{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smed esbjerg???
  • #2   7. dec 2011 Kan kun anbefale Berger's.

De uddanner sig hele tiden, tager ekstra kurser, samt den engelske uddannelse for beslagsmede, som skulle være verdens bedste.

Henrik Berger er i år blevet nr. 6 til VM for beslagsmede.
    Flere af dem har fået gode placeringer til både NM og DM. Blandt andet har deres lærlinge fået titlen som årets lærling de sidste 4-5 år i Herning, hvor DM afholdes. Henrik Berger har vundet DM de sidste 4 år.

De kommer til tiden er søde og rare, altid fair behandling af hesten. Ringer man og siger, at hesten ikke altid er lige sød, så bliver der sat tid af til det.

• #3   7. dec 2011 jakob freund 1500 for 4 sko.
    bergers er også gode
    jm smedie er jimmi også rigtig god og tager sig god tid

• #4   7. dec 2011 Jeg bruger Morten Ersgaard, og er fuldt ud tilfreds med ham. Jeg mener han tager 1200 for beskæring og 4 sko. Men er ikke sikker.. Men beskæring og to sko koster 800.

• #5   7. dec 2011 Hjemmeside til Berger's:

http://www.bergers-smedie.dk/

Telefon nr. til Trine, som tager imod bestilling af smed og planlægger deres ture: Trine: 21282384

• #6   7. dec 2011 Uhh, Berger har i alt 6 smede alle er Reg. Derudover er der 1 lærling.

• #7   7. dec 2011 Tak - høre gerne flere.

Dog mangler jeg lidt priser på nogen af dem i har forslået smiley

• #8   7. dec 2011 Jeg bruger Mikael dawson.. Haner rigtig dygtig..

• #9   7. dec 2011 Hvad giver du?

Og til alle - priser og numre til dem i anbefaler vil være rigtig dejligt smiley

• #10   7. dec 2011 jakob freund 22664055

jm smedie 40253019

ved ik hvad jimmi tager for sko

http://www.jmbeslag.dk/about.html

• #11   7. dec 2011 Ved ikke hvad fire sko koster men giver 300 for en beskæring..

• #12   7. dec 2011 Der hvor min står kommer Paw ud, han tager 700 for 4 sko så vidt jeg er orienteret

• #13   7. dec 2011 Jeg bruger Paw hvilket jeg virkleig er tilfreds med, han er virkelig god ved hestene, han er meget billig og ved hvad han laver. :))
    Har brugt Bergers engang, men jeg synes de var aaalt for dyre iforhold til kvaliteten af hvad de lavede + de overholdte aldrig aftaler!

• #14   7. dec 2011 Tja jeg er også fint tilfreds med Paw har ikke noget at klage over

• #15   7. dec 2011 Paw er ikke registreret - dvs ikke uddannet. Det ville jeg ikke byde mine hestes fødder. Jeg har også brugt Bergers i mange år og er meget tilfreds. Mikel Dawson har jeg også brugt.

• #16   7. dec 2011 paw ødelagde mins hove han ordnede 2 dage før min røg til ansager og da hun kom derop måtte de bestille akut smed da han havde fejl beskåret hende så meget

• #18   7. dec 2011 nu er der jo ligeså mange meninger om hva der er en go smed, fair pris, go beskæring, skoning osv som der er heste folk...

• #19   7. dec 2011 Jeg syntes man som god og ansvarsfuld heste ejer, burde se på hvad smedene gør, for at videre uddanne sig. Mange smede tager ders uddannelse, og så er det det. Men der kommer jo hele tiden ny viden indenfor alt.

• #20   7. dec 2011 Og så er der dem som paw, der slet ikke har uddannelse.... smiley

• #21   7. dec 2011 Ja, dem er der desværre også. smiley

Vil så meget hellere betale det ekstra og så vide, at hesten bliver ordnet til topkarakterer og at der intet er at klage over. smiley

Der er så mange områder jeg hellere ville spare på.

• #22   7. dec 2011 Enig, Pernille!! Smed er det dummeste sted at spare....

• #23   7. dec 2011 jeg bruger selv jakob freund nu.

jimmi var nede og rette paws lorte arbejde som han kaldte det det lignede nået der var gjort mens han var fuld

• #24   7. dec 2011 malene har du prøvet måle hvor høje hver hov er når paw har beskåret dem

• #25   7. dec 2011 k A: Desværre er det ikke alle der ser ligedan på det. Men så må vi jo ud og argumenterer noget mere. smiley

• #26   8. dec 2011 Jeg syns ikke man skal hænge noget ud på net sådan generalt uden hold i noget
    Vi bruger Paw og har gjort det i 7 år
    Hvis ikke han er reg. hvorefor er han på kursus i KBH??

