602 visninger
|
Oprettet:
renlighed på fold - kan det trænes? {{forumTopicSubject}}
Har den her ældre ispony i pleje, han er skøn men har nogle problemer.
Den værste er "urenlighed" på marken. Han smider pærer over det hele. Det gider jeg simpelthen ikke, da det ødelægger marken.
Han er bedøvende ligeglad om hans pærer er i en bunke ( har samlet og lavet mødding til ham ) eller om det er en gammel mødding. Hvor han står lige nu er der han skider.
Det er noget han har gjort de sidste mange år ( som vi har kendskab til ), så det er en meget indgroet vane...
Er der håb?
Lige pt går han og vores gamle shetter dame på pony folden, men ville helst at alle 4 kunne gå sammen.
Alle fif og ideer modtages
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
de går rundt på marken hele dagen, og går næppe i den anden ende af marken hvis de skal skide.
jeg har ihvertfald aldrig oplevet det.
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
Der er møddinger, og de bruges
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
feb 2013
Følger: 45 Følgere: 56 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 604
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 432
Jeg har lært mine at de ikke må skide i deres løsdrift, så de går pænt ud og pøller 2 meter fra åbningen.
Det var faktisk et tilfælde jeg lærte dem det. Lige da vi var flyttet her til, var der intet strøelse i huset, så de lavede hver en klat på cement gulvet. Det brokkede jeg mig så over og fjernede det. Siden den gang, har de kun skidt inde, når jeg har lukket dem inde. Men så lægger de klatten så tæt på udgangen som muligt.
På samme måde lærte jeg dem at de ikke måtte skide på ridebanen. (de går på den, når den ikke bruges.)
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
Det gøder da..
Det bliver meget svært at lære den det. Min skider bare hvor den er..
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 326
Tror ikke du kan indlære den at gøde et sted på folden. Lad den komme af sit L**t hvor den har lyst, ligesom andre heste
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Jeg har ikke trænet ham, og selv i en mindre boks er han god til at skide ét sted
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
Nej det gøder desværre ikke, da min heste ikke spiser der hvor der er skidt ( mødding ).
De går i løsdrift, så duer ikke vældig meget at de skider over det hele Så var der ikke meget spiseligt græs tilbage
Synnes godt nok det er lidt sjovt at alle mine muler er "renlige" når det åbenbart er meget unormalt Dejligt
Tak for info og sjove svar Han bliver bare på pony marken hvor han må skide hvor han vil Den skal alligevel pløjes om næste år
renlighed på fold - kan det trænes?