{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken .
  • #1   22. jul 2011 Jeg har (-:

2 vinter dækkener
    2 overgangsdækkener
    2 skridttæpper
    1 lændedækken
    1 stalddækken
    1 regndækken

• #2   22. jul 2011 dækken er ikke vigtigt at have. et tæppe eller to. kan dog være en ide

• #3   22. jul 2011 Har en fjordhest, og har fået at vide at hun "Fryser" når hun står ude i regnen.
    Men syns bare ikke det kan passe.

• #4   22. jul 2011
    Hav et regndækken og fleecetæppe om back up.
    Men lad være med at prop det på hesten når det regner, du skal jo lige finde ud af om det er nødvendigt og hvis ja hvornår.

• #5   22. jul 2011 jeg har aldrig og jeg ved godt at jeg bliver sagt imod nu, aldrig oplevet en hest der fryser, og da slet ikke i juli månede

• #6   22. jul 2011 Nej, kunne heller ikke forstå det..
    Hun står ude det meste af tiden, men køber et regndækken til hende.. så hun ikke bliver så våd..

• #7   22. jul 2011 har et regndækken, men bruger det ikke i sommermånederne.
    Så har jeg et vinterdækken, fleecedækken og et ulddækken.
    Jeg havde et overgangsdækken, men det blev han syg i hud og pels af, så det er smidt væk. Men det skal jeg jo også ud og ha' mig.
    Optimalt vil jeg gerne ha' et vinterdækken og overgangsdækken mere, samt et lændedækken i uld og et i regntæt materiale med fleece under. Vil også gerne ha' et ulddækken mere, så han kan stå med to ulddækner til vinter i stalden smiley

• #8   22. jul 2011 mit plag har behov for et dækken hvis det regner i flere dagen da han ik går ind i sit skur når det regner men så kommer han på stald et par timer og ud igen men et tæppe til dem er altid en god ide

• #9   22. jul 2011 syns det er vigtigt at have nogle til back up hvis dem man normalt bruger bliver helt våde. smiley

Jeg har som min. 2 vinterdækkener, 2 stalddækkener og 2 fleecedækkener til hver af mine.
    De har så kun 1 regndækken hver....så dem skal jeg have et par mere af snart smiley

• #10   22. jul 2011 Jeg har et vinter, overgang og skrevet:)

• #11   22. jul 2011 rikke -tilgengæld er det ikke alle heste der kan tåle regnen. Vores gamle Belgier fik blærebetændelse når han stod ude (uden dækken) i kraftigt regnvejr og blæst. Den var stensikker hver gang.

Axel fryser så uden dækken om vinteren. han lægger kun lang, ikke tyk pels -men i juli måned er jeg helt enig. Det burde normalt ikke være nødvendigt med dækken på denne årstid, medmindre self hesten fejler et eller andet.

Nå, men for at svare på TS's spørgsmål:

2 vinterdækkener
    2 overgangsdækkener
    Fleece/ulddækken

-det er vigtigt at kunne skifte dækken så det den har på altid er rent og tørt.

Axel har et hav af dækkener -heriblandt osse vinter- og overgangs-stalddækkener. Stalddækkener ånder bedre end de tætte udedækkener, og han døjer lidt med hudproblemer om vinteren, så hos os skiftes dækkenerne meget ofte.

Derudover har jeg diverse fleece- og ulddækkener til efter ridning/når der skridtes varm, køredækkener (som kan bruges osse når vognen er spændt efter), lændedækkener både vandtætte og i uld.

• #13   22. jul 2011 Jeg har vinterdækken og regndækken, men bruger ikke dækken nu. smiley

Min hest fryser om vinteren og når det regner i de kolde måneder (efterår/vinter/forår), men ikke i juli måned. smiley

• #14   22. jul 2011 puha.. jeg har mange..
    3 vinter med 300-400g - 2 med hals og en som jeg selv kan sætte på
    2 overgang med 200-250g
    1 - 100gs dækken
    2 regn
    1 stalddækken med 300g.
    5 fleecetæpper
    2 uldtæpper
    1 flugedækken

puha det var mange haha... smiley

• #15   22. jul 2011 Jeg synes ikke hesten skal gå med dækken hvis det ikke er nødvendigt :-).

Min egen pony fryser nemt og tager nemt imod kulde fordi hun er blevet klippet hver vinter siden 07. (-: Hun bliver ikke klippet længere, det var første gang I vinters. Men hun går stadig med dækken. Jeg har bare 2 vinterdækner - fordi hvis det ene er helt vådt er det godt at have et til at skifte med - et stalddækken og et regndækken. Overvejer nu bare at bruge mit tynde vinterdækken iår og langsomt vende hende til at hun ikke behøver så meget "varme" :-).

Og jeg har selv oplevet at hun ryster og trækker sig helt sammen i selv regn derfor bruger jeg dækner til Bamse.

Mvh. Minna (Bamse&Minna - herinde)

• #16   22. jul 2011 Tak for alle besvarelserne smiley

Kommentér på:
Dækken .

Annonce