{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Vil i mene at min hest er blevet flyttet meget? :) {{forumTopicSubject}}

Min far og jeg er lige flyttet til Grindsted, hvor vi før har boet i Give. Hesten har så stået/står ude ved Givskud.
Forleden smækker jeg så et opslag op på Face, om at vi skulle ud og se på opstaldning til Blanca, som er i cykle afstand af hvor vi bor nu. Grunden til at hun skal flyttes nu, er at for det første, har vi ikke råd til at køre 60 km, flere gange i ugen, og lige pt, går hun alene på jordfold, da hun ikke kan tåle det græs de har (bliver forfangen), hvilket virkeligt strider mod mine meninger om hest og fold, men man må jo gøre, hvad der skal gøres så hesten ikke bliver syg.
Nå, men idag får jeg så en kommentar fra min nieces mor, som tror hun ved så forfærdeligt meget om heste, hvor hun skriver "synes den er bleven flyttet meget rundt. smiley pas på den ikke bliver mærkelig". Her bliver jeg så lidt halv irreteret, da hun intet ved om hvor meget eller hvor lidt krikken er blevet flyttet, så svarer at det synes jeg nu egentlig ikke, og eftersom vi ikke har råd til at køre de 60 km flere gange i ugen, har jeg jo ikke så meget andet valg, da hesten jo skal passes.

Selv vil jeg nu ikke ligefrem mene hun er blevet flyttet meget i de 8 år vi har haft hende, men hvad mener i? Synes i hun er blevet flyttet for meget rundt på?

Hun har i de første 4 år, stået ved nogle af vores venner, men vi måtte flytte hende, da manden blev syg.
Derefter stod hun ca 1 år på Jelling ridecenter, hvorefter hun kom med på Hansenberg i ca ½ år, og derefter tilbage til Jelling, hvor hun stod yderliger 1½ år, hvor hun så blev flyttet ud hvor hun står nu, hvor hun har været i 8 måneder, og planen er så hun skal ud det nye sted, her til den 1.

Hun er en hest der hurtigt tilpasser sig i nye omgivelser, så længe der er god harmoni i stalden (hvilket der virkeligt også er det nye sted), den største omvæltning for hende, var første gang hun kom til Jelling, da hun de første 4 år, havde gået alene, med en gammel pensioneret rideskole pony, så hun skulle lige vende sig til at der var en del flere heste, men det tog ikke ret meget mere end 1 måned. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil i mene at min hest er blevet flyttet meget? :)
  • #1   6. okt 2011 nej det syntes jeg ikke den har gjordt smiley

jeg har haft min i 6 år og han er blevet flyttet 7 gange inden for de år og ved han er blivet flyttet et par gange før jeg fik han
    og han har taget det i stiv arm alle gange smiley

så så længe du kan mære hesten er ok syntes jeg sagtens du kan flytte den med god samvittighed smiley

• #2   6. okt 2011 Linda: Sådan har jeg det også, så længe hesten kan klare at blive flyttet, og tager det i stiv arm, jamen så ser jeg ikke noget galt i det. Der hvor hun står nu, jamen der gik ikke meget mere end 1 uge, så var hun faldet til, hun faldt faktisk hurtigere til der ude, end jeg gjorde. smiley Hun kom på fold sammen med min venindes hest, som kom der ud samme dag som Blanca, og der gik ikke mere end 2 dage, så gik de som om de havde gået sammen i flere år. smiley

Team Muzzen: Lige præcis, det er jo også det jeg tænker, altså hesten bliver jo ikke flyttet hveranden måned, som nogle gør, og bliver aldrig flyttet med min gode vilje, men når tingene er som de er, så kan man jo vælge mellem at entet flytte sin hest, eller lade den i stikken, og kun kunne kommer der ud en, måske to gange om måneden, og sidst nævnte, har jeg bestemt ikke lyst til. Og når hun bliver flyttet her til Grindsted, jamen så kan jeg jo komme der ud hver dag, da jeg ikke er afhænging af at min far skal køre mig, hvilket bliver 100 gange nemmere for os begge, for så kan man jo bare sige, hey far, jeg cykler lige en tur ud til hesten, istedet for, øhm, far, gider du køre mig ud til Blanca?
    Det er noget bøvl, og det er jo ikke lige altid min far har tid til at køre mig der ud, når det passer mig, da han jo også har sit han skal. smiley

