961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Når drømmehesten dukket op... Når drømmehesten dukket op...

Ja det er mig igen smiley
Så dukker drømme hesten lige pludselig op..og når jeg også faktisk står og skal have hest.... smiley jeg har jo gået i mange år og ønsket mig denne hest... Har nemlig altid ønsket mig tre heste. En mørkebrun uden aftegn på benene (ham har jeg nu) smiley en helt sort hest og en rød hest uden aftegn på benene... Så dukker den bare op... Også den rigtige race smiley det må da være skæbnen! smiley nu er der bare den lille detalje... Lidt for dyr... Ikke vildt meget over budgettet.. Men stadigvæk nogle tusinde kroner. smiley
Hvad tror I chancen er for at kunne dele betalingen op i to/tre omgange når det omhandler et stutteri? Hvordan er stutterier at handle med?

Mvh TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når drømmehesten dukket op...
  • #2   20. jan 2016 Men hvad er jeres erfaringer med at handle med disse? smiley

Mvh TT

• #4   20. jan 2016 Jeg tror kun det er stutteriet der kan svare på det :).

Jeg tror det kommer an på størrelsen af stutteriet og kvaliteten på hestene - kunne ikke rigtig forestille mig at ret mange stutterier ville indgå sådan en aftale, men det kommer nok meget an på hvem du har med at gøre :). Der er nok ikke meget andet for, end at spørge dem :).
    Det er også ret svært at sige, når vi ikke kender prislaget :).

Og tillykke med at drømmehesten er dukket op! - håber du finder en løsning sammen med stutteriejer, hvis hesten og du bare er et match smiley

• #5   20. jan 2016 Tag ud og se hesten, og tjek om den virkelig er drømmehesten, og ikke kun af udsende med også af sind,, og at arbejde med. når du efter dette stadigt er forelsket i hesten, så snak med stutteriet omkring at betale af måske 2 omgange. dog er det nogengange sådan at du ikke for hesten før anden rate ligger der, men kan jo også være at de bare med det samme kan se at dig og hesten passer perfekt sammen, også er de nogengange lidt lettere at snakke med. Vi vil jo alle helst se vores heste ende hos den rette. !

• #6   20. jan 2016 Umiddelbart tænker jeg, at stutterier godt kan forhandle med prisen, når hesten når et vist prisleje. Står hesten til 60.000, kan den nok godt forhandles ned til 55.000 ved hurtig afhentning. Er der en hest til 15-25.000 kr. tror jeg det er sværere, da stutteriets udgifter for hesten også skal dækkes ind.

Derudover tænker jeg, at der er en lille uskreven regel om, at man ikke tager ud og kigger på en hest man ikke har råd til - og man afgiver ikke et bud på hesten, før man har set den og kan komme med et argument for, at hesten ikke er de penge værd, som sælger vil have.
    Som sælger synes jeg det er frustrerende med købere, som ved de ikke har råd til min hest, eller som starter med at give et bud uden overhovedet at have set hesten.

Ang. afbetaling, så har jeg ikke hørt om et stutteri, som gør sig i det.

Jeg ville ringe til stutteriet og forklare situationen, så de kan tage stilling til, om det er noget de vil arbejde med.

Held og lykke med hestekiggeriet. smiley

• #7   20. jan 2016 Min er købt på afbetaling fra et stutteri. Jeg var studerende dengang jeg købte ham. Jeg havde sagt til opdrætteren, at jeg ledte efter en hest til ca. 25.000 for det var det, jeg havde at gøre godt med. Opdrætteren viste mig så de heste han havde i det prisleje.

Men jeg havde talt en del med opdrætteren på forhånd og han sagde, at der var en hest mere, han gerne ville vise mig, selvom den var over mit budget. For den hest han havde i tankerne ville bare være mit perfekte match. Og bum, så gik han ind og hentede min absolutte drømmehest. Jeg fik lov til at lægge de penge jeg havde og afbetale resten, for som han sagde "hvis jeg har glade kunder, taler de godt om mit stutteri, så hvis den hest er den rette for dig, så er det den du skal have."
    Så visse stutterier er til at tale med. Så prøv smiley Det kan være du er lige så heldig som jeg var.

• #8   20. jan 2016 Nogle tusinde kroner, hvilket jeg oversætter til 3-5000 kr, det er ved de fleste til forhandling.
    Og når man er nede i de beløb, så kan man nok også selv finde de penge hurtigt - det er jo hvad hesten koster på en måned eller to smiley

Jeg har lige været ude og kigge på plag på et stutteri, hvor jeg på forhånd sagde, at jeg ikke havde et budget for køb, på det beløb de havde sat. Jeg fortalte hvad mit budget var, og fortalte at jeg var villig til at gå op i beløb "nogle tusinder" hvis de ville gå ned i samme beløbsstørrelse - og det ville de godt.

