1.777 visninger
|
Oprettet:
At spise hest... {{forumTopicSubject}}
Hvordan har I det med at spise hest?
Hvorfor gør I det ikke?
Hvorfor gør I det?
Hvorfor er jeres heste udelukket fra konsum - kan I ikke lide tanken om at den måske en dag skal spises?
Jeg har selv en HELT klar holdning til det, men vil da gerne have en lille debat med jer herinde.
Og ja, jeg vil gerne komme med mit budskab senere når jeg har hørt jeres
dec 2009
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 303
Men jeg har skal spist hest, det er jo kød som alt andet, men bryder mig dog ikke om det, syntes det er alt for sødt, det smager lidt af rådyr som jeg heller ikke kan lide.
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
Personligt kan jeg ikke lide kødet, da jeg synes det er en anelse for sødt :S
Men som sagt har jeg ikke noget i mod folk der spiser der, eller slagter deres hest.
På den måde er man jo også sikker på at hesten ikke bliver solgt ud af bagdøren ved slagteren
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Og mine heste er selvfølgelig udelukket fra konsum, ingen skal æde min familie.
dec 2009
Følger: 112 Følgere: 106 Heste: 8 Emner: 34 Svar: 93
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 507
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 373
Veo: Er du da vegetar eller er det "kun" uetisk at spise hest?
jun 2010
maj 2008
Følger: 57 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 555
Jeg ville nu nok stadig forhøre mig om løverne i givskud ku bruge ham når han tager til de evige græsmarker - så gør hans krop nytte mens hans sjæl bliver hos mig
Spise ham? Nej men det er nu mere fordi jeg tvivler på at min ridehest egner sig til menneskeføde ikke fordi det er Djinn. Jeg spiser da også kalve jeg har kløet bag øret og høns der har givet mig æg... det er jeg ligeglad med. Faktisk kan jeg godt lide at dyret havde et navn, for så har det 'betydet noget for nogen' i dette liv i stedet for bare at være MAD fra den dag det blev født. Og ofte har det haft en roligt og skønt liv omgivet af hygge, varme og nærhed. OK måske ikke en høne, men en kalv i alt fald
Om jeg selv spiser hestekød? Næ, men det er nu ikke fordi det er hest, jeg er bare ikke pjattet med smagen og konsistensen, ligesom jeg ikke bryder mig om fasan og kanin. Der er bare noget kød jeg synes der er bedre end andet og hvorfor så spise det, hvis man bedre kan lide noget andet. Jeg kan også godt lide blomkål men synes bestemt ikke om rosenkål... og elsker majs men hader gule ærter - det er jo bare smagssag!
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 75 Svar: 612
Men jeg ville ikke ha nnoget imod at mine heste blev spist, men de skal ikke ligge her i min fryser, og de bliver ikke serveret på mit bord
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Men jeg synes ikke det er mere synd end koen ude på marken, og mange heste der bliver slagtet har haft det rigtig godt.
Samt spiser man ikke noget hestekød her, jamen hvor langt skal de så køre for at komme til et slagteri (:
Mine må ikke slagtes da de har chip (: og fordi vores står på rideskole og så bliver kravene for medicin meget strenge
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 1.340
Har intet imod at folk spiser hest - jeg mener man kan jo lige så godt bruge dem som de ligger og "går til spilde"
Hvorfor gør I det ikke?
Altså jeg er aldrig blevet tilbudt hest, men jeg tror ikke at jeg kunne få mig selv til at spise det - heste er ligesom kommet "for tæt på"
Hvorfor gør I det?
Men altså hvis jeg var ved at dø af sult kunne jeg nu sagtens spise det. Jeg mener jeg har jo intet imod at folk spiser heste... Så tror ikke at min "vil ikke spise hest" er så dyb igen
Hvorfor er jeres heste udelukket fra konsum - kan I ikke lide tanken om at den måske en dag skal spises?
Har ikke hest såå... Men hvis jeg havde hest tror jeg ikke at den skulle sendes til slagtning. Ikke fordi at jeg har et problem med at min "stakkels" lille hest skal spises, men fordi at man hører så meget skidt om de der slagte-transporter...
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 883
Men rent personligt må jeg indrømme, at jeg bare ikke har lyst til at spise kød fra heste.
Totalt dobbeltmoralsk jeg ved det godt, men jeg kan bare ikke klare tanken om at spise hest.
Jeg kan sagtens spise alt andet kød, så det må være fordi at jeg har et andet forhold til lige nøjagtig heste...
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 481
jul 2005
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 427
Personligt kan jeg dog ikke klare tanken om, at man avler dyr, udelukkende for at slå dem ihjel. KoFabrikker - AD!