Han er god ved hest og vi rider omkring 300 km pr skoning uden problem vi har aldigt haft tabte sko her heldigvis
    Annette

• #27   8. dec 2011 Fordi de er uddannet behøver ikke at betyde det er kvalitet og godt arbejde.

Jeg har gennem 5 år brugt en smed som flere af jer nævner som en meget dygtig smedevirksomhed. I starten var jeg glad for dem og jeg accepterede at vores pony ikke blev taget uden bedøvelse. Hun havde haft et uheld, men var gennem knap 9 år taget uden.

Den første gang jeg fik en varsling om at det nok ikke var så godt, det arbejde min smed lavede, var til Kåring. Her fik vi 3 smedebemærkninger. Der skal har siges at de eneste der havde beskåret denne pony var smede for denne virksomhed. Jeg tog en snak med smeden (ejeren) om det. Han mente ikke at det passede. men ville dog ikke give mig noget på skrift om det, så jeg kunne gå videre til vores avlsforbund med det.

Så kom hesten en tur på Højgården. Den var stokhalt. Vi fik taget billeder af forbenene som intet viste. Men da skoen blev taget af kunne dyrlægen + smeden på Højgården se at den havde sålknusninger på begge forhove. Jeg tog igen en snak med min egen smed om det. Han ville ikke give Højgården ret i deres diagnose. Da der jo er mangle på smede i vores område, valgte jeg at lade det ligge. Hesten blev behandlet for sålknusning og blev haltfri.

I foråret stod jeg med 2 ponyer, som der blev beskåret for kraftigt. Den ene haltede i 3 uger.

Da smeden (ejeren) en dag umotiveret slog vores pony hårdt i hovedet, mens den stod i sin boks og han stod og lænede sig over bokslågen. Da blev jeg enig med mig selv om at nu havde de (han) fået alt for mange chancer.

jeg gik igang med at lede efter en ny smed. Men desværre var der ventetid. Som gjorde jeg ikke kunne forsvarer at lade hesten vente. Så jeg måtte igen bruge min gamle smed. Set i bagspejlet havde jeg bare ventet. For smedens lærling beskadede hesten og smeden gjorde det derefter værre.

Det var noget svineri det han lavede, så jeg klagede til Hov- og Beslagsmedebranchens Ankenævnsordning.

Jeg medsendte billeder og de kunne her se en meget kraftig beskåret stråle med blottet læderhud. Smeden fik kritik af sit arbejde og at han som fagmand, skulle have gjort noget for at hjælpe hesten.

Jeg har heldigvis fået en god smed, som har hjulpet med at få hesten på fode igen.

Efter 5 år skal vores pony heller ikke længere bedøves. Lidt tålmodighed og en stille- rolig smed, var det er skulle til.

Arbejdet er også meget bedre.

Så alt ros til NP fra Hovsmeden. Som er vores nye smed.

Så nej Bergers får ingen anbefaling fra mig.

• #28   8. dec 2011 Anette. Paw er igang MED uddannelsen til beslagsmed.. Han er en stor løgner.. Det klart at en som paw ikke kan tillade sig at tag i nærheden af de andre beslag smede kan. Han er jo ikke registeret.. Du kan selv tjekke op på ham, inde på hesteværns hjemmeside.. Derinde ligger alle registerede beslags smede. Og paw er IKKE derinde..

• #29   8. dec 2011
    michelle/cazandandra: har ikke stået og målt decideret men han beskærer min hest fint der hvor hun står er der ca 50 andre heste som også bliver beskåret af ham og ingen har problemer der. Men som jeg har skrevet tidliger er der ligeså mange meninger om en smeds arbejde som der er folk. Om Paw er registreret eller ej kender jeg ikke noget til har brugt ham 1 gang, og det arbejde han lavede var fint til mig.

• #30   8. dec 2011 Paw står da på hesteværns hjemmeside på den liste som hedder:
    Liste over alle nulevende beslagsmede med registreringsbevis

• #31   8. dec 2011 Der står en Paw pedersen på listen over registrerede beslagsmede inde på hestenes værns hjemmeside.

er det en omtalte Paw??

