Jeg sidder forfærdeligt skævt! {{forumTopicSubject}}
Efter jeg er begyndt at ride den grundlæggende dressur ind i min hest igen, er jeg blev meget opmærksom på min holdning, og hvordan den påvirker min overfølsomme hest. Og sandheden er, at jeg sidder virkelig virkelig skævt.
Jeg har en enkelt gang fået undervisning, og her fik jeg det også at vide. Desværre er undervisning ikke optimalt for os, da hun har allergi, og det svinger hvilke dage jeg kan kræve samling osv. af hende .. Derud over kan en underviser ikke hjælpe på det, jeg kan rette mig op et kort øjeblik, men det føles 110% forkert.
Jeg sidder mest til højre side, og det er rigtig mærkeligt, eftersom jeg er stærkest i venstre .. Hvis jeg prøver at koncentrere mig om at sætte mig til venstre og få ligevægt, har jeg det som om jeg hænger halvvejs nede af hestens side ...
Jeg har i en længere periode sidste år redet uden sadel, og gør det stadig med jævne mellemrum. Min balance fejler absoulut ingenting, og på trods af min skævhed sidder jeg fint uden sadel. Men nu hvor vi rider dressur, og laver en del sidebevægelser med mere, er jeg bare rigtig hæmmet, fordi jeg ikke kan give hende ordenlige signaler med sædet. Hun skal til at påbegynde traversader, men det er simpelthen fysisk umuligt for mig, at få sat mig så jeg kan hjælpe hende. Og hun runder jo bare af, og render til siden som hvis det var en schenkelvigning -_-.
Jeg har hørt at to ''skum'' bolde er gode at have under bagdelen, og det er BESTEMT en løsning jeg vil prøve. Men jeg har ikke to skumbolde lige nu og her, så derfor tænkte jeg at i havde noge idéer, som jeg kunne begynde at arbejde med allerede næste gang jeg sætter mig på ryggen af hesten.
Ridning uden bøjler der desuden også prøvet - ingen effekt.
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Jeg har en skævhed i kroppen - og hvis jeg fik min vilje, så sad jeg skævt på hesten, men jeg har trænet og trænet på at kunne sidde lige over hesten, selvom det føles sært for mig selv, men jo mere man træner, jo bedre og mere naturligt føles det.
dec 2009
Følger: 90 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 49
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Det med stigremmen vil jeg prøve. Havde faktisk selv overvejet det, for jeg træder jo åbenlyst heller ikke nok ned i venstre side, og det bliver jeg vel tvunget til med en kortere bøjle
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Derudover har jeg lært en bevægelse, jeg kan dog ikke beskrive den da jeg skal mærke den. Det er enten at kikke med hovedet over skulderen (jeg hælder mest til at det er den) eller også dreje skuldrene med. Hvis du gør det til hver side, skal du kunne mærke dine sædeben lige tydeligt. Det er et godt trick til at tjekke det, og den har jeg haft rigtig meget gavn af. Parer, tjek, ret, rid videre.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
En CR-instruktør er totalt ligeglad med hvordan din hest går, men fokuserer kun på dig og dit sæde.
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.051
Jeg sidder forfærdeligt skævt!