{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Papir væk på hesten???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået øje på en hest som godt kunne være interesant for mig.
Men problemet er at nuværende ejer ikke har fået papirene med fra tidligere ejer.
Kan man godt bare få lavet nye når hesten kun er brændmærket DK. Det skulle være en Dansk varmblod og den er 16 år.

Håber der er nogen som kan give mig lidt svar.

Jeg er jo lidt bange for at tidligere ejer jo højst sandsundlig har et ejercatefikat på hesten og kan komme og hente den igen eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papir væk på hesten????
  • #1   9. nov 2011 hvis den kun har DK på brændemærket så er det nok en LU DV da DV har et mærke på sig

• #2   9. nov 2011 Har nuværende ejer aldrig fået ejerskiftet den?

• #3   9. nov 2011 Jeps det er jeg godt klar over. Jeg er bare lidt bekymret over om jeg bare kan lade den chip og få lavet pas på den.

Der burde være noget på den da den har gået en del springstævner så vidt jeg kan forstå.

• #4   9. nov 2011 Nej den er ikke ejerskiftet så vidt jeg kan forstå.

• #5   9. nov 2011 Kontakt forrige ejer og få lavet ejerskiftet med hende/ham

• #6   9. nov 2011 Og hvis nuværende ejer ikke ved hvor forrige ejer er???

• #7   9. nov 2011 Har du et navn? For så burde det jo ikke være svært at finde frem til en person i dagens danmark smiley

• #8   9. nov 2011
    Hvis hesten har et mærke? burde man kunne finde sidst reg. ejer igennem det?

Jeg ville ikke købe sådan en hest uden der kom styr på papirene?? du kan få utroligt meget bøvl ud af det??, men det er du jo også obs på smiley

Man kan jo heller ikke lade vær med at tænke om der er en grund til at ALLE papirer er væk på den?

• #9   9. nov 2011 Har lige været i gennem det samme.. Du SKAL have underskrift fra tidligere ejer ellers kan det ikke lade sig gøre. Ring til landscentret, hvis der aldrig er blevet udstedt et pas kan du få et grønt pas, men ellers er der ikke noget at gøre

• #10   9. nov 2011 Forrige ejer kan kræve hesten tilbage hvis du ik får papir. Ligger forrige ejer inde med dens papir kan hun kræve den tilbage da det stadig er hendes uanset hvad.. Har en veninde som fik en traver foræret, hvor hun fandt ud af han var svensk og ikk måtte være i Danmark . Forrige ejer ringede og krævede den trods den ikke havde været i han varetægt.. Den skulke aflives efter hans mening. Idag har de dog fundet ud af det og hun beholder hesten

• #11   9. nov 2011 Har lige snakket med Landscenteret.... Hold op hvor lyder det besvæligt.... Ligefør jeg opgiver på forhånd:-/ Bare træls når hesten lyder til at være noget for mig:-(

• #12   9. nov 2011 Det er det da MichelleVang hvis nuværende ejer ikke kan huske eller ved hvem personen er.

• #13   9. nov 2011 Michelle: kan godt være du ikk mener det kan være svært, men det er nu ikke alle der er flinke til at give underskrifter..
    Det er ikk altid lige til, men undersøg dine muligheder og snak med ejer og måske forrige ejer..

Efter min mening skal ejer have styr på papirer!!

• #14   9. nov 2011 *MichelleVang ! *

Der er MANGE der ikke får ordnet deres papir. heller ikke dem der har papirene ved salg. altså hvor sælger ikke får sendt det de skal sende ind osv.

Der er så meget sjusk ved heste salg det er helt vildt.

Så ALTID når man overtager en hest få kontrakt, pas og ejerskifte med. Og så at man selv sørge for at sene det til landskontoret. Da det er der sælger fejler ved at de ikke lige får det gjort osv.

Et nyt ejercerfikat ligger på omkring de 1500 mener jeg. Men så skriver man under på at man er ejer.

• #15   9. nov 2011 MichelleVang ! * : Tja?? det kan nu blive temmeligt besværligt at finde, hvis hesten har været solgt mange gange uden folk har ejerskiftet ??

Men hvis denne hest er mærket med DV og nr? burde den sidst reg ejer kunne findes denne vej?

Til trådstarte : Var det mig som skulle købe? ville jeg sige til sælger at hvis DE får orden i papirene, så ville jeg købe?... For folk skriver/siger nemlig ofte i ann at det ikke er noget problem smiley så derfor sig du vil købe når de har fået lavet de lovpligtige papirer på den:-)

• #16   9. nov 2011 MichelleVang...... Nuværendende ejer har ingen papir på hesten. De kan bare fortælle at den er DK brændmærket og at de ikke har fået papir eller noget med fra tidligere ejer.

• #17   9. nov 2011 Jeg ville ikke købe den, da det er ALT for meget bøvl. Og det lyder som ejer der ikke rigtig gider gøre noget ved det.

• #18   9. nov 2011
    Står der kun DK ? Ingen nr?

lad sælger gøre arbejdet? bed dem får orden i papirene?

• #19   9. nov 2011 *MichelleVang ! *
    97,50 kr. for ejerskifte?! Jeg har lige givet 225 kr..

• #20   9. nov 2011 da jeg købte min ene hest manglede passet også.. han er brændemærket og vi skulle igennem følgende:

Have en dyrelæge til at besigtige
    Have en af landscentrets brændemærkere til at besigtige
    Have fat i sidst registreret ejer til at underskrive at hun ikke længere ejede hesten
    Sende papirerne ind
    Vente, vente, vente, vente i alt for lang tid på at få passet...

ialt kostede det lige knap 4000 kr. for at få nyt pas... fordi han er brændemærket

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #21   9. nov 2011 Med alt det papir der skal følge en hest idag ville jeg aldrig købe en hest hvor sælger ikke kan leverer ALT relevant papir på hesten, det kan koste dyrt at påtage sig den opgave.

Det må i min verden være sælger og sælgers ansvar alene at sørge for at de leverer en hest der er styr på i forhold til loven, både private og handlere.

• #22   9. nov 2011 Min Athene er brændemærket, men havde heller ingen papirer! Jeg skulle have en underskift fra tidligere ejer om at jeg havde købt hesten samt underskrift fra avleren (da det stadig var ham der stod registreret som ejer, underligt da han solgte hesten som 4 års og hun var 15 da jeg købte hende)

Kommentér på:
Papir væk på hesten????

Annonce