• #32   8. dec 2011 Paw Pedersen (reg nr 159) kommer fra Sjælland..

• #33   8. dec 2011 Ja det tror jeg nok det er...

• #34   8. dec 2011 Den Paw, der er på listen er ikke den omtalte Paw.

• #35   8. dec 2011 Nej det er ikke den omtalte paw.. Hvis man kigger godt efter, så bor den paw pedersen slet ikke her i Esbjerg området, men omkring sjælland. tror næppe på at den paw der er her i området, køre fra sjælland.

• #36   8. dec 2011 Malene,. Det klart mange vælger ham, fordi han er billig.. Man tænker ikke over koncekvenserne der kan komme, HVIS paw laver en skade på hesten. Der er intet der dækker. Jeg brugte ham også en overgang, indtil jeg fandt mange indlæg herinde om ham, og selv kunne se på hesteværn, at han ikke er uddannet og dermed heller ikke registeret, så kunne jeg hurtigt få skiftet smed.. Så hellere betale det ekstre for en uddannet registeret beslag smed, der ved hvad han har i sine hænder..

• #37   8. dec 2011 Syntes at både hovsmeden og bergers lyder ok - dog lidt i den dyre ende, kan fonemme at hovsmeden er en smule billigere, men er han arbejde så lige så godt som bergers?

• #38   8. dec 2011 Ja men så er han jo på vej ind på omtalte liste godt godt så er der styr på det da
    Annette

• #39   8. dec 2011 Det kan også være svært selvom man bruger en reg. smed. Jeg har stadig ikke set skygge af de penge som jeg har betalt iforbindelse med at smeden skadede vores hest. Det lader til at dem vil smeden ikke betale. Så næste vej er en civil søgsmål ifølge Hov- og Beslagsmedebranchens Ankenævnsordning.

Britt: Ja Hovsmeden er mere end på højde som Bergers.

Når NP er ved os foregår alt stille og roligt. Han har et godt tag på hestene og hans arbejde er rigtigt godt.

Når Bergers var her, var der en stress og uro i stalden. De kom noglegange i 2 biler og 5 personer. Hestene stod meget tæt på staldgangen. For tæt, hvilket også gik galt en gang. Hvor vores ene hoppe sparkede vores vallak lige i panden.

Hvis hesten er det mindste urolig forlanger Bergers den bedøvet.

Min dyrlæge har altid rystet på hovedet, når jeg ringede for at bestille dem til bedøvelse. Hun synes ikke det kunne passe- var nødvendig at en pony som en10 årige pige til daglig omgik, skulle bedøves.

I dag kan vi jo kun give hende ret og få et godt grin sammen over at en smed ikke kunne tage den uden bedøvelse.

• #40   8. dec 2011 Jeg har netop fået min unge hest, der er meget nervøs ved smeden,beskåret af en smed fra Bergers. Det foregik helt roligt og smeden udviste forståelse og ro overfor min hest. Min nervøse hest fik en stille og god oplevelse. Jeg oplevede ikke stress og jag. MEN jeg havde med vilje også bestilt netop denne smed, fordi jeg ved, han er så rolig omkring hestene. Andre smede fra Bergers ofte rigelig travlt....

Jeg har intet at klage over ift abejdet.Jeg er fuldt tilfreds.

• #41   8. dec 2011 Jeg er altså også fuldt ud tilfreds med min smed fra Berger's.

Min hest vil gerne tage føringen, men kæmper man for meget med ham bliver han endnu værre, så man skal lige finde en balance, hvilket der er blevet gjort her.

Her endda blevet varmeskoet uden problemer. Og jeg som troede, det ville være et problem bare at få lagt en sko på. Hihi.

Vil lige nævne at pågældende smed, har reddet min hest fra slagtning. Han stod med hævede bagben og har gjort det lang tid, så beslutningen om aflivning har taget. Han haltede også på venstre bagben. Vi finder så ud af, at han er løs i hasen.

Jeg snakker med smeden om det, og han siger, jamen hvorfor har du ikke sagt det noget før. Vi kunne da prøve at lægge et par sko på. Jeg siger, at min trofaste og dygtige dyrlæge ikke havde nævnt noget, så derfor har jeg jo intet sagt.

Han siger så, at han jo heller ikke vil love noget, men når jeg alligevel ar taget beslutningen, så taber jeg jo intet ved at prøve.