• #3   6. okt 2011 Nææh det synes jeg nu heller ikke. Jeg tænker at så længe den bare har dig med sig de nye steder, så gør det ikke noget.
    Og den har jo taget det pænt hver gang.
    Det er jo værre for stævne hestene/ponyerne som er ude hver weekend, de blir jo egentlig flyttet hver weekend, til et nyt sted de skal for holde sig til ikke ? smiley
    forstå mig ret ! smiley
    Men nej synes bestemt ikke den er blevet flyttet meget

• #4   6. okt 2011 nej den er ikke flyttet ret meget rundt, så få du den bare hjem i cykel afstand...

min vallak har i sine 10-11år eller hvor gammel han nu er, stået 5 eller steder..... tror egentlig han er ligeglad bare jeg kommer og passer ham... jeg har selv avlet ham så han har altid været min, og han virker skam ganske tilpas, og falder hurtigt til

• #5   6. okt 2011 Stald Moveo: Nej det er jo så rigtigt nok, og mange af disse heste har det jo helt fint med det, og nogle ligefrem nyder at komme ud og vise sig. smiley
    Jeg havde en hund på et tidspunkt, som vi jævnligt tog til hunde udstilling med, og ja, det bedste han vidste, var at være i byen. smiley
    Ikke helt det samme som en hest, men i fatter vel pointen. ;P

Rikke: Blanca har også altid været ret ligeglad, bare min far og jeg var der, lige udover Hansenberg, hvor hun slet ikke kunne falde til, hvilket også var grunden til at hun ikke var der i mere end et halvt år, plus et par andre ting, som jeg ikke vil skrive da det så nok bliver regnet som udhængning, og det mås man jo ikke. smiley
    Men hun var nu også blevet flyttet her til Grindsted uanset hvad. Og synes faktisk også stedet er meget bedere til prisen når det kommer til faciliteter. Lige pt giver jeg 1200 inkl alt, hvor der er udendørs ridebane, og nogle få spring. Her skal jeg give 1500, inkl alt, men der er så hveranden weekend hvor man skal lukke heste ind og fodre, men til gengæld er der så også, 20*60 udendørs ridebane, udendørs springbane, round-pen, samt 20*40 ridehal, og det er ny renoveret stald. Så det synes jeg er meget billigt, og overlever squ nok de stald vagter. ;P

• #6   6. okt 2011 Lige præcis. smiley Jeg er af den overbevisning at så længe hesten ikke skifter ejer, så stresser den mindre for så er der en trygheds front smiley
    Selvfølgelig er der nogen heste der stresser af at blive flyttet, men det kræver jo blot noget for arb, og planlæggelse smiley
    Hvis alt blir gjordt på den rigtig måde så skader det ikke hesten smiley
    Selvfølgelig kaster man den rundt fra dag til anden skifter foder osv så skader det hesten.
    Men det er jo også dig der kender din hest bedst så jeg ville lade være med at høre på andre omkring dette. Selvfølgelig er det altid godt med nogle gode råd, men jaa du forstår vel hvad jeg mener smiley

Jeg havde for en del år siden en skøn hest, første gang han blev flyttet var da jeg skulle på et ridecenter da der var bedre faciliterer, min mor ville læsse ham og komme med ham, det kunne hun så ikke, han ville bare ikke op, jeg tog så selv ud og læssede ham og han gik ligeså fint op. efter et år flyttede vi så, og han skulle jo med og det gik fint ingen problemer her. Jeg mistede lidt tiden til ham 6mdr efter vi var flyttet, og der var så en sød pige der gerne ville købe ham, vi kørte selv ud med ham, hun ringede så efter 4 dage og sagde han var ustyrlig, jeg tog der ud og så på det, men der var ingen problemer før jeg vendte ryggen til. Så ja jeg tog ham jo tilbage, og de ville komme med ham, da de kom gik jeg og ordne stalden og var ved at gøre klar til hans kom. da jeg kunne høre de var der, sagde jeg bare træk ham, det endte med at han ødelagde hele trailer gik under bommen, løb lige ind i armene på mig. Sådan var han, hvis jeg ikke var der var han slet ikke til at have med at gøre.

• #7   6. okt 2011 Jeg syntes du har flyttet hende meget. Men om det er for meget kommer jo an på hvordan hesten tager det med nye steder, hvis den hurtig tilpasser sig, så er det jo intet problem.
    Men som du selv skriver, så skal hesten jo passes, så du har ikke rigtig noget valg smiley

• #8   6. okt 2011 Stald Moveo: Nej det er jo det, min far og jeg vil jo altid være ved hende, så der vil jo altid være kendte ansigter. smiley

Hold da op, det kan man vidst kalde en "mor-baby". smiley
    Tror også Blanca ville reagere på ca samme måde hvis hun blev solgt, hvilket hun så ikke bliver nogensinde. smiley Det bette kræ har været udsat for nok i hendes liv, og hun kan ind imellem have utroligt svært ved at stole på folk.
    Der har kun været én udover min far og jeg, som hun har været lige så tryg ved, og den var manden hvor hun stod i første 4 år, men han er desværre død nu. smiley Og den mand kunne ellers få Blanca til ALT, virkelig ALT. Da vi skulle flytte hende til Jelling, havde hun ikke været i trailer i 4 år, og vi kæmpede vel i 1-1½ time med at få hende op, tilsidst gik Jørgen hen, som han hed, tog Blanca, og sagde, 'så går vi mulle', og satme om ikke det fede dyr gik lige op. Men selvfølgelig, det var jo også ham der kom med maden. ;P

Aim: Nej så længe hesten har det fint med det, og den er god til at tidpasse sig, så sker der jo ikke alverden. smiley
    Men nej, det er bestemt ikke sjovt at flytte fra et sted man er glad for. Jeg var virkelig også ked af det da vi måtte flytte fra Jelling Ridecenter, men vi havde desværre ikke råd til at have hende der ude mere, så der kom hun ud på Søndervang, hvor hun så er nu, da det er meget billigere. smiley

Simone: Hesten tilpasser sig jo nemlig rigtig hurtigt, og har aldrig haft problemer med at stå nogle steder, lige ud over Hansenberg, men hun var hverken dum eller noget, bare deprimeret. At jeg så heller ikke ligefrem kunne lide at være der, er så en anden ting. smiley

Don & Line: Blanca har så skulle lære nye heste at kende hver gang, men det har heller aldrig været noget problem. Hun har altid været en meget social hest, og hurtigt fundet sin plads i flokken, jo hun har da fået nogle små skammer når hun er kommet ind i en ny flok, men det har altid været hendes egen skyld, da hun kan være liiidt af en kælling engang i mellem. smiley Men hun har altid været en af dem der jo længest nede i rang-orden, men det fik hun så lavet om på det sidste halve år på Jelling, hvor hun fik kæmpet sig til tops, men det kostede dælme også noget sår puder og salve, lige indtil hun blev flyttet, men igen, det var også hendes egen skyld, da hun skulle jage alt og alle væk fra halmen ude på folden (hun er lidt mad-glad smiley ), og det var altså ikke alle der ville finde sig i det, men må squ indrømme, jeg havde egentlig ikke ondt af hende, for hun bad selv om det.
    Vi har faktisk kun oplevet én gang, at der var en hest hun ikke kunne gå med, og hende kunne bette Blanca altså ikke lige hamle op med, da det er et stort skrummel af en Oldenborg/Lippizaner blanding, så der blev hun lamme tævet godt og grundigt, så Blanca måtte om på den anden fold, og Buller (den gamle elevpony) blev hentet hjem, så hun havde noget selvskab. smiley

Kommentér på:
Vil i mene at min hest er blevet flyttet meget? :)

Annonce