{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrepasser
  • #1   10. feb 2012 Det kommer nok an på hvilket speciale du vil vælge. (-:

• #2   10. feb 2012 Jeg følger lidt med, jeg overvejer det nemlig også

• #3   10. feb 2012 Du kan komme på grundforløbet ja, hvor du kan komme rundt og snuse lidt til hvilken linie du vil tage igennem uddanelse, landbrug, forsøgsdyr, heste, eksotiske dyr osv...
    Praktiksplads er efter hvilken linie du vælger...
    Selv gik jeg i eksotiske dyr, hvor det er MEGET svært at finde praktikplads, med mindre du er villig til at søge i udlandet, da de gerne vil ha danske elever fordi vores uddannelse er størrer end deres egne og vi forlanger mere af vores elever...
    Jeg søgte to steder i Sverige og fik den første jeg søgte.
    Jeg var i Ystad i samlagt 1½ år og er det bedste jeg nogensinde har gjort. Stedet har følgende haft EN DEL danske elever efter mig.

• #4   10. feb 2012 Specile med hest

• #5   10. feb 2012 Mener dem jeg gik i klasse med som tog heste, havde rimelig nemt ved at få praktikplads. Jeg var det første praktik år på Grinsted rideskole.
    MEN PAS PÅ... du skal virkelig kunne sige fra og IKKE lade dig "hundse" rundt med som er meget "almindeligt" inde på hestelinien... Du arbejder MANGE timer til INGEN løn og næsten ingen dage fri.
    Vi arbejde ca 70 timer i uge og hver anden weekend, fra ca 6.30 morgen til 22 aften... med ca 1-2 timers fri iløbet af dagen sammenlagt.
    Jeg fik fri bolig og en plads til min hest, men fik kun 4500 udbetalt i måneden. Som skulle dække, mad, stævneudgifter, tøj, transport hvis du skulle nogle steder (jeg boede på stedet) dyrlæge, smed osv... så er der ikke meget tilbage!!!
    Du skal kunne sige fra og virkelig være vågen for at du ikke bliver "misbrugt"....!!!
    Selvfølgelig er det ikke alle steder der er sån, men mange steder bliver man "misbrugt" inde på hestelinien.

• #6   10. feb 2012
    Hvis de ting foregår Karina - hvorfor får man så ikke lavet en kontrakt fra start og bliver tingene ikke overholdt, så stopper man?
    Og evt. melder stedet for ikke at overholde kontrakten..

Husk endelig en kontrakt og tænk over at job mulighederne ikke er mange smiley - ikke hvis du vil have mindsteløn, feriepenge, fri i weekend osv..

• #7   10. feb 2012 Der var kontrakt på, men ikke disideret over hvor mange timer og lån jeg skulle ha og det var en fejl ja...
    Men mindstelønnen fik jeg. Nu ved jeg ikke hva den ligger på idag, da det efterhånden er nogle år siden jeg tog uddannelsen. Det var en sjovt år, men og hårdt på mange måder.
    Men godt betalt er det ikke hvis man skal ud i job bagefter nej.
    Vi var ikke andet end to mennesker til at passe en hel rideskole på ca. 50-60 heste plus dem berideren havde i ridning.
    Vi ordnede ALLE bokse for hånd hver dag, undtagen weekenden, der var det kun elevhesten. Vi fodre, sadlede heste og GIK dem varme til han kunne ride dem, lukkede heste på fold og ind, underviste mellem 2-4 hold om dagen, ordnede så beriderens egen hest om aftenen, så hvis der var mere energi i kl 20-21 tiden, red du din egen og sluttede af med aftenfodring kl 22.
    Du sov, spiste og arbejdede... Der var ikke tid eller energi til mere.

Kommentér på:
Dyrepasser

Annonce