Jeg giver ham frie tøjler og min hest får et par bagsko på, der støtter ham til den udvendige side, som begge bagben vælter ud til.

Hesten var haltfri 1 uge efter. Allerede dagen efter kunne der ses en forbedring og nu her 7 uger efter er hesten i arbejde i alle 3 gangarter.

• #42   8. dec 2011 Det kan jeg godt huske du har fortalt Kirsti. Det er sjovt nok den samme smed der har forlangt at Sizze skulle bedøves.

Det var jo de samme der kørte ved os begge.

Men godt at de stadig kan lave lidt godt arbejde. Der bliver desværre længere og længere imellem deres tilfredse kunder.

De har mistet kunder gennem de sidste år. Hvilket Bergers selv har fortalt ved os.

• #43   8. dec 2011 jeg bruger Mikel Dawson, ham har jeg brugt siden jeg fik min første pony og har kun haft gode oplevelser med ham..

• #44   8. dec 2011 Mona: Det var i forgårs min nye unge hest havde smed, som jeg fortæller om længere oppe smiley Det har jeg vist ikke fortalt dig smiley Og nej, det er ikke den samme smed smiley

• #45   8. dec 2011 Ok. jeg fik det lige læst som var det Fister. Som du jo har fortalt om smedens tålmodighed smiley
    Og det er jo den samme som ville have Sizze bedøvet

• #46   8. dec 2011 Det er to forskellige smede, der ordner Fister og Fimpe....det er det, jeg prøver at sige :-)))

• #47   8. dec 2011 Har jeg forstået. Jeg havde bare Fister i mine tanker, da jeg skrev smiley

• #48   8. dec 2011 michelle/cazandra .
    Jacob Freund tar ikke 1500 for 4 sko. Jeg havde ham i Mandags og der gjorde han det for 1250 smiley
    Jacob eller bent kan anbefales!

• #49   8. dec 2011 undskyld maja kan ik lige huske alle prisen min går ik selv med sko

• #50   29. mar 2012 Hej .. Hoold jer fra Bergers.. De er kun ude på at tjene store summer af penge på alverdens speciale sko. Sidst de var til mine 3, skulle de sjovt nok have special sko på alle 3 - endda samme slags (4 punktssko ) .. Det er jo mærkeligt .. Lige pt bruger jeg Paw og er godt tilfreds, han er lige i denne uge til svendeprøve og derefter også registreret. Det kan godt være at han ikke har været registreret i flere år, men han har fulgt de samme kurser som Henrik Berger og resten af de forskellige smede hver gang og han har også været i gang med,uddannelsen længe, bare ikk fået den færdiggjort.. Så inden i hænger NOGEN ud grundet deres profession, syntes jeg i skal undersøge sagen først.. Min kammerat er færdig som beslagssmed på fredag og som han siger, så brug éen smed i er glade for og ikk den de andre er.

• #51   29. mar 2012 jeg ville aldrig i mit liv lad paw røre min hoppes hove igen han er så uprofessionel som nogen kan være.

har ansager og kim møllers ord på at havde paw ik fejl beskåret min så grusom som han gjorde havde hun ik brækket sit griffelben da hun blev sparket

• #52   29. mar 2012 Louise:

Nu er der jo 5 ansatte svende i Berger's og de år det samme i ln om de ligger de dyreste sko på dine heste eller om de bliver beskåret. Så det er da begrænset hor mange store summer penge de tjener på det. smiley Det kan så godt være det Henrik, der har ordnet dine, det kan jeg jo af gode grunde ikke vide.

Paw kan ikke have taget de samme kurser som Henrik Berger, da Henrik som den eneste dansker har gennemført hele den engelske uddannelse, som er verdens sværeste beslagsmede uddannelse.

Jeg har aldrig selv brugt Paw, da han ikke har været reg. Derfor kan han godt være dygtig alligevel.

Derudover så er jeg helt sikker på, at ingen beslagsmed med respekt for sig selv og sit fg, ville ligge nogle sko på, der ikke var det bedste for hesten. Så jeg tvivler på at Berger's ville ligge 4-punkts sko på dine heste, hvis ikke det var fordi de ville gå bedst med dem på.

Men jeg giver din ven ret i, at man skal bruge den smed, man er mest tryg ved. Men derfor å man gerne tage andres erfaringer og viden med i sine overvejelser. smiley

Kommentér på:
Smed esbjerg???

Annonce