Så jeg tog ud og kiggede på en dejlig plag, og fik en rigtig hyggelig snak med avler - og vi blev begge enige om at hesten var dejlig, men ikke god nok til det niveau jeg vil bruge den til.

Så spørg - men vær også villig til selv at gå lidt op, hvis beløb afviger væsentlig.

Mvh Charlotte

• #9   20. jan 2016 Charlotte - ja pengene kan findes hurtigt. Men jeg står ikke og har de penge her..og jeg havde sat et max beløb udfra de penge jeg vidste jeg havde ved tidspunktet for afhentning/aflevering. Men vi taler her hjemme om at vi måske kan klare at finde de ekstra penge inden.. Men er ikke helt sikker.. Har dog de resterende penge max to måneder senere.. Måske kun en..
    Det er lidt frustrerende at gå og have fundet hesten allerede nu..

Mvh TT

• #10   20. jan 2016 Kender lidt følelsen. Her var det dog drømmehunden som er dukket op og jeg er faldet pladask for. Desværre er der ikke penge til hund lige nu smiley

Men hvis det bare er hesten så prøv da at forhandle prisen, de fleste er jo til at forhandle lidt med. Og det kan jo ikke rigtig skade at prøve at få prisen ned smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #11   20. jan 2016 Hvor mange penge er der tale om, og en hest i hvilket prisleje er ret relevant.

jeg har endnu ikke stødt på et stutteri der har ville sælge heste på afbetaling, men det hænger måske også sammen med at det har været stutterier med heste af en vis kvalitet, som har vidst hvad hestene var værd.

måske du først skal opleve hesten - hvis du har pengene til den.

Det kan være ret flabet for mange at man vælger at se en hest man faktisk ikke har råd til, "bare" fordi at man er faldet for salgs annoncen.

men igen, er der tale om 3.000 kr. og en billig hest, så bør man kunne skaffe pengene inden. er der der derimod tale om en hest til 10.000 +, så må man nok bare indse at det ikke er en hest for ens budget og derfor lede videre smiley

• #12   20. jan 2016 Ud til stutteriet og se og oplev hesten først. Prut for gud skyld aldrig om prisen før du har set 'varen'. Der er ikke noget mere irriterende!

• #13   20. jan 2016 Ja jeg har lavet en aftale om at se den smiley

Mvh TT

• #14   20. jan 2016 Lyder til du siger et par 1000 hvis du allerede har to heste, hvad gør du så hvis der kommer dyrlæge regninger? Tænker bare for en måned eller to må du jo så ofre i enten opsparingen til dyrlæge eller evt. Kasse kredit. For ja et par tusind er i heste verdenen jo reelt små penge. Men måske hvis bugettet er presset så meget og du allerede har to, hvad så med at slå koldt vand i blodet og spare lidt op.
    Syntes du har efterhånden har talt om mange mulige drømmeheste de sidste par dage smiley
    Og ja hvad hjælper det med nok til hest, hvis der så ikke er penge til sadlen tandlægen smeden osv. Ah ok smed er jo nok med i dit buget smiley men udstyr koster jo hver gang du anskaffer ny hest. Held og lykke

• #15   20. jan 2016 Har kun en hest og skal have en til. Jeg har skam penge i budgettet til to heste og jeg har konto hos dyrlægen som jeg gerne må lave aftale på. Har dog aldrig benyttet mig af det da det ikke har været nødvendigt. Jeg har altid betalt mine regninger og har ingen problemer med det. Men hvis jeg skal tage ekstra penge så går det udover familien. Vi skal flytte den 1 april og jeg skal have lavet stald, ekstra fold, osv osv..dette er bestemt ikke gratis og dette skal også prioriteres. I har vel heller ikke en konto der kan holde til det hele..!!!? Så derfor bliver det stramt de første par måneder i det nye hus. Og hestene skal hjem til maj.

Mvh TT

• #16   20. jan 2016 Og nej har ikke talt om drømme heste..Men mulige heste! Der er en stor forskel på disse to ting smiley

Mvh TT

• #17   21. jan 2016 Ok ja i har mange udgifter i sigte.

Selv med eget hus her snart to børn, hest og biler er der da masser udgifter. Så ja man må priotere. Men blir jo dejligt for jer, at få jeres eget og hesten / hestene hjem når det hele er lavet. Så kan det hele blive på jeres måde.
    Beklager misforståelse med du kom op på 3 heste. Må have læst forkert et sted.

Kommentér på:
Når drømmehesten dukket op...

Annonce