{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Låne ud eller sende hesten "hjem" {{forumTopicSubject}}

Alt burde være total idyl. Vi er lige flyttet på drømme gården. Mig, min mand og vores 2 børn. Vi fik ret hurtig hestene hjem, det var jo min/vores drøm.

Jeg er pt sygemeldt pga depression, og jeg har det ærlig talt forfærdeligt! Det føles som om verden bare er imod mig.

Børnene kræver SÅ meget af mig for tiden. De kan nok mærke jeg har det elendig. Så jeg føler ikke jeg har tiden til hestene. Bare det at lukke ind og ud når børnene hjemme er et marreridt!

Så jeg går lidt med tanken om at finde en anden mulighed med hestene. Den ene er tilsalg, kemien passer ikke sammen. Så er der frieseren og shetteren. Men jeg har det jo nok som så mange andre, at man nødig vil udlåne sin elskede drømmehest.

Hestene stod før vi flyttede hjemme hos mine forældre på deres gård. Min far elsker heste, og især Zeppelin. Men er det for meget at spørge om han gider passe dem for mig?
Han har jo fuldtids job, og har til tider bøvl med ryggen.

Eller skal jeg bide det i mig, og beholde dem herhjemme? Det er jo "bare" lukke ind og ud, fodre og sørge for ren boks....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Låne ud eller sende hesten "hjem"
  • #1   4. dec 2011
    Ved depressioner kan man jo typisk ikke overskue noget, alt er en stor uoverskuelig opgave.

Der er ikke mulighed for at din mand kan tage heste ind og ud når du ikke kan overskue det?
    Og hjælpe dig i denne tid? Så kan du selv strigle, muge osv. når du ind imellem kan overskue det.

Men ellers, du kan jo kun få et nej :o)

• #2   4. dec 2011 Han er soldat og er til tider væk. Så er det mig der står med det hele. Men han er god til at ordne dem når jeg ikke lige magter det. Synes bare ikke der er så meget opgang med noget for tiden. Hesten er bøvlet, så jeg får ikke redet. Så er der jo kun det "sure" tilbage, med udmugning osv.

• #3   4. dec 2011 Du kunne måske overveje en part/ passer? smiley ellers så spørg da din far, som der tidligere er blevet skrævet, så kan han jo bare sige nej smiley

• #4   4. dec 2011 Kan du måske finde en der har lyst til at hjælpe dig i stalden. ? Måske finde en part, der har tiden til at nusse og bruge tid på hestene. Så skal du ikke tænke så meget over det. smiley

• #5   4. dec 2011 Får du hjælp til din depression? Samtaler? Medicin?
    Alt bliver en pine med en depression, tag ikke overilede beslutninger, men forsøg at skærme dig selv! Få passet ungerne indimellem, find evt en passer der kan hjælpe gratis osv. Find ud af hvad der giver dig noget på "plus"-kontoen og hold fast i det.
    Kram herfra - det er vildt hårdt, men det BLIVER bedre!

• #6   4. dec 2011 Jeg har ikke overvejet at finde en part. Jeg er ikke så god til at se andre med mine heste. Jeg tror, planen er hvis de ikke kommer hjem til mine forældre, så skal min frisere sendes i professionel ridning i det nye år. Han trænger til lidt opdragelse.....

Jeg får medicin + samtaler. Det er bare så om det ikke rigtig hjælper længere. Jeg har fået det værre end jeg plejer.

• #7   4. dec 2011 Hvis du har råd, så send ham afsted en periode...få en hest hjem, som ikke er så svær at arbejde med.
    Ved ikke hvor længe du har været i beh - men det er meget almindeligt at der kommer forværring når man arbejder med det. Og medicin er uger om at give effekt.

• #8   4. dec 2011 Jeg har været på medicin i over 1½ år nu. Så det er lidt øv at det ikke går den rigtige vej....

Det vil hvert fald hjælpe på humøret at jeg kan få en ordenlig ridetur på hesten.. Så jeg tror det er en god løsning at sende ham afsted. Så tror egentlig bare at han kan få lov at gå indtil.

Kommentér på:
Låne ud eller sende hesten "hjem"

Annonce