1.286 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Når drømmehesten står til salg Når drømmehesten står til salg

Må på forhånd undskylde. Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg. Må bare lige ud med det smiley

I slutningen af 2010 var jeg på udkig efter min helt egen hest efter mange år med parter. Jeg var ude og kigge på rigtig mange forskellige. Til sidst fandt jeg en hoppe, der var alt det, jeg ledte efter, men hun røg i handelstjekket.
Efter det havde jeg svært ved at finde interesse for nogle af de andre heste, jeg prøvede. Indtil en dag, hvor jeg ved lidt af et tilfælde (kun fordi det var tæt på hvor jeg boede) tog ud til en, der havde en del heste til salg.
Det var en familie, og de virkede meget flinke. De havde for mange heste og "havde svært ved at sige nej", sagde de, så nu var de nødt til at tynde lidt ud i bestanden.
De viste mig et par stykker, der stod på en fold, og umiddelbart kunne jeg godt lide en palominohoppe. De havde så også 3 vallakker, men jeg har altid mest haft noget at gøre med hopper, og fungeret bedst med dem, så det var ikke mit første valg og jeg kiggede nærmere på palominoen. Fandt hurtigt ud af, vi ikke rigtig klikkede, og igen ved et tilfælde skulle hestene lige trækkes ind og jeg blev sat til at trække den ene af vallakkerne.
Ja, størrelsen på ham passede - men det var så også det. Han var slet ikke en hest, jeg ville have valgt at høre mere om hvis jeg så ham til salg på nettet: Farven, alderen, den robuste bygning - nej, det var ikke noget godt match.
MEN da jeg gik hen og hilste på ham, skete der noget, jeg ikke har prøvet før i de 10 år, jeg har haft med heste at gøre. Jeg har selvfølgelig haft kemi med mange andre heste, og nogle af dem har jeg virkelig holdt af, min gamle pony elskede jeg. Men det med ham var noget helt særligt. Jeg trak ham ind i stalden og ind i boksen, hvor jeg næsten ikke kunne holde ud bare at skulle stå udenfor og vente på han spiste. Jeg ville bare ind og nusse med ham og lære ham at kende smiley Bagefter striglede jeg ham og aftalte med ejeren at jeg måtte komme igen og prøve ham senere på ugen.
Da min mor og jeg satte os ud i bilen bagefter, var det første jeg sagde til hende: "Det skal være ham."
Sådan - der var ikke nogen tvivl. Jeg havde lyst til at stige ud af bilen og sige jeg ville betale for ham på stedet. Var nærmest ligeglad med at prøve at ride ham. Ville bare gerne have ham med hjem med det samme.

Nå, men der gik et par dage, og jeg fandt ham oprettet herinde på HG. Pigen, der havde oprettet ham, skrev, at han havde fejlet noget, og jeg blev selvfølgelig mistænksom. Fandt ud af, han havde gået rideskole, og var blevet solgt til en hestehandler, hvorefter dem jeg havde været ude hos købte ham. Ringede til både hestehandler og rideskole for at forhøre mig om sygdommen. Fra rideskolen kunne de ikke engang huske hesten, hestehandleren kunne godt huske ham og sagde han ingenting fejlede.
Jeg havde derudover lagt mærke til, at han viste tegn på headshaking. Da jeg spurgte de nye ejere om det (sagde ikke noget om den påståede sygdom som hans tidligere rytter fra rideskolen havde snakket om) ville de ikke rigtig ud med noget. De blev svære at få fat i, selvom jeg stadig på trods af mulige skavanker var interesseret, og til sidst modtog jeg en sms om at de ikke ville sælge alligevel, da datteren var for glad for hesten.
Jeg var fuldstændig knust, for jeg tænkte, at jeg aldrig ville finde en hest som ham igen.
Jeg har nu haft den hest, jeg endte med at købe, i et halvt års tid, og han er rigtig sød og jeg er glad for ham.
Men jeg finder nu nok aldrig noget, der kan sammenlignes med den hest, der "røg" for næsen af mig smiley
Derfor faldt jeg næsten ned fra stolen i dag, da jeg opdagede en salgsannonce fra den anden ende af landet hvor "drømmehesten" stod til salg!
Wow, jeg er i vildrede med, hvad jeg skal føle nu smiley
For mig at se, har jeg spurgt ind til noget "afslørende" omkring hesten, og de har syntes jeg var for nysgerrig og derfor sagt de ikke skulle sælge alligevel. Derefter har de solgt til en hestehandler i den anden ende af landet, som nu har ham til salg (for en rigtig høj pris i forhold til, hvad han pengemæssigt er værd, selv uden skavanker).
Det lader i hvert fald til, at han nu har været ret mange steder på kort tid - og at han bliver solgt uden der fortælles om hans sygdom, når ny ejer opdager det bliver han så solgt videre igen smiley
Og han er bare den mest vidunderlige, fantastiske hest. Havde jeg pengene til en hest mere, ja, så tog jeg over og hentede ham i morgen smiley Men det kan ikke lade sig gøre. Plus nuværende ejer sikkert hellere vil sælge til en, der ikke kender til hans fejl, og derved betaler prisen for ham.

