Søn succes :) Så glad {{forumTopicSubject}}
Ja jeg fik part på en dansk varmblods hoppe på 15 år , d. første juli. Hun havde lige fået et føl som så desværre døde og blev derfor solgt til hende som har hende nu. Hun havde ikke haft rytter på i 6 år og havde bare gået med føl i den tid. Hun blev avlshoppe fordi hun var meget ilter under rytter og kiggede rigtig rigtig meget i byen og var lidt tosset.
Da hun var kommet og havde gået et par dage ville vi putte trense og sadel på hende og gå en tur. Men allerede inden vi var kommet ind begyndte hun at blive varm og urolig og ville ikke står stille eller havde noget som helst på så det var lidt af en kamp. Skubbede til en og gik ind i en og slog med hovede.
Da vi sa havde fået det på gik vi ud, og her begyndte hun at dreje rundt og skrabe. Hun gik igen ind i en og ville bare ikke stå stille.
Mens vi gik ville hun ikke stoppe, hun vadede ind i en og trådte på os og var bare træls. Da ejeren så irettesatte hende en smule gennem biddet rejste hun sig 20-30 cm på bagbenene.
Så har jeg ellers bare den seneste tid gået med hende i kapsun og trænet at hun skal stoppe når jeg gør, gå når jeg gør, stå stille til jeg beder hende om andet og stå pænt når hun er bundet. Vænnet hende til at stå pænt når man putter bandager og gamacher på hende osv.
Og her den seneste uge har hun opførst sig så pænt og hørt så godt efter. Så her forleden tog jeg sadel på hende og kapsun plus bid. Så tog jeg både tøjler ikapsun og bid for at se om hun tossede helt ud igen.
Men hun gik så pænt og gjorde som jeg bad om, og acceptered at jeg lag min arm over ryggen mens jeg stop på en skammel osv.
Og så igår tænkte jeg, nu skal vi videre. Så jeg tog sadel og trense på, en skammel med og hjelm og gik ud på banen. Og så var det bare som en unghest, bøjler ned og rykke i dem, skubbe med sadlen op og stå ved siden af hive i bøjlerne lægge sig over sadlen, hænge sig på hende og hun stod bom stille. Rørte knap en øre. Og så satte jeg mig op, og hun stod bare helt stille Nej hvor var jeg glad. Så hoppede jeg ned og vi stoppede.
Det er bare så fedt at hun tog det sådan, havde virkelig reoet hun ville tænde helt af
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Perfekt!
Og tillykke med det.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Nu er det bar om at huske at tage det roligt så i ikk giver en dårlig begyndelse igen:)
Så gør det i en uge eller to (alt efter hvor mange dage om ugen du træner) før du går vidre bar så hun ikk for et chok eller det går for hurtigt..
Gik selv for hurtigt frem og endte meget dumt, så måtte starte forfra hvor det hele gik meget roligt og har en kanon hest nu..
Søn succes :) Så glad