{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

krybbe bider i mine dækner {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, ville hører om nogen af jer har en idé til hvad jeg kan gøre for at undgå at en af de andre heste krybbebider i mit dækken, den har halsrem til krybbebidere på, men det hjælper ikke. Jeg ved selvfølgelig godt den kan blive sat på fold alene, men ville jo helst undgå den anden skulle stå alene.
Det sådan så der ryger ca to dækkener på en måned og det jeg altså godt træt af at blive straffet for, bare fordi min hest ikke gider sparke de andre..

Håber på i kan give mit et forslag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krybbe bider i mine dækner
  • #1   11. aug 2011 skal den da gå med dækken=?

• #2   11. aug 2011 Horttaks olie smiley

• #3   11. aug 2011 Brug evt. bidstop.. Det smager forfærdeligt! dog prøver jeg selv at undgå og bruge det, da ens hest ikke ville kunne nappe i det, hvis det klør under dækkenet, og kommer på ens hænder når man tager fat i dækkenet smiley

• #4   11. aug 2011 Jeg håber ikke den har krybberbidderrem på da det er ulovligt.. !

• #5   11. aug 2011 Man kan også få sådan nogle, du sætter foran mulen så de ikke kan bide i dækkener..

• #6   11. aug 2011 En mundkurv kan også være en løsning, så har hesten stadig mulighed for at spise men ikke i dækkenerne:)

• #7   11. aug 2011 Tale med ejeren af den hestderkrybbebider- for at få den udredt og evt. behandlet ved dyrlæge.
    Syntes ikke man skal se igennem fingre med en hest der krybbebider.

Ligeledes er det ikke fair overfor hesten at give den rem på, da det forhindrer den i at lindre sine smerter.

Skal din egen hest have dækken på om sommeren?

• #8   11. aug 2011 krybbebiderremmen er ulovlig i danmark, så den vil jeg bestemt ikke anbefale at bruge.. Derimod kunne bidstop være en mulighed til hesten har opdaget at det faktisk ikke er SÅ lækkert at bide i din hests dækken. Ellers kunne mundkurven, som andre har nævnt være en mulighed smiley

• #9   11. aug 2011 Krybbebidning kureres kun ved korrekt fodring ! At isolere den og at give den krybbebidderem på, gør den kun blød i hovedet !

Krybbebiddere kan ikke tåle stivelse = INGEN korn ! + adgang til noget at gumle i næsten alle timer på døgnet ! Fri dyret - krybbebidning er en lidelse, som kan behandles med få midler, hvis man GIDER at sætte sig ind i det. Kan ikke sige det nok gange. Aner ikke om det er din egen hest som krybbebidder, men ellers så fortæl ejeren det. Det må være MEGET slæmt hvis den ligefrem har behov for at gøre det på de andre heste :S

Har selv vendt en vindsluger, som aldrig har gjort det siden, og vendte fra at være sur og frustreret til at være en glad og afslappet hest. Den havde haft ondt i maven i alle sine 15 år, fordi ingen vidste at den skulle fodres som en krybbebidder.

• #10   11. aug 2011 Det er altså ikke rigtigt, at alle krybbebidere kan kurreres igennem fodring. Nogle kan, andre kan ikke. Bid-stop, hjortetaksolie og andre ildesmagende ting afholder ikke krybbebidere fra at krybbebide.

Mit råd er - lad hesten undersøge, så maveproblemer udelukkes, sørg for fri adgang til kvalitetshø døgnet rundt, drop korn-baserede foderprodukter, sørg for et roligt velkendt miljø med frihed (fold) og lad så hesten krybbebide! Sæt evt en træbom op på folden, så hesten kan krybbebide der, i stedet for i dæknerne på andre heste.

• #11   11. aug 2011 KA så rigtigt sagt . meget enig

• #12   11. aug 2011 Det er ikke min hest som krybbe bider, det er en af de heste den går på fold med, den går ikke med dækken om sommeren, men sådan som det danske vejr ser ud er det nu meget rart at være på forkant, så man ved hvad man skal gøre når vi når derhen.

Jeg har ikke lige sat mig ind i dens foder, men kan jo prøve at snakke med ejeren. Jeg har prøvet alt af bid stop, men intet kan holde den fra det.

Men tænker bare med den mundkurv kan den vil ikke spise halm og hø eller klø sig?? Eller hvilke erfaringer har i med det?

• #13   11. aug 2011 KA: Jeg har stadig ALDRIG sagt at alle heste kan kureres. Men jeg har læst om rigtig mange tilfælge hvor det har været problemet med mijø og fodring. At dit så åbenbart er et særtilfælde, afholder jo ikke andre fra at give det et forsøg.

• #14   11. aug 2011 Pernille: Nej, min hest er ikke et særtilfælde - det er din og "alle" dem, du har hørt om. Fakta er nemlig, at mange med krybbebidere ikke "tør" melde sig selvom de har gjort alt for at afhjælpe det, fordi de ofte møder kritikog bebrejdelse. Der er nemlig mange mange heste, som krybbebider trods optimal fodring, miljø og management - du hører nok bare ikke om dem.

• #15   11. aug 2011 Ja vores er en af dem - en rigtig super sund og velfungerende ponydreng der nu lever under de bedst tænkelige forhold for en krybbesætter, men vanens magt er alt for stor og han sætter stadig efter han har spist dvs. også når han spiser grovfoder - så rigtig mange slipper aldrig af med "uvanen"

Men jeg er nu ret så overbevist om at den pågældende hest hjælper din hest med at klø hvor det klør under dækkenet for hvis der er en ting som krybbebidere ikke bryder sig om, så er det at krybbebide i noget der er bevægeligt. Så det problem du oplever vil jeg mene ikke skyldes at den er krybbebider men at den simpelthen bider i de andres hestes dækkener som så mange heste kan finde på UDEN at være krybbebidere. Vores kunne ikke drømme om at bide i foldkammeraternes dækkener smiley

• #16   11. aug 2011 Lizet: Min hest kunne nu godt finde på at krybbebide på haleklappen på hans makker på folden, når de ikke gik på den sædvanlige mark, hvor jeg havde stillet en lækker træbom op til formålet....så jow, de kan sagtens finde på at krybbebide på et dækken.

• #17   11. aug 2011 Jeg vil så også lige komme med et par ord her, desværre kan jeg ikke hjælpe omkring det at hesten krybbebider i dækkerner.... min hest krybbebider også i haleklapperne på hans foldkammerater, han kan gøre det ALLE steder også på stolperne på døgngræs folden.... Han er checket af dyrlæge og der er ingen tegn på dårlige mave, samt at han får optimal fodring og er nu i løsdrift i en lille flok på 4 heste... Så mi hest er desværre også en af dem der nok bare finder det hyggeligt/afslappende. desværre får han så kolik hvis han går for meget i selvsving smiley Men surt at skulle have ødelagt flere dækkener om måneden smiley

• #18   11. aug 2011 Jeg tror desværre ikke at det er fordi min hest klør, for det er uden på dækkenet den bider og den suger luft samtidig, så det helt sikkert at den ikke gør det for min hest velbehag.

• #19   11. aug 2011 Prøv med bidstop til dækkener - ikke at det virker men mange heste bryder sig ikke om smagen og det kan ikke ses at det er sprøjtet på.
    Hjorttaksolie er effektivt til træværk og stolper men er noget klamt sort stads der smitter frygteligt af på alt hvad det kommer i nærheden af og jeg ville ikke putte det på et dækken med mindre dækkenet er sort.

Kommentér på:
krybbe bider i mine dækner

Annonce