At bytte sin hest. {{forumTopicSubject}}
Godaften
Jeg vil lige stille jer et spørgsmål.
Jeg står i den situation at jeg overvejer at bytte min hoppe til et føl/plag.
Min hoppe skal ikke være ridehest mere da hun ikke holder til det, og jeg kunne godt tænke mig at have en jeg kunne starte med fra bunden af
Jeg overvejer så at bytte min med en der søger en avlshoppe, og vil give et føl i bytte. Jeg har ret meget at se til skolemæssigt, så et føl vil måske bedre passe ind i min hverdag. Misforstå mig ikke, jeg ved udemærket at et føl kræver lige så meget tid, men det ridemæssige som også psykisk kræver en del slipper jeg så for i 2-3år, hvor skolen også topper
Hvad synes I om den idé?
Mvh. Michelle
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 242
Det er da en fremragende ide!
Jeg købte også min som føl, fordi jeg da lige havde fået barn nummer to, og vidste at i det næste lange stykke tid ville jeg ikke have meget tid. Min pony går så i løsdrift, og bliver fodret og efterset af staldejeren daglig, så det er helt op til mig hvor ofte jeg vil tage derud
Og det er super dejligt at have sin hest fra den er helt lille! Min bliver 4 i år og han er bare fantastisk, hele vejen igennem
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 447
grunden til jeg synes det,er man aldrig ved dens frentid den kommer højest sandsynlig til og skifte hjem mange gange,folk har simpelhen ikke pengene til og ha en hest bare gående
og folk tænker sig ikke om efterhånden når de bytter sætter til salg køber så hestene ryger rundt,og man ved aldrig hvilke hænder de ender i,har set nogle som har solgt deres hest kun til avl ikke ridehest pga skader,og de endt med og blive ridehest
og folk lover guld og grønne skove med det ene og det andet,men når de først har hesten,så det noget andet
så jeg vil fraråde dig og sende den vidre,snakker af erfaringen og andres erfaring
afliv den og så ved du den ikke ender i de forkerte hænder
og så brug tiden studie evt få en partog kig efter hest når du har tiden igen
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
For 7år siden købte min mor et føl på 6mdr og vi havde ham til han var 5år. Han var hendes et og alt, og hun fik bare et helt specielt bånd til ham pga. det faktum at hun altså havde haft ham helt fra start...
Det må jeg indrømme, det vil jeg rigtig gerne..
okt 2008
Jeg må indrømme at jeg er lidt kynisk på det område - jeg ønsker hende det allerbedste, og vil rigtig gerne at hun kan have det godt til den dag hun er nødsaget til at blive sendt afsted, men når hun ikke er min mere, er jeg ikke herre over det, og så er hun "glemt", forstået på den måde at jeg har valgt at gå af med hende, ergo må jeg også stole og håbe på at hun får den bedste behandling
Dem der solgte hende til mig solgte hende jo også i den tro, og hun har jo haft det fantastisk hos mig, så hvorfor skulle hun ikke også få det godt et andet sted?
Desuden er dem jeg har tænkt mig at bytte med nogle som avler på mere en hobbyplan, så de kommer jo til at leve af det hun kommer til at lave
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
vi købte smølf da han var 9 mdr, og han er super dejlig .. blevet lige som vi ville have ham ( på godt og ondt *GG* )
og kan du finde et super godt sted til din hoppe, slfg med kontrakt, jamen så hop da ud i det
okt 2008
Hende på min profil
At bytte sin hest.