{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knælåsning
  • #1   29. mar 2012 Min har det også. Du kan godt få det opereret, men jeg har valgt ikke at få min ordnet. Hun har ikke smerter og knæet sætter sig aldrig helt fast - det hopper bare smiley

Dyrlægen kan vejlede dig bedre smiley

• #2   29. mar 2012 Min unge hest har også haft problemer med knæskalslåsninger - de er dog forsvundet i takt med træning. Jeg fik fra to af de førende hestehospitaler anbefalet, at træne mig ud af problemet - og det er lykkes ganske nemt.

• #3   29. mar 2012 Det råd man får fra smed og dyrlæge, er at motion er eneste "medicin". Så den skal ud og bevæge sig (hver dag) og gerne på hårdt underlag, og gerne i kuperet terræn.
    Stilstand er det værste man kan byde en sådan hest.

• #4   29. mar 2012 Det er faktisk ofte man ser det hos de små racer og det er pga senerne vokser uens ( iflg min dyrlæge og smed ) og derfor låser benet.
    De skal helst kunne vokse fra det, men når de er 5 og problemet stadig er der, krævet det kun et lille indgreb og koster ved de små ponyer omkring 3500 kr. Alt efter hvilken dyrlægen man bruger selvfølgelig smiley Operationen virker, det har jeg set med egne øjne på en opstalders hest, der gik på 3 ben til sidst, men endte med at gå helt normalt blot 3 uger efter operationen smiley
    Selv kan man som skrevet ovenover motienere hesten meget, det kan faktisk være nok i sig selv, men man kan også bede smeden beskære den efter problemet og dette kan også hjælpe rigtig meget.

• #5   29. mar 2012 Min unghest fik det i forbindelse med at han havde lidt vokseværk, han blev smidt i løsdrift og vi så aldrig rigtig noget til det igen smiley

• #6   29. mar 2012 Husk på, at når man flytter belastning et sted, så lægger man det et andet sted....derfor er det ikke optimalt med kilesko...

Træning og styrke af muskler, så hesten opnår større kontrol over musklerne, der styrer liganemterne, er klart at foretrække.

• #7   29. mar 2012 Tak for svar smiley KA: hvilken slags træning er det vi snakker om, Det drejser sig som sagt om en lille shetter på 3 år..

• #8   30. mar 2012 Maria K: Træning, der styrker musklerne omkring knæet er jo den samme uanset hestens størrelse. Nogle af de bedste træningsformer er :

* Lange skridtture, gerne i bakketerræn
    * Op og ned af bakker
    * Svømning
    * Galop lige ud i blødt underlag
    * Skridt og langsom trav over høje travbomme

Alle dele kræver at knæet bøjes meget og musklerne skal derved arbejde.

• #9   30. mar 2012 Jeg syndtes bare at hun knækker mere i ledne når hun har været ude og gå meget..

Er det normalt?

• #11   30. mar 2012 Jeg kender en som har en unghest som også låste.. Hun har fået lavet et simpelt indgreb på hestehospitalet. Der gik ikke længe før hesten var klar igen, og har ikke låste siden smiley

Kommentér på:
Knælåsning

Annonce