Som sagt, langt indlæg som der ikke er så meget i, andet end mine frustrationer som jeg lige måtte ud med smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når drømmehesten står til salg
  • #2   30. aug 2011 Ej hvor er det ØV!

• #3   30. aug 2011 Kan ikke helt sætte mig ind i at du kan blive SÅ betaget af at have trukket den ind, og set den spise.. :l

Men virkelig synd at den skal flyttes rundt, og at sygdommen/fejlen bare bliver glemt, så alle køberne bliver snydt !

• #4   30. aug 2011 Pernille: Jeg ved godt, det lyder fuldstændig åndssvagt. Jeg har læst et par indlæg med folk, der har været ude at kigge på heste og så er endt op med at tage en eller anden hest med hjem, der slet ikke passede på deres krav, og som det overhovedet ikke var meningen de skulle have. Læste også at der var en, der skulle kigge på en hest, og da hun kom hen til den første gang sagde hun "Ja, den tager jeg med, det skal være den og der er ingen tvivl".
    Jeg forstod ikke, at nogen kunne være så sikre så hurtigt. Jeg har selv været ude for at have god kemi med hesten fra starten. Vi kender vel alle til følelsen af, at vi synes det er supersjovt at ride en bestemt hest, selvom den intet kan og samtidig synes det er intetsigende at ride rundt på en anden hest, der går fantastisk.
    Jeg tror bare, at nogle heste har man kemi med - andre har man rigtig god kemi med og andre igen har man rigtig super fantastisk god kemi med smiley Sidstnævnte har jeg så kun oplevet en enkelt gang, men ja, fattede heller ikke at folk kunne blive så vilde med en hest, de ikke engang havde redet på, men det kan man åbenbart fandt jeg ud af.

Til jer andre, tak for tiden og at I ærger jer sammen med mig.
    Det er også mest tanken om at jeg holder af hesten og bare gerne vil have den kommer hen til et godt sted denne gang. Gid man kunne fortælle nye mulige ejere hvad de gik ind til mht. sygdom så de købte ham på trods af det og beholdt ham.

• #5   30. aug 2011 Sådan er det jo bare når der er kemi smiley men ærgeligt at den blev solgt til anden side

• #6   30. aug 2011 Julie: Ja, det er rigtig trist at han er røget sådan rundt og nu står ved hestehandler igen smiley

• #7   31. aug 2011 Nu kan det jo faktisk tænkes, at nuværende ejer ikke aner, hesten har skavanker.. Hvilket du jo egentlig heller ikke gør, du har blot hørt fra tredjepart, at den har skavanker.. Så pas på med at anklage nogen for at sælge en hest med fejl, så længe du ikke kan dokumentere det.

Nu ved jeg ikke, om det er en fejl, der er nem at tjekke? Var det "kun" head-shaking eller?

• #8   31. aug 2011 Du må meget gerne sende en pb med link på hesten, da det lyder MEGET som min gamle savnede hest:-(

• #9   31. aug 2011 Åhh det er så synd og fuldstændig uforsvarligt at folk kun tænker på pengene og ikke hesten... =( Kender det kun alt for godt selv. Det er slet ikke sjovt at blive glad for en hest, for så at finde ud af den fejler noget og man er blevet snyt =(

Kommentér på:
Når drømmehesten står til salg

Annonce