{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Hvilken pris vil i mene {{forumTopicSubject}}

Står og skal have solgt en 1 pony jeg har tilredet
hun går for øjeblikket med en knap så rotineret rytter og der er ingen problemer, den er det nemmeste og er så cool og reel, ingen problemer eller unoder at komme efter en rigtig fin børne pony, den er inu ikke blevet bange for noget traktore og have traktoer hun har virkelig bare så godt et sind.

Salgsanoncen:
PÅSKE TILBUD 13000

da det er i stor intresse at få solgt julie hurtigst muligt så hun kan få et godt hjem

Hej har en 1 pony på 145 hun er rigtig nem og arbejdsvillig, hun er 5 år og lige tilredet (men hun er meget arbejdsvillig og lærnem) hun ser ud til at kunne komme til at begå sig godt i derssuren har skal hendes sidebevægleser fremhæves(er set på folden da den lige syntes den skulle gå sidebevæglser)
hun kan gå på udendørs banen mens der køre en havetraktor rundt udenom. vi har inu ikke haft hende med på vejen
hun er rigtig nemt hun løber ikke ikke væk hvis hun bliver bange for noget, hun kan lave et lille hop frem også stopper hun igen:) hun er en rigtig cool pony
ved godt hun er ung og ikke helt så meget redet men da hun er så rolig og lærnem vil jeg mene at her er mulighed for en ung rytter til selv at lære sin pony op (selvfølig med undervisning)

her er lidt video

http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=239546

Med undervising vil jeg mene du vil kunne få en rigtig dygtig pony ud af julie

hun har ikke nogen unoder af form af bukning, stejling eller unoder på stalden. har heller ikke haft noget af det under tilridning

hun har lidt svært ved at få hovdetøj på da hun ikke helt kan vende sig til at få den over ørene men det bliver bedere dag for dag smiley

håber at høre fra dig hvis hun kunne have intrasse er du meget velkommen til at komme og prøve hende

vil meget gerne også høre fra dig hvis hun ikke fanger din intrasse

julie er ikke passet med
-vacitioner
-her ikke chip
-har ikke pas

prisen kan forhandels, hjem før pris.

der er ikke mulighed for udlån eller byt det er heller ikke muligt at få julie på prøve
men man er velkommen til at komme og prøve hende så mange gange man vil smiley

OPDAGTERINE:julie er nu ved at noglelunde stabil i alle gangearter og balancen er rimilig

Men er det for meget at tage for hende??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken pris vil i mene
  • #1   21. apr 2011 det er dyrt og du bryder jo loven ved at sælge en hest uden pas/chip for 13000 kan man få en hest der er passet med alt og kan en del

så få styr på vaccination pas og chipning så kan du måske få 8000-10000

• #2   21. apr 2011 okay troede ikke man brød loven ved det før 2012 har du et sted det står skrevet??
    da jeg er nød til at have det på skrift til ejerne

• #3   21. apr 2011 Der skal nogle MEGET bedre billeder på banen, hvis hun skal sælges til den pris.
    Desuden er der ALT for meget tekst, som er skrevet alt for forvirrende. Tjek dine kommaer, punktummer og din opstilling inden du poster smiley Det ville gøre den lidt lettere at overskue.

• #4   21. apr 2011 nej har jeg ikke kan osse være det ikke træder i kraf før 2012 men det jo en x-tra udgift at få oven i vaccination pas chip osv løber hurtigt op i 2000kr udover hvis ikke mere smiley

og når prisen er alt for høj i forhold til hendes uddannelses mæssige niveau så bliver hun meget svær at få solgt

har selv en veninde med en unghest der står til 10.000 og som er passet med alt og det er inkl alt udstyr og der er ingen købere til overhovedet smiley

men en fin dame er hun da men markedet er slet ikke til at sælge til overpris

• #5   21. apr 2011 Nu lyder det her måske utrolig hårdt, men alt ved annonce, video og billeder får mig til at springe hende over, jeg måtte tvinge mig selv til at læse videre, for at se hvad der kunne gøres bedre.

Til at starte med, ville jeg slette den video med det samme!
    Den løber rundt i en hal, hvor barrieren er fyldt med huller, jeg sad og tænkte, jeg håber den ikke kommer til skade, ved lige at komme til at løbe bagved den.
    når i skal vise gangen frem, dur det heller ikke at hun spurter afsted i galop, få hende til at slappe mere af.
    Når der er rytter på, fokuserer jeg på hendes påklædning, og det at hun sider og sparker til hende hele tiden.
    Få filmet noget nyt, evt. udenfor, nu hvor vejret er så godt, det ser bare bedre ud, når der er en masse dejlig sol.
    Hvis rytteren ikke har ridebukser og ridestøvler, så se om i kan låne af en anden.

Billeder:
    I er nød til at få taget bedre billeder, her kan i igen benytte det dejlige vejr, og få taget nogle gode billeder udendørs.

Så til teksten.
    Den er fyldt med stavefejl, og alt for lang, med masser af gentagelser.
    Jeg ved godt det er en populær overskrift for tiden, men den virker frastødende.

Forslag til en tekst kunne være:
    Billig unghest.
    Julie er fra 2006, 145 stg.
    Hun er ikke alders svarende uddannet, da hun er sent tilredet.
    Hun kan rides i alle 3 gangarter, og er en cool og lærenem pony, så her er muligheden for at forme sin egen stævnepony.
    Julie er en blid pony, så en urutineret rytter vil kunne ride hende.
    hun er 90% trafik sikker, vi har endnu ikke oplevet hun er blevet bange for noget, men har ikke haft hende ved vej.

Hjem før pris.
    Prisen kan forhandles, ved den rette køber.

Så er i nød til selv at få ordnet pas, hun skal have pas ved salg.

• #6   21. apr 2011 Og ja, nu så jeg også lige videoen.
    Hvad i al verdenen skal alle de spark i siden på staklen? Det er ikke ligefrem fordi den viser ponyen værdigt frem.
    Ryk i munden og spark i siden konstant.
    Få en anden rytter til at ride ponyen....

• #7   21. apr 2011 Bekendgørelse omkring hestepas

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129393

• #8   21. apr 2011 ~ Crossing the Rubicon ~
    vil hilse og fortælle dig at den ikke bliver hevet i munden under ridningen jeg rider den selv på videoen! og den bliver ikke sparket mere en den ikke vil gå frem den video er fra da den blev taget igang igen efter en månedes pause.

Stald søgård *08. Maj 2011 Jagt Blåvand, Henne* *
    galoppen på videoen er fra første gang vi overhovdet fik hende til at galopere derfor går det stærkt er igang med at lave ny video af hende men det er desværre svært når man ikke har et camara

• #9   21. apr 2011 og det skal sige at ponyen er blevet meget mere frem af gående

• #10   21. apr 2011 Hej nu kigger jeg selv på pony. Også ungheste som hende, og prisen er meget forskellig! Nogle ejere tror de kan blive millonære af deres ponyer som ikke kan en skid for at sige det lige ud. Men dem som er rigtig fornuftige og ved nogenlunde hvad markedsprisen er på for ofte deres heste let solgt. Hvor nogle sætter sådan en som hende til 30 - 50 som er helt sidsygt! Og de får dem aldrig solgt. Dog dem som sætter den til 20 - 25 får dem solgt på ingen tid, nogle gange har nogle røget på tre dag. Men man skal heller ikke sælge dem for billigt, hvor nogle andre her i forumet siger 10 tusinde som er alt for lidt! Jeg springer altid ovre de mega billige ponyer, da man ofte tror der er noget galt med dem, og derfor sælges billigt. Men sådan er det jo ikke altid, men nu har jeg jo været uheldig to gange med billige ponyer. Så jeg løber ingen risiko!

Så jeg vil sige for hende mellem 20 - 25

• #11   21. apr 2011 Her er de ponyer der er til salg på HN med ca samme uddannelse og prisklasse som din:
    http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/soeg/salg/method,aggr/aggregeringer,2,6,8/salgspris,18000/min_stang,135/max_stang,148/min_alder,3/max_alder,7/

• #12   21. apr 2011 anna
    det er nemmelig det med at sætte den for billigt
    men rigtig mange tak for dit svar håber du finder en go pony

• #13   21. apr 2011 Kunne ikke være enig med: Stald søgård *08. Maj 2011 Jagt Blåvand, Henne* * ...

Og hvorfor vil du gerne have henvendelser fra folk, som der ikke er interesserede ?! ;p

• #14   21. apr 2011 det er til dem jeg har henvist salgs annoncen til

• #15   21. apr 2011 Så lige en sidste ting.
    Chancen for at få solgt en hest herinde, er meget lille! Det er for det meste små børn, der bare sidder og drømmer om at få en hest/pony.
    Nogle er glade for at bruge HN, men det er uden tvivl DBA.dk der har virket bedst for os.

Med en overskuelig annonce, hvor der er gode billeder derinde, har det aldrig taget os mere end 1 uge at sælge en hest.
    Vi solgte 3 derinde sidste efterår, den ene tog 2 dage, en tog 4 dage, og den sidste tog 7 dage.

Hvis du ikke kender en der er god til at tage billeder, så smid en annonce op herinde, med du søger en fotograf, der er masser der gerne vil for kørselspenge.

