{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift eller boks
  • #1   27. aug 2011 jeg har boks har aldrig prøvet andet. Synes dog løsdrift er yderst fornuftig, men da jeg har konkurencehest har jeg boks.

Men en løsdrift hvor de ogdså selv kan gå ud er må være dejlig for hestene.

• #2   27. aug 2011 Det kommer klart an på hvad hesten skal bruge til, konkurrance heste er det uden tvivl boks.
    føl, plage, avlshopper og heste der ikke bliver brugt, uden tvivl løsdrift, da det jo er sundere for dem.

• #3   27. aug 2011 Hvorfor må konkurrenceheste ikke stå i løsdrift. Bruger de så for meget energi?

• #4   27. aug 2011 Kommer an på, hvor hesten er i sit liv, brug og muligheder i stalden.

Har haft mine i løsdrift, men er glad for, de står i boks pt. Den gamle blev stresset af løsdrift (at holde styr på de andre heste), og den unge havde svært ved at vænne sig til boks.

Så en anden gang ville jeg vænne føllet til boks, og DEREFTER smide det i løsdrift. smiley

• #5   27. aug 2011 Min pony ville uden tvivl fungere bedst i en løsdrift, hun står dog i boks, de få måneder om året, hvor hun er inde om natten.

• #6   27. aug 2011 Og det er pga. inden andre muligheder pt. smiley

• #7   27. aug 2011 Om de bruger for meget energi - ja, i al fald huldmæssigt. Mine blev ret slanke om vinteren, hvor når de står i boks, har de absolut ikke svært ved at holde huld. Der er jo varme i stalden, og de skal ikke jage hinanden og andre væk, eller ligge udenfor, hvis de ikke må komme ind i skuret. smiley

Kendte en travhest, der ikke engang måtte komme på døgnfold, fordi de mente, den så ikke havde energi til at løbe.

• #8   27. aug 2011 konkurenceheste er i boks så de ikke får unøde skader, bid osv, og de har oftest en speciel foderplan mm.

• #9   27. aug 2011 pt står mine i boks.... men drømme er en hit aktiv stald.... selv om jeg har konkurrence heste... men for at holde dem så naturligt som muligt

• #10   27. aug 2011 Ok. Så de yder bedre ved at stå i boks om natten.

• #11   27. aug 2011 jeg kan bedst lide boks om vinteren smiley men det nok mest fordi så ved jeg hun får sin mad, at hun ikke fryser, og hun ikke skal ligge på frossen jord, og altid har vand der ikke skal bankes op for at kunne få noget smiley om sommeren er hun på døgnfold, og om vinteren går hun ude så mange timer som overhovedet muligt smiley Min hest elsker så også sin boks, hun blev stresset og ret svær at håndtere da hun gik i løsdrift, men det gik i sig selv da hun kom i boks om natten, så jeg tror nogle heste har brug for mere ro end andre smiley

• #13   27. aug 2011 Løssdrift kan jeg bedst lide smiley
    Min første part stod i boks, og min nuværende part står i løssdrift.

For mig er det ikke en grund at de er konkurrence heste at de står i boks. Det syntes jeg fratager deres frihed og så er jeg ligeglad med hvor mange penge hesten har kostet. Det er bare min mening smiley

• #14   27. aug 2011 Måske har hun en speciel løsdrift hvor de kan stå i fred og æde.

• #15   27. aug 2011 hvor jeg står er der ikke mulighed for løsdrift. Men fik jeg mit eget sted ville det være aktuelt også for konkurencehesten.

• #16   27. aug 2011 Man kunne jo håbe der bliver flere løsdrifte, nu hvor flere er nød til at bygge staldene om for at overholde de kommende regler. Det kan da kun være billigere at bygge løsdrift.

• #17   27. aug 2011 Flytter min fra boks til løsdrift på mandag og glæder mig rigtig meget smiley Forhåbentlig kan det gavne hans hove (tendens til sur stråle) mm.

• #18   27. aug 2011 Er tilhænger af løsdrift, min gamle hest var slet ikke boks mindet. Han hadede at stå på boks. Da han røg i løsdrift, blev han meget bedre i sit hoved og mindre stresset. Vil anbefale det til alle, men må erkende min nye, ikke falder til på samme måde i løsdrift, han er langt nede i rang, har svært ved at komme til mad og vand. Og ja under halvtag. Og han holder af sin boks, så må erkende at han egner sig bedre til en boks.
    Men er klart tilhænger af løsdrift, og tror rigtig mange heste ville blive bedre heste mentalt, hvis de røg ud og havde deres frihed 24/7 + det er sundere for deres led og ben, da de kan bevæge sig rundt i løbet af natten, som de skabt til.

smiley ellers prøv ad, og se hvordan det fungere for dig og hesten.

• #19   27. aug 2011 Løsdrift.

Intet dyr bør frarøves dens natur.. en hest færdes normalt i det fri, bevæger sig 23 timer i døgnet og har altid kontakt til hestene i sin flok.

• #20   27. aug 2011 Løsdrift!
    Jeg har løsdrift og bokse.
    Boksene bruger jeg når der skal fodres og kun hvis de ikke kan finde ud af at give hinanden fred på andre måder.
    Det sparer en masse tid og besvær med at lukke ind og ud og tage dækken af putte dækken på.
    Plus det er langt sundere for hesten, som mange allerede har skrevet.

• #21   27. aug 2011 Jeg foretrækker løsdrift. At sætte en hest i boks er menneskets behov ikke hestens, men selvfølgelig er alle heste ikke ens, så som de andre skriver kan man i nogle tilfælde være nødt til at sætte den i boks.

Kommentér på:
Løsdrift eller boks

Annonce