{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Når hesten ændre sig.. {{forumTopicSubject}}


Min part Zolo har samme personlighed som Maja havde.
Dvs. det der med at bevæge sig mere end nødvendigt, det er ikke noget der sker. Energien er ikke voldsomt høj og det der med at blive bange for divserse ting - tsh, nej det bruger man jo bare for meget energi på!

Jeg var ude og ride igår og da Zolo har nogle galop problemer på banen red jeg over på trav og galop banen, som opstaldningsstedet ligger lige ved siden af og som man gerne må bruge.

Der er 2 baner - en dyb sandbane som jeg red i også en travbane inderst. Nogle steder er der vel 50meter imellem banerne, måske mere. Andre steder rammer de hinanden og man rider klods op af hinanden.
Da vi red rudnt havde Zolo fået øje på hesten med sulkyen og syntes godt nok det var noget underligt noget! Men ingen panik.

Vi kom om på det stykke hvor banerne ligger helt op ad hinanden, Zolo stod på tæer og jeg tog ned i skridt.
Så kom sulkyen bragene forbi ( hold da op det larmer ! ) og Zolos reaktion var " FUUUUCK, jeg skal væk! ".
Prøvede at holde ham, men han havde ikke tænkt sig at blive.
Så det var bare op i let sæde og lade dyret løbe, da han alligevel bare kunne løbe runt og rundt på banen..

Når, det kom ro på igen. Vi mødte nu den igen på et stykke hvor de var tæt på hinanden. Denne gang så det ud til der blev travet af, så det lød ikke nær så kraftigt.
Zolo var stadig meget opmærksom men vi blev i skridt.

Da sulkyen skridtede ud af banen stoppede jeg ham op så han stod 10-20meter fra så vi kunne kigge lidt nærmere på den.
Han fnøs noget så voldsomt af den, trippede rundt, men panikkede ikke.

Det er vældig sjovt med de heste der bare liiiiige kan vende 180 grader.
Sådan en sulky skal vi bestemt møde igen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten ændre sig..
  • #3   29. nov 2011
    StaldRavnsgaard *sara N - det er altså nogle besynderlige ting de heste bliver bange for smiley

    Maja Bak - med osten . - Han skal ikke ha' vat i ørene - han skal bare vænne sig til det som med alt andet smiley - det andet er jo bare at hoppe over hvor gærdet er lavest.



  • #5   29. nov 2011 Krikken:
    Jeg kender det så godt!
    Min Tony er også luddoven, og går, som du siger, heller ikke stærkere end hvad han behøver. Han er perfekt at gå med i alt slags terræn. Han er trafiksikker, og når man går alene med ham, løber han normalt ikke bare når han bliver lidt nervøs. Når han endelig bliver forskrækket giver han et lille prust fra sig, og så behøver han bare lidt klap og ros for at falde ned igen.

    MEN det kan altså godt være anderledes en gang imellem.
    Har prøvet at han, ligesom dig også bare kan spæne, og det er også bare med at blive siddende, for som han jo er enormt svær at få frem, kan han også være utrolig svær at stoppe.
    Sidst han løb med mig, gik jeg med ham ved siden af mig, og der blev han gejlet op af nogle unge galopheste, og så mente han også at han skulle løbe. Der var ikke så meget andet at gøre end at give slip på træktorvet, håbe at han ikke trådte på det, og at han kendte vejen hjem.
    Heldigvis løb han ikke længere end jeg kunne se ham (:


Kommentér på:
Når hesten ændre sig..

Annonce