• #16   21. apr 2011 okay mange tak smiley

• #17   21. apr 2011 Her kan du finde fotografer i vestjylland
    http://www.hestegalleri.dk/mar_alle.aspx?page=1&sort=1&catid=6&region=Vestjylland

• #18   21. apr 2011 Stald søgård *08. Maj 2011 Jagt Blåvand, Henne* *

Det link du har sendt.

Ser jeg slet ikke det samme! Jeg syntes at ponyen er meget bedre end dem på linket! Nogle af dem er jo slet ikke tilredet, eller så har de lige lært at gå med rytter. Og de går langt fra så stabilt som hende her, og nogle af dem er fra heste handlere! Og tror ikke så mange vil have deres hest sammenlignet med en hest fra en heste handler! Den her er der jo lagt en del arbejde i, og er ikke bare blevet sat tilsalg efter to ugers tilridening

• #19   21. apr 2011 tak anna

• #20   21. apr 2011 Anna
    Der er masser af ponyer som der kan sammenlignes med i det link. Der er et par stykker fra per thybo, men hestene der er også godt redet.
    hvis nu du havde tjekket lidt mere omkring den her pony, så ville du have set, den heller ikke er mere end bare ryttervant.
    Dem der ikke er tilredet er 3 år, og har fuld stamtavle.

Men det er sådan man finder et prisleje på den hest man har til salg.

Hun har brug for hjælp, til hvordan hun hurtigt får solgt ponyen. Der er det en god ide, at lytte til dem der erfaring med den slags, og ikke en der sidder og kigger lidt efter en pony.

• #21   21. apr 2011 Erfaring???

Har kigget og prøvet mange ponyer! Så vil nok sige jeg har en del erfaring i pris klasser! Da jeg ser noget i den pony, som jeg syntes næsten ingen i den pris klasse har!

Når jeg er ude og se på ponyer som den så er det i den pris klasse! Og nej jeg syntes mange af de ponyer ikke er særlig godt redet. Eller så er det en fjordhest eller ligene

• #22   21. apr 2011 Stald søgård *08. Maj 2011 Jagt Blåvand, Henne* *
    tak ja vil bare gerne af med den så hurtig som muligt
    og grunden til det er at jeg har tilredet hende for hendes ejer
    ejerne har nu indrømmet at de ikke har råd og tid til at passe hende og dermed heller ikke har råd til at få de parktiske ting iorden som pas og chip. det skal siges ejerne (ikke har noget som helst forstand på heste overhovdet) så vil så gerne den hurtigst mulig kommer et sted hen hvor der er nogen der vil tage sig af den og holde af den

• #23   21. apr 2011 anna
    kunne du have lyst til at komme og prøve hende?

• #24   21. apr 2011 prøv at oprette en annonce hvor du søger en fotograf herinde.
    Lækre billeder sælger bare hesten hurtigere, jeg har sat et link ind, hvor du kan se hvad der er af folk der tilbyder fotografering i vestjylland.
    men ellers prøv DBA.dk

• #25   21. apr 2011 ja tak smiley

• #26   21. apr 2011 enig med stald søgård smiley

Noget af det aller vigtigste når man skal sælge er førstehåndsindtrykket, og har man kun halvdårlige billeder af hesten med lang vinterpels, hvor de flerste ser ret usoigneret ud, skal man ikke regne med at særlig mange stopper ved annoncen.
    Mit råd er at få taget et rigtig godt nærbillede af hovedet evt. med et flot nypudset hovedtøj på, og dernæst få taget nogle gode billeder fra siden så man kan se hende i helfigur (stående "åben" til kameraet" (det forben der er tættest på kameraet skal stå længst fremme og det bagben der er nærmest kameraet skal stå længst tilbage. Tag billeder nu her hvor de fleste har fået en rigtig fin soommerpels.

Er ikke enig med Anna vedr. prisen. 20 er alt for meget for en nytilredet pony, uden stamtavle, uden pas, vaccination m.v, og som har et gennemsnitligt udseende.
    De 13.000kr. syns jeg umuddelbart virker fair, dog ville jeg nok også få lavet pas osv på den inden handel så det er ordnet.
    Og ja din hest skulle sådanset have haft lavet pas inden dec 2010, så det virker måske også lidt somom sælger ikke har "tjek på tingene" hvilket jo kan skræmme købere væk. Ville ihvertfald ikke selv købe en pony hvor dette lovkrav ikke var overholdt smiley

• #27   21. apr 2011 Jeg har sendt en besked til dig

• #28   21. apr 2011 sælger har tjæk på tingene
    desværre har ejerne ikke og de har heller ikke planer om at få styr på tingene

• #29   21. apr 2011 Jeg kan se du har skrevet til hende jeg ville forslå dig.
    Du har fået skrevet ind hvor du bor, så bare ignorer min besked

