{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Uden forældre opbakning? {{forumTopicSubject}}

Hvis en pige, som gerne ville "Låne" en hest - utrolig meget. Hun er ansvarsbeavidst og moden.
Hun ved hvordan de forskellige ting skal takles og mere af det.
Men der ville ikke være 100% forældre opbakning, men der vild trods alt være opbakning fra en gammel rutineret rytter, som ved hvordan man gør med heste og ville hjælpe hende så meget som overhovedet muligt. (Kvinden er i 30'erne og har gård, børn og mand)
hvordan vil i have det med at låne en hest til den pige?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uden forældre opbakning?
  • #1   30. sep 2011 Det kommer an på hvad du mener med 'forældreopbakning'.
    Hvornår kan man sige man har forældreopbakning - hvad skal forældre gøre, for at man kan sige man har det?

• #2   30. sep 2011 Følge med ud til ejern hvor hesten står.
    Når det er en Låne hest, vil der altid være en kontrakt, hvis du heller ikke ville skrive under på den?

• #3   30. sep 2011 Tjae - eftersom det jo egentlig er pigens forældre, som vel egentlig ender med et vist ansvar, så er de jo NØDT til at "støtte"/give tilladelse til det =)

Men jeg ville ikke have noget imod at det ikke var en i familien som hjalp pigen og sådan, hvis det er det du mener? Men forældrene må jo nødvendigvis være med et eller andet sted.

• #4   30. sep 2011 Personlig vil jeg ikke låne en hest ud til ”pige”. Hvorfor? Fordi en myndig person skal stå ansvarlig for hesten, og på den beskrevet måde har ejerne igen juridisk mulighed for at krave estatning hvis der sker hesten nået og enu værre stå ejeren med ansvaret hvis der sker ”pigen” nået.

• #5   30. sep 2011 Moderen har givet pigen lov men sagde at hun skulle klare alt selv.
    Der vil være opbakning udefra.
    Men hvis ejeren betalte dyrlægen og pigen alt andet?

• #6   30. sep 2011 Nej den går ikke vil jeg mene. Pigen kan godt passe en hest, med ridning og mere. Men hvis hesten skal lånes på kontrakt, følger der jo en del ansvar med, som smed, dyrlæge og de regninger skal betales. Og der er der nød til at være en forældre der står til ansvar for..

• #7   30. sep 2011 Sandra - Så er det det samme med mig og mine forældre. Jeg betaler opstaldning, mine forældre betaler smed+dyrlæge og et lille beløb til opstaldning. Sådan har det altid været, og det har altid fungeret fint her. Mine forældre bakker dog op på den måde, at de synes det er fint jeg rider, men tager ikke med der ud, medmindre der er en god grund til det.

• #8   30. sep 2011 Det må være op til ejeren så, hvis i kan lave en aftale om hun er ansvarlig for det økonomiske. Så er det da helt fint smiley

• #9   30. sep 2011 og så er der sådan nogen som os hvor jeg da håber at min datter nyder at jeg er med hende derude smiley det er ligesom vores frirum sammen.

Teoretisk kunne en stor og ansvarlig pige vel godt låne hvis hendes forældre er med på det plan at de er villige til at træde til ved problemer pigen ikke selv kan håndtere samt sørge for at tingene bliver betalt til tiden.

Jeg ville ikke for noget undvære at følge med i min datters oplevelser med ponydrengen og jeg nyder at være og hjælpe dem smiley indtil den dag hun siger at nu må du gerne finde noget andet at bruge tiden på mor

• #10   30. sep 2011 Så længe hendes forældre underskriver kontrakten og er indforstået med at bliver den af hende ikke overholdt, må de træde til da hun ikke er myndig, så kan jeg faktisk ikke se noget problem.

• #11   30. sep 2011 Ville nok sige at hvis pigen er moden og over de 15 år, så kunne jeg ikke se det store problem i det, hvis forældrene skrev under på kontrakten. Der er mange der har egen pony, hvor forældrene heller ikke interesserer sig særligt meget for det..
    Desuden har jeg det sådan, at hvis hesten står et godt sted, hvor folk hjælper osv, så kan det jo ikke gå helt galt..

• #12   30. sep 2011 uden tilladelse fra forældre ville det aldrig komme på tale....

• #13   1. okt 2011 hvis de vil skrive under, så lad hende. men ik lad hende selv skrive under, en underskrift fra en mindre årig, kan du ikke bruge til noget dvs. kontrakten er ugyldig.

• #14   1. okt 2011 altså mine forældre er begge meget bange for heste, og så egentlig helst at jeg gik til noget andet, men på trods af det er de selvfølgelig rigtig stolte af det jeg formår at gøre på dem, og de elsker at se billeder og sådan af mig.

De har begge været ude og kigge nogle gange, men især min far er meget utryg ved det, og en hest som min kan med det samme mærke hvis der er utrykhed omkring hende.
    - så man kan jo godt sige jeg ikke har haft den største forældreopbakning, og dog har de alligevel altid givet mig lov, og nydt at høre mine historie om det. De bakker mig altså op hjemmefra, og ikke i selve stalden(:

Så tror du ikke at de godt vil tage ansvaret, hvis der "sker noget", men ikke ønsker at skulle med ud til stalden hver gang?(:

• #15   12. aug 2013 Jeg ville aldrig låne en hest ud til et barn hvis forældrene frasagde sig alt ansvar.

Kommentér på:
Uden forældre opbakning?

Annonce