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.314
Jeg vil ikke spise mine egne heste, for skulle jeg hen og tage den triste afsked med dem, skulle de aflives i vante omgivelser, og ikke i et slagerhus.
Spiser hestekød ellers, men kun for at støtte de danske slagtere, så dyrene ikke bliver sendt på lange transporter til udlandet.
Synes egentligt det smager okay.
jun 2010
Jeg er endnu mere glad for at se jeres holdning til det!
Det er SÅ fedt at flere begynder at spise hest. Jeg gør det af følgene årsager:
1) Det er billigt, godt kød hvis man køber det ved en rigtig slagter og tilbereder det rigtigt. Jeg spiser jævnligt hest og det er IKKE sødt.
2) Det er lang mere CO2 venligt, da køer jo som bekendt udelukker meget af dette. Hestene er et "rest-produkt" som vi alligevel har, og derfor er det CO2 neutralt
3) Hestene slipper for forfærdelige lange transporter hvis vi spiser dem.
ERGO: Billigt, dyrevelfærdsvenligt, velsmagende og miljøvenligt kød. Kan ikke se hvorfor vi ikke skal spise dem, fremfor en ko eller en gris.
Bum.
TAK for jeres indlæg
jun 2010
Det har virker på mine andre veninder
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 507
jun 2010
Jeg ved det, jeg er ond. Men kunne nok ikke finde på at gøre det ved mennesker som jeg ved holder meget af heste. Det er jo deres eget valg
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 1.340
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg synes at ryttere og hestefolk burde spise meget mere hestekød, for at undgå at hestene sendes til udlandet, hvor de skal transporteres langt, tit under dårlige forhold. Så hellere få dem slagtet herhjemme.
Min hest skal dog udelukkes fra konsum, fordi jeg ikke vil skrive alt det hun spiser ned.
sep 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 515
Jeg synes selv det smager fint, men ved desværre ikke lige hvor jeg kan købe det henne i Århus. Jeg vil gerne spise mine "egne" dyr, for så ved jeg at de har haft det godt. Har både spist egne høns, ænder og geder, men jeg ved ikke om jeg kunne sætte tænderne i Bønne, men jeg har ikke noget imod at andre gjorde det, når han desværre engang skal herfra - hvilket forhåbentlig varer meget længe
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
Men jeg spiser hest selv. Har intet problem med det, det en brugs dyr som alt andet kød vi spiser
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 45
Synes du så, at det er bedre, at de ryger på forbrændingen eller bliver laver til sæbe?
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 45
Jeg har intet problem med folk der spiser hestekød, med jeg gør det ikke selv.
Jeg bor på en gård med køer, og der bliver da hvert år slagtet mange kalve og lidt køer. For mig er det bare ikke helt det samme, da jeg ikke har et forhold til køerne. Men den dag min egen ko skal afsted, vil jeg da have det vildt underligt med det!
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 134
hvis hesten var gammel og skulle slagtes så kan andre da ligeså godt spise dens kød
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Jeg synes IKKE det er etisk korrekt at spise heste, ligesom jeg ikke synes det er etisk at spisse fx katte og hunde. Og ja, så kan man gå ind i en debat om "jamen, hvorfor spiser du så køer og grise, er det ikke synd for dem?"
... nææh, det synes jeg ikke. Jeg er slet ikke kødhader, jeg elsker kød, men heste er brugsdyr, de er kæledyr, og der er bare ingen der skal æde mine heste. Skulle det endelig være, så skulle den ædes af løverne i zoo. Men tror jeg ender med at få hesten aflivet hjemme hos mig selv.
Og så kan man snakke om kødspild, men...sådan ser jeg bare slet ikke på hesten - som et stykke kød.
maj 2008
Følger: 57 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 555
Du må godt få aflivet din hest hjemme - men den må ikke blive der. Så du er nødt til at afgøre hvor du vil sende den hen
jul 2005
jun 2010
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 411
Jeg har ikke udelukket for konsum fordi man så skal chipmærke. Og det gider jeg ikke betale for, når hesten alt har brændemerke.
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Men har slet IKKE noget i mod folk som spiser heste.
MEN vil så sige at jeg synes det e rmodbydeligt de folk der er ligeglad med at spise sin hest, efter de er død/døde!¨
Og jeg vil ALDRIG i livet kunne finde på at spise mine heste!
Intet ondt, bare min mening
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Men har slet IKKE noget i mod folk som spiser heste.
MEN vil så sige at jeg synes det e rmodbydeligt de folk der er ligeglad med at spise sin hest, efter de er død/døde!¨
Og jeg vil ALDRIG i livet kunne finde på at spise mine heste!
Intet ondt, bare min mening
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.656
Jeg er meget sibbet hvad det angår.
Spiset heller ikke rødt kød. Det SKAL være 100% gennemstegt.
At spise hest...