{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Kan det trænes væk? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille vallak på snart 1 år..

Og han bliver hurtigt frustreret..
Fx. når vi trækker nogle af hestene væk, fordi de skal rides, eller når han ikke lige kommer først ind i stalden, eller hvis hans sidekammerat i stalden bliver flyttet..
Og det skal lige siges at ved alle disse tilfælde, er der ALTID andre heste sammen med ham!.. smiley

Men når han bliver frustreret, spæner han rundt, smider sig og ruller sig, tager tilløb mod heget og stopper lige før hegnet..
Han sad på et tidspunkt fast ved væggen da han rullede sig, og så gik han i panik, og vi måtte ind i boksen og hive ham væk fra væggen..

Hans små stunts kan altså blive farlige.. Især hvis han en dag VIRKELIG løber igennem hegnet. (hvilket er sket 2 gange nu, men af andre årsager) ..

Kan det trænes væk, eller går det over når han bliver ældre?. .

Min opstalder siger at han bliver spændende at tilride, da han vil opføre sig præcis på samme måde(Altså blive frustreret) ..

OG DET GIDER JEG SIMPELTHEN IKKE! ..

Håber i har nogle gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det trænes væk?
  • #2   31. mar 2012
    Altså han er bange for at være alene?
    Ja, det kan trænes væk men det kræver tid og meget tålmodighed.

• #3   31. mar 2012 Problemet er at han har knyttet sig VILDT til en anden vallak (også pinto/paint) og han er 5 år, og han kan heller ikke trækkes ture med, og han er heller ikke trafiksikker.. Og jeg er der jo ikke hver gang dette sker, så om han stoler på mig eller ej, så hjælper det ikke når jeg ikke er der.. :(.. Desværre..

Aner ikke mit levende råd om hvad jeg kan gøre, da jeg ALDRIG har ejet en hest der har opført sig sådan.. smiley

• #4   31. mar 2012 Han er ALDRIG alene.. Det er det der er underligt.. For der er altid andre heste i stalden eller på folden.. Men når der bare bliver fjernet én hest fra folden bliver han sådan.

• #5   31. mar 2012
    Hvis hesten aldrig er alene er det klart den er bange for at være alene. I naturen er alene også = død for hesten.

Den kan godt læres det, men forvent ikke det tager få uger at ændre.

• #6   31. mar 2012 Jamen, hvordan kan han være bange for at være alene når han aldrig aldrig nogensinde har været alene? .. Han står med 7 andre heste, men når der bliver fjernet én hest bliver han frustreret? ..

Jeg forventer ikke at det tager få uger at træne sådanne en lille en.. smiley

• #7   31. mar 2012 det lyder som om han stresser over enten han eller andre bliver taget ud fra hans flok.
    du skal ha trænet ham i det er ok at nogen bliver taget ud men kommer igen det kræve tid og tålmodighed og kommer ikke bare på en weekend.
    var jeg dag ville jeg tage fat i en som er uddannet eller go kendsakb til affærdstræning eller hms osv evt læs nogle bøger om hestens adfærd du kan hente man gode ting der i som du kan bruge i din træning.
    du skal ha lært ham at han kan hvile i menneskers hænder uden af få stress over det.

jeg tror ikke det kommer til at påvirke din tilridning af ham men du skal helt klart taget fat ham nu og begynd at træne det for det går ikke væk af sig selv. han vil selvføægelig finde ud af med tiden som han vokser og bliver mere selvstændig finde ud af der kommer og går heste men han kommer ikke til hvile helt i sig selv uden noget træning. smiley

held og lykke

• #8   31. mar 2012 Jeg tror du har ret, han bliver ret stresset, men det er bare underligt, da alle hestene er rideheste, og tit bliver taget ud af folden og væk fra ham.. Han burde jo vide at de kommer tilbage igen smiley ... Der er jo næsten hver dag der bliver fjernet en hest fra folden, men den kommer jo altid tilbage.. smiley

Og det med at læse i bøger, TRO mig, jeg har læst i 40 forskellige hestebøger, men INGEN nævner noget om hvordan man kan træne det væk smiley

• #9   31. mar 2012
    Han kan være bange for at være alene fordi som sagt er heste et flokdyr. Han har gået i en flok hele verden og hans instinkt siger ham, at er han ikke sammen med dem så spiser en puma ham..

Han har aldrig været vant til at være alene = farligt for ham. Andre heste er vænnet til at det er ok, der sker ingenting, imens han ikke er.

Hvis du hele dit liv havde været sammen med andre mennesker for så pludselig at skulle gå en tur alene, så tror jeg heller ikke du ville juble og være helt rolig ;).

Anyways inde på heste-nettet under træning, der plejer at være en masse behjælpelige mennesker. Der er flere der har haft heste med seperationsangst/problemer smiley

• #10   31. mar 2012 Lyder som om du både skal træne hans tålmodighed og hans problemer med seperationsangst.

Små ture med en masse godbidder smiley

Kommentér på:
Kan det trænes væk?

Annonce