759 visninger
|
Oprettet:
Ringe krop - forstår folk det? {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Bliver I mobbet i staldene, hvis I ikke kan holde til staldarbejdet, og det tager lang tid, eller må holde pauser?
Og hvad gør I så? I nuværende skal har de fået en til at hente mig hjem engang, og ved godt, jeg er førtidspensionist. Men det er som om, folk glemmer det? Og synes, det er mærkeligt, man ikke kan holde til noget.
Tror snart jeg tager et skilt på, hvor der står hvorfor.
Er dog heller ikke sikker på, jeg ville forstå det, hvis jeg ikke selv havde smerter. Man kan ikke altid se på mig, jeg har smerter, og kompenserer, for overhovedet at kunne gå.
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
Forstår ikke, hvis du bliver mobbet med at du ikke kan holde til det. Det er dybt respektløst.. Man vælger jo ikke selv at være syg :-S
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
Jeg har selv stærke smerter i nakken, kronisk hovedpine og har mistet fin motorikken i begge hænder, samt at jeg har slidgigt i begge ankler.
Nogle gange er smerterne så stærke at jeg ikke kan ride eller noget, men jeg kan tydelig se at hvis jeg i en periode har virket meget glad og frisk og lavet en masse, så er det at folk glemmer hvor ondt jeg egentligt har det og så er det svært at forklarer hvorfor man ikke lige kan de samme ting som man kunne i sidste uge.
Mit bedste råd er at man nok må væbne sig med lidt tålmoddighed og overskud og så prøve at forklarer folk det selvom de glemmer det når man har en god periode
aug 2009
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.105
Hvad er det for en meget underlig kommentar?!
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
tror du ikke bare du skal slette din profil igen?
alt hvad du har skrevet herinde, har været ekstremt fordomsfuldt! som får dig til at lyde som om din skostørrelse er højere end din iq.
fæhesten
det kan være svært for andre at forstå, bestemt med din alder.
Husk at passe på dig selv, du får ikke en ny krop, når den du har er slidt ned.
Så ikke presse dig selv for hårdt, og evt spørge om hjælp fra andre
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.047
Men er man typen der kommer med undskyldninger om at man har ondt osv, så de andre står med alt arbejdet + den hest som personen ejer, så forstår jeg godt folk bliver mugne. Men sådan er der forhåbentlig ikke mange der gør
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
Jeg er selv kronisk syg og får smerter der minder en del om mens-smerter bare mere intensive.. Derudover kan min krop ikke optage jern, så min blod % er faretruende lav og jeg kan bogstavelig talt pludselig falde om af træthed..
Jeg kan tydeligt mærke forskel på mig selv at jeg er blevet "bedre" til at skåne mig selv (om det er godt eller skidt er en anden ting".. I starten af mit sygdomsforløb mødte jeg ingen forståelse og troede ikke selv rigtig på at jeg var syg.. Så da jeg var 14 havde jeg avisjob hver morgen, staldjob hver eftermiddag, fritidsjob i weekenden, min egen hest og jeg passede min skole og var aldrig bagud med lektierne..
I dag har jeg fået stillet en diagnose, været i medicinsk behandling og er blevet passet lidt mere på af omverdenen.. Jeg ville IKKE kunne tage de jobs i dag, selvom min fysiske situation ikke er værre end den gang..
Mange gange tror jeg det er psykisk manglende overskud der gør at kroppen hurtigere siger fra.. Men jeg har aldrig mødt direkte sure miner, selvom jeg konstant går og frygter det..
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
At jeg måske ikke skulle have hest eller presse mig selv til kan jo så diskuteres, nu har jeg heller ikke hest som almindelig mennesker nok har det og mine heste er specielt udvalgte til at kunne håndtere mine handicap og skavanker
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 101 Svar: 986
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.047
Som jeg skriver så kan det jo diskuteres om man skal have hest, og der er jo delte meninger om det. Jeg synes det er fint folk har hest, selvom de fejler noget, det kan være med til at gøre hverdagen nemmere for dem
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 101 Svar: 986
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
Mange har sagt til mig, at når nu jeg har så mange skavanker, så skal jeg heller ikke ha heste, men helt ærligt, hvad skal jeg så ?
Sove til kl 12 for at stå op og ligge mig på sofa, og bilde mig ind at jeg er ååhhh så dårligt,,,nope
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
jeg er også glad for at heste er herhjemme, og tror aldrig det havde gået hvis de ikke var. Skavanker overholder ikke klokkeslet, og de er lige glade med om du SKAL ha orden stald mellem klokken det og det.
Når hestene er hjemme, kommer det ikke så nøje hvad klokken er, og der er ingen der kigger skævt til en en, eller NÆSTEN ingen der kigger skævt,,,,,,smiler,,,,,,
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 881
Hvis du stod i min stald ville vi da bare hjælpe dig, så du kunne passe måske din egen hest, men så kunne vi da godt lige muge din boks også på skift :-)Ikke mobbe, det kommer der ikke noget godt ud af
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 732
Selvom man ikke kan holde til at arbejde fultid eller måske slet ikke have et arbejde betyder jo ikke at man ikke må have lov at have et liv.. Jeg synes det er rigtig dejligt at de mennesker så kan have en glæde i deres hest/heste og dermed have noget at stå op til om morgenen. Og for nogle er det ligefrem godt for det de fejler at ride og få det motion det giver at være hos hesten.. Så jeg synes godt nok det er fejt at skrive at så burde de ikke have hest..!!! For jo det burde de, for alle har ret til at have noget at gå op i, også selvom man ikke kan arbejde!!!!!
Hvis det var mig der var i sådan en situation ville jeg nok vælge at opstalde min hest et sted med fuldpas, men kan man få det til at fungere et andet sted er det jo også bare dejligt.. :o) Men desværre vil der altid være nogen der skal brokke sig og er det ikke over det ene ja så skal de nok finde noget andet :o)
Og ja den med at der skal være plads til alle, uanset skavanker eller ikke skavanker, det er nemlig sådan det skal være :o)
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
Min mor er fortidspensionist, og kan ikke ret meget med heste både af den grund og at hun ikke har forstand på dem. Men hun nyder da at give Safir en gulerod og gå med en tur når vi rider, og ellers bare sidde derude og læse en bog mens jeg er hos ham. Vi stod på en rideskole i det sidste halve år, hvor man havde nogle vagter og lidt forskelligt. Folk blev tit sure over at hun ikke kunne tage 30 heste ind eller hjælpe til stævner med at bære tunge ting osv, selvom jeg gjorde det, hvilket hun syntes var ret frustrerende. Nu er vi så flyttet til et lille privat sted hvor ingen bliver sure over man slapper lidt af i stedet for at rende rundt og gøre alt muligt, så længe man passer sin boks og ordner foder er der ikke noget.
Ringe krop - forstår folk det?