Kan det trænes væk? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille vallak på snart 1 år..
Og han bliver hurtigt frustreret..
Fx. når vi trækker nogle af hestene væk, fordi de skal rides, eller når han ikke lige kommer først ind i stalden, eller hvis hans sidekammerat i stalden bliver flyttet..
Og det skal lige siges at ved alle disse tilfælde, er der ALTID andre heste sammen med ham!..
Men når han bliver frustreret, spæner han rundt, smider sig og ruller sig, tager tilløb mod heget og stopper lige før hegnet..
Han sad på et tidspunkt fast ved væggen da han rullede sig, og så gik han i panik, og vi måtte ind i boksen og hive ham væk fra væggen..
Hans små stunts kan altså blive farlige.. Især hvis han en dag VIRKELIG løber igennem hegnet. (hvilket er sket 2 gange nu, men af andre årsager) ..
Kan det trænes væk, eller går det over når han bliver ældre?. .
Min opstalder siger at han bliver spændende at tilride, da han vil opføre sig præcis på samme måde(Altså blive frustreret) ..
OG DET GIDER JEG SIMPELTHEN IKKE! ..
Håber i har nogle gode råd
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Altså han er bange for at være alene?
Ja, det kan trænes væk men det kræver tid og meget tålmodighed.
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 112 Svar: 584
Aner ikke mit levende råd om hvad jeg kan gøre, da jeg ALDRIG har ejet en hest der har opført sig sådan..
aug 2011
sep 2007
Hvis hesten aldrig er alene er det klart den er bange for at være alene. I naturen er alene også = død for hesten.
Den kan godt læres det, men forvent ikke det tager få uger at ændre.
aug 2011
Jeg forventer ikke at det tager få uger at træne sådanne en lille en..
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Heste: 7 Emner: 33 Svar: 334
du skal ha trænet ham i det er ok at nogen bliver taget ud men kommer igen det kræve tid og tålmodighed og kommer ikke bare på en weekend.
var jeg dag ville jeg tage fat i en som er uddannet eller go kendsakb til affærdstræning eller hms osv evt læs nogle bøger om hestens adfærd du kan hente man gode ting der i som du kan bruge i din træning.
du skal ha lært ham at han kan hvile i menneskers hænder uden af få stress over det.
jeg tror ikke det kommer til at påvirke din tilridning af ham men du skal helt klart taget fat ham nu og begynd at træne det for det går ikke væk af sig selv. han vil selvføægelig finde ud af med tiden som han vokser og bliver mere selvstændig finde ud af der kommer og går heste men han kommer ikke til hvile helt i sig selv uden noget træning.
held og lykke
aug 2011
Og det med at læse i bøger, TRO mig, jeg har læst i 40 forskellige hestebøger, men INGEN nævner noget om hvordan man kan træne det væk
sep 2007
Han kan være bange for at være alene fordi som sagt er heste et flokdyr. Han har gået i en flok hele verden og hans instinkt siger ham, at er han ikke sammen med dem så spiser en puma ham..
Han har aldrig været vant til at være alene = farligt for ham. Andre heste er vænnet til at det er ok, der sker ingenting, imens han ikke er.
Hvis du hele dit liv havde været sammen med andre mennesker for så pludselig at skulle gå en tur alene, så tror jeg heller ikke du ville juble og være helt rolig ;).
Anyways inde på heste-nettet under træning, der plejer at være en masse behjælpelige mennesker. Der er flere der har haft heste med seperationsangst/problemer
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Små ture med en masse godbidder
Kan det trænes væk?