717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Koldblods til andet end græs Koldblods til andet end græs

http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=273081

Nå vil høre jer herinde, om i synes en koldblods også kan være med på f.eks dressur banen.
Eller den skal gemmes af vejen, debatten er bla startet på facebook hvor nogle absolut ikke mener at koldblods skal gå nogen som helst stævner eller bruges som ridehest.
Hvad er jeres mening?

Hilsen Heidi

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koldblods til andet end græs
  • #1   15. feb 2012 Hold da op.. De kan bruges til MEGET mere end blot græs, hvis ejeren er indstillet på det smiley

• #2   15. feb 2012 Jeg syntes de skulle have mere anerkendelse på dressurbanen, for de kan jo sagtens!
    Ja måske de er avlet i tidernes morgen for at gå for vogn, men de er sørme også blevet avlet som rideheste..
    Jeg syntes de er nogle fantastiske ridedyr, som virkelig kan rigtig meget! smiley
    Har selv 2 stk. koldblodsbasser smiley

• #3   15. feb 2012 nu er vi jo rigtig rigtig rigtig mange fjordheste ryttere herinde og tror ikke du kan finde nogle af dem der mener at en koldblods kun kan bruges til græs og hvis man kigger tilbage til gammel tid er det jo koldblods der er blevet brugt i markerne

• #4   15. feb 2012 De kan sagtens være med... Og har da mange gange set koldblods slå varmblods til stævner...
    De kan kræve lidt mere arbejde, men de er jo skønne at arbejde med så skidt med det...

• #5   15. feb 2012 Jeg træner LB (næsten LA) dressur på min Tinker, og rider stævner på hende. Dengang jeg var springrytter sprang jeg en Tinker. Vi sprang en meter til træning, og blev placeret til hvert stævne vi var med til og endte med to klubmesterskaber smiley Så vil bestemt mene at koldblodsracer er lige så meget velkommen på stævnepladsen, som en hveranden hest.

• #6   15. feb 2012 Det ser da godt ud! Elsker tunge heste, og de kan sagtens gå dressur og spring smiley

Hvorfor har den/de ingen haler??

• #7   15. feb 2012 De kan sagtens være med, og i øvrigt er de tunge koldblods heste blevet avlet mere ædle og lette, så de lige netop kan være med smiley Der er som regl en gammel type og en ny type af næsten alle koldblods heste, og den nye kan helt sikkert godt være med smiley Nogle af den gamle kan også, men når desværre sjælendt op i særlig høje klasser.. Vores fjordhest er af gammel type 135 cm og meget korte ben, men jeg har alligvel sprunget en LC klasse på hende uden fejl smiley

• #8   15. feb 2012 Trine Rafn: det her billede er fra Holland, hvor det først nu er blevet forbudt at halekupere.
    Det er blevet brugt så de skulle præsentere et bedre bagparti og for at halen ikke skulle komme i klemme i selen.
    Herhjemme er det ikke tilladt at halekupere-heldigvis. Heste der er kuperede er heller ikke velkomne på dyrskue pladser.

Men er glad for at høre alle jeres meninger, og at de også kan bruges til andet end at æde.

• #9   15. feb 2012 Jeg har en koldblods, og det ville da være frygtlig synd med hans arbejdsglæde at skulle lade ham stå som græs hest smiley

• #10   15. feb 2012 jeg startede i 94/95 la2 dressur på en sort jyde. vi fik den højeste %sats men blev disket fordi der kom ualmindelig mange klager over at de blev slået af en jyde, da jeg havde prøvet det nogle gange så det ikke så sjovt mere at starte stævner, faktisk har jeg ikke startet siden... lotte var at den gamle type jyde og yderst elsket smiley så de kan sagtens og mange af dem er ydest lære nemme og lære det hurtigere end mange andre heste hehe

• #11   15. feb 2012 Nu har jeg selv en varmblodshest, men bliver også set ned på da det er en frieser..
    Men synes selv koldblods og tunge heste skal have lov til at blive brugt! smiley

• #13   15. feb 2012 Line det ser rigtig godt ud.

Kommentér på:
Koldblods til andet end græs

Annonce