Hvilken slags dækken? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Nå nu går min hest så uden dækken men jeg vil alligevel lige høre jer. Hvis min hest eks. har svedt og stadig er fugtig men kold kunne jeg godt tænke mig at lægge noget over ham til han er tør.
Hvad er så bedst?
Netdækken (sveddækken)
Fleecedækken
Eller Ulddækken?
Og det er kun til at stå i boksen med....
Og nej han bliver ikke klippet og den med at skridte nok er heller ikke en mulighed for hvis jeg har skridtet en tur i skoven på 1½ time kan han godt få varmen (ikke sveder men bliver fugtig) også kan jeg jo ikke skridte mere af hvis han har skridtet hele tiden....
Så det var bare hvilken en af de 3 slags dækkener i syntes er mest effektive.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Udover at ligge et tæppe på - så gnub han godt igennem hvor han har svedt med et håndklæde.
Det tager det værste og hjælper
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.598
men det er bare om det er lige gyldigt hvad jeg bruger eller er netdækken mere effektiv end fleece og uld eller hvordan?
Har haft netdækken men dette blev ødelagt pgr. af mus så nu har jeg kun fleece... men vil jo ikke invistere i et netdækken hvis dette ikke er nødvendigt..
Bare mere han er også rigtig langhåret så han skulle jo helst ikke begynde at svede pgr. af varme.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hvis du ikke vil ligge dækken på, på folden kunne du jo klippe så hesten kunne gå uden, men stadig komme af med varmen
Mange heste sveder også af at stå på stald - også shetlændere der ingenting laver andet end at hygge sig.
Syntes ikke selv at halm og håndklæder har samme effekt - håndklædet suger, gør halmen ikke nær så godt.
maj 2004
Og at klippe er nok ikke en mulighed da jeg så skal bedøve ham og det vil jeg ikke betale for.. .Rider hverken konkurrence eller noget så det er kun til skov, dressur og spring.
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
dec 2008
Følger: 121 Følgere: 124 Heste: 6 Emner: 68 Svar: 553
maj 2004
jeg må prøve lidt frem og tilbage
Hvilken slags dækken?