Kommentér på:
fra hingst til vallak

Annonce