{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Køb af hest/papir væk {{forumTopicSubject}}

Jeg har skrevet på en hest som er til salg, da jeg leder efter en springhest til min datter og ikke for dyr en hest, så ser jeg en ellers pæn hest , men ejer skriver at den er uden papir men er brandmærket, mit spørgsmål til jer er så, er det farligt at købe den hest??
Tænker på passer dens alder og skyldes der penge i den , nu dens papir ikke følger den??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hest/papir væk
  • #1   18. apr 2009 Hej

Så vidt jeg ved er det ulovligt at sælge en hest med brændemærke uden dens papire... Mange gange er der meget fusk og svindel med i sådan noget.
    Jeg tror jeg ville kigge mig om efter en anden hest så smiley
    Held og lykke

• #2   18. apr 2009 ja tænkte osse det kunne da give problemer, så som den der har de papir henter ens hest og alt det tyveri der sker , men nu er ejer ikke så gammel, hun kan da osse være blevet snydt.

• #3   18. apr 2009 papiirene skal følge hesten

men min veninde købte os en hest hvor den tidliger ejer havde fået papierne væk

det var ikk noget galt i det ..

men du skal nok være på vagt

• #4   18. apr 2009 jeg har en hest som der er hævet forsikrings penge på , den er så brandmærket med trekant men jeg har da dens papir og mener osse at hestens papir lige meget hvad skal følge den , ikke at det forbudt at sælge uden , men farligt da andre kan gøre krav på heste lige pludselig, men der kommer flere af sådanne heste ind i landet her og folk er åbenbart ligeglade om den har sine papir eller ej.

• #5   18. apr 2009 denne hest er ikke født i danmark , så svært at søge på den, men jeg må kigge efter en anden.
    lidt surt synes ellers han er pæn.

• #6   18. apr 2009 hun har ikk uhænget nogle ! ? ?

• #7   18. apr 2009 Tak for hjælpen her inde , mon ikke jeg kan finde en hvor dens papir osv er iorden, jeg mente bestemt heller ikke jeg hængte nogen ud , nævnte ikke navne og heller ikke hvilken land hesten kom fra.
    men til sælger kan jeg kun sige , at du skulle heller ha svaret pænt og fortalt om problemet med papir osv
    så havde jeg ikke behøvet at spørge andre om hjælp.
    god weekend til alle.

• #8   18. apr 2009 Hmm det er jo en reel sag, hvis papirerne er blevet væk, men som sælger synes jeg a man bør bringe disse ting i orden inden salg.
    Nana - synes også du skal se dig om efter en hest hvor der er styr på tingene.
    Held og lykke med købet ;o))

• #9   18. apr 2009 Papirene er MEGET vigtigt, hvis man kigger efter en hest der skal bruges til konkurencer, for hvis en hest er brandemærket, så kræves det man har både ejercertifikat OG stamtavle for man kan lave ID, og det kan give en masse arrbejde, hvis man skal til at lede i andre lande, for at finde det.

• #10   19. apr 2009 Tak Stald Søgård det havde jeg slet ikke tænk på , py ha
    Ja så er det kedeligt hvis man står der med en hest og ikke kan starte.
    Men forstår heller ikke at man køber en hest fra tyskland og så ikke får dens papir med, hesten kan jo reel være meget ældre osv.

Kommentér på:
Køb af hest/papir væk

Annonce