{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

At bytte sin hest. {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Jeg vil lige stille jer et spørgsmål.

Jeg står i den situation at jeg overvejer at bytte min hoppe til et føl/plag.
Min hoppe skal ikke være ridehest mere da hun ikke holder til det, og jeg kunne godt tænke mig at have en jeg kunne starte med fra bunden af smiley
Jeg overvejer så at bytte min med en der søger en avlshoppe, og vil give et føl i bytte. Jeg har ret meget at se til skolemæssigt, så et føl vil måske bedre passe ind i min hverdag. Misforstå mig ikke, jeg ved udemærket at et føl kræver lige så meget tid, men det ridemæssige som også psykisk kræver en del slipper jeg så for i 2-3år, hvor skolen også topper smiley

Hvad synes I om den idé?

Mvh. Michelle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At bytte sin hest.
  • #1   15. jan 2012 Hej
    Det er da en fremragende ide! smiley
    Jeg købte også min som føl, fordi jeg da lige havde fået barn nummer to, og vidste at i det næste lange stykke tid ville jeg ikke have meget tid. Min pony går så i løsdrift, og bliver fodret og efterset af staldejeren daglig, så det er helt op til mig hvor ofte jeg vil tage derud smiley
    Og det er super dejligt at have sin hest fra den er helt lille! Min bliver 4 i år og han er bare fantastisk, hele vejen igennem smiley

• #2   15. jan 2012 hvis det var mig ville jeg aflive min hoppe,har selv lige aflivet min hoppe som kun kunne holde til og gå og være avlshoppe
    grunden til jeg synes det,er man aldrig ved dens frentid den kommer højest sandsynlig til og skifte hjem mange gange,folk har simpelhen ikke pengene til og ha en hest bare gående
    og folk tænker sig ikke om efterhånden når de bytter sætter til salg køber så hestene ryger rundt,og man ved aldrig hvilke hænder de ender i,har set nogle som har solgt deres hest kun til avl ikke ridehest pga skader,og de endt med og blive ridehest
    og folk lover guld og grønne skove med det ene og det andet,men når de først har hesten,så det noget andet
    så jeg vil fraråde dig og sende den vidre,snakker af erfaringen og andres erfaring
    afliv den og så ved du den ikke ender i de forkerte hænder
    og så brug tiden studie evt få en partog kig efter hest når du har tiden igen

• #3   15. jan 2012 Jeg har også et super super fint sted med alle de faciliteter man kunne ønske sig til 700kr i baghånden, så det er dejlig nemt at overskue smiley
    For 7år siden købte min mor et føl på 6mdr og vi havde ham til han var 5år. Han var hendes et og alt, og hun fik bare et helt specielt bånd til ham pga. det faktum at hun altså havde haft ham helt fra start...
    Det må jeg indrømme, det vil jeg rigtig gerne.. smiley

• #4   15. jan 2012 At aflive hende uden grund kunne jeg aldrig få mig selv til, hun fejler intet og kan sagtens gå som avlshoppe!
    Jeg må indrømme at jeg er lidt kynisk på det område - jeg ønsker hende det allerbedste, og vil rigtig gerne at hun kan have det godt til den dag hun er nødsaget til at blive sendt afsted, men når hun ikke er min mere, er jeg ikke herre over det, og så er hun "glemt", forstået på den måde at jeg har valgt at gå af med hende, ergo må jeg også stole og håbe på at hun får den bedste behandling
    Dem der solgte hende til mig solgte hende jo også i den tro, og hun har jo haft det fantastisk hos mig, så hvorfor skulle hun ikke også få det godt et andet sted? smiley

Desuden er dem jeg har tænkt mig at bytte med nogle som avler på mere en hobbyplan, så de kommer jo til at leve af det hun kommer til at lave smiley

• #5   15. jan 2012 sys da det lyder som en god ide smiley

vi købte smølf da han var 9 mdr, og han er super dejlig smiley .. blevet lige som vi ville have ham ( på godt og ondt *GG* )

og kan du finde et super godt sted til din hoppe, slfg med kontrakt, jamen så hop da ud i det smiley

• #6   16. jan 2012 Majbritt
    Hende på min profil smiley

Kommentér på:
At bytte sin hest.

Annonce