• #30   21. apr 2011 har oprettede en annonce hvor jeg følger dine råd har skrevet by i overskriften og adressen i annoncen
    rigtig mange tak skal du have

• #31   21. apr 2011 hej jeg kan oplyse at det er lovpligtigt at hesten har fået pas
    hvis hesten er under 11 år kan det vente til udgangen af i år
    men alle andre heste skulle have det inden 31/12 11
    jeg holder magasinet hest hvor man kan læsse alle nye love på området
    og man får en masse gode råd om alt
    held og lykke med salget jeg har selv en 1 pony tilsalg og det er ikke særlig nemt at sælge i øjeblikke

• #32   21. apr 2011 Anna : der er nu intet galt med en fjordhest vil jeg lige hilse at sige og at de er lige så gode som andre heste ! ejer selv en og hvis du satte dig lidt mere ind i den verden findes der altså osse fjordheste til de dygtige ryttere........ ØV hvor burde du skamme dig med den kommentar alle heste kan blive dygtige det kommer an på hvem der rider dem..... prisen er ikke det afgørende....

her er prisen dog for høj i forhold til det man får og det man skal ofre når man får den hjem de fleste stalde forlanger jo den er passet med diverse

• #33   21. apr 2011 Zap

Nu gider jeg ikke at skændes! Men nej jeg skammer mig ikke! Ja jeg har set dygtige fjordheste, men almindelige fjordheste vil jo aldrig ligge i samme pris klasse som f.eks sportsponyer. Da efter spørgslen af fjordheste ikke er lige så høj som mange andre ponyer.

Ja alle heste kan komme langt med rigtig ryttere. Men der er jo nogle racer som har noget nemmere ved at komme langt

• #34   21. apr 2011 anna : en alm fjordhest ? det er alle fjordheste vel det kommer jo an på hvad rytteren vil bruge den til og det er ved gud stadigvæk ikke prisen der er afgørende for hvad hesten kan og det findes jo efterhånden en del fjordheste/koldblodsstævner man kan deltage i hvis det har interesse men lad være med at disse andre heste fordi de er billige det betyder ikke de er dumme fejler noget eller hvad ved jeg...... fint for dig du har en mening men tilsyneladene ved du ikke nok om hestemarkedet for tiden siden du mener hesten er 20-25000 kr værd det er købers marked ikke sælgers og hvis de vil af med den nu og her skal prisen i bund

• #35   21. apr 2011 Jeg disser dem da heller ik!Og jeg siger ikke de dumme eller noget i den stil! Men hvis man følger lidt med i hvor meget en hest koster, og hvor dygtige de er. Så er en fjordhest lagt fra det samme som en sportspony! Og det bude man da kunne se hvis man kigger på pony, og ser efter hvor meget de kan.

Det kan godt være det lyder som om jeg bare hader fjordheste og syntes de skal dø. Men nej jeg kan rigtig godt lide fjordheste, og syntes de er noget helt for sig selv. Men jeg er bare en konkurrance rytter, som gerne vil frem i ridesporten! Og det er der en sportspony opfylder mine krav smiley

• #36   21. apr 2011 ZaP ><>
    Slap dog af. Hvorfor skal dem der ejer en race der er mange fordomme imod, altid gå i fuldstændig forsvarsposition bare fordi alle ikke kan lide den pågældende race.

Nogle heste/ ponyer er AVLET til at gå høje konkurrenceklasser, andre er ikke (med undtagelser selvfølgelig). Men helt ærlig, hvor mange fjordheste ser du til DM fx......og igen udbud og efterspørgsel.

Selvfølgelig er fjordheste lige så søde som alle andre racer, men der er bare ikke særlig mange med høje ambitioner der vælger en fjordhest...sådan er rideverdenen desværre.

• #37   22. apr 2011 jeg slapper skam af men det anna siger passer jo ikke og mener ikke at man kan dømme en hest på prisen sportspony eller ej..... jeg har heller ikke nævnt at anna hader dem eller ikke syntes om dem men blot at man ikke kan dømme en hest på prisen eller racen......... desuden er der jo en del stævner for koldblodsracerne efterhånden self kan en fjolle ikke gangmæssigt måle sig med en fin lille pony men den kan i bund og grund det samme så længe det er det ryttren vil

• #38   22. apr 2011 nej ok, men prisen hænger jo meget ofte sammen med racen. Og det er jo ikke kun fjordheste, men generelt de racer som hos mange hestesportsfolk ikke er så populære smiley Se bare traveren fx, de er simpelthen så lave i salgspriser pga. racen og omdømmet, og sådan er det jo med udbud og efterspørgsel. smiley

• #39   22. apr 2011 jah self men den hest der er til salg har jo ingen papire eller noget så derfor mener jeg den er sat for dyrt

Kommentér på:
Hvilken pris vil i mene

Annonce