{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

anmeldt ,men ejer ikke hestene {{forumTopicSubject}}

Hej jeg som person er blevet anmeldt men ejer ikke dyrene som mangler smed som de siger ,jeg har en hingst som er passet ug men den blev ikke anmeldt .HISTORIEN ER der hvor jeg er ,er der en pension som bestyrelses af ejer men har mig som højre hånd ,jeg kender lovgivningen skal siges .Der opstales heste og ponyer hos os jeg fodre og lukker ud tager ingen penge for det men som hobby og har gjortdet i ca 6,5 år vi har hingste og vallakker samt føller ingen problem .Men er godt nok træt af atfå en kniv i ryggen altid så vi kan sige den voksne verden er meget svært at forstå ellers har vi en børnehave og ikke kan snakke sammen .I min verden er det face to face og man finder ud af det ,hvor der er mennesker kan vi alle fejle .Men bliver anmeldt af nogle heste som jeg ikke ejer men mit navn kommer på ,min ejen hest var der ikke noget at peje finger på ,de andre er fra 1 år til 30 år og hovende på de 30 års var ringe da de kom ,men man kan jo ikke bare skære det hele af på en gang .Så kan de jo ikke gå eller rejse sig op eller spise ,derfor har vi valgt at tage det i nogle omgange som vi har gjort og så kommer problemet vi har haft en som rejste fornyligt at han var kloger end mig ,men glemte lige at nævne jeg har fodret hans hest hele vinteren og her fik man takken da han rejste skulle lige ud med dig mvh mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anmeldt ,men ejer ikke hestene
  • #1   9. aug 2011 Beklager men har altså meget svær ved at finde meningen i det du skriver...
    Skal det forstås sådan, at du er blevet anmeldt pga. en hest som står/stod opstaldet ved jer, men som ejes af en anden??

• #2   9. aug 2011 hvem er ejeren til stedet?! Det er ejeren til stedet der får/bør få anmeldelsen, hvis det er, da det der er vedkommendes matrikel dyrene står på.. Men ellers må du/I jo tage fat i opstalderne og få dyrene passet ordentligt eller også må de jo flytte. Det vil altid være stedets ry og ikke nødvendigvis dyrets ejer det går ud over, da staldejer accepterer, at dyrene ser ud som de nu en gang gør.

• #3   9. aug 2011 Hej anne mette det er rigtigt jeg ejer dem ikke .mvh winni

• #4   9. aug 2011 jamen så sig det som det er til dem der kommer. og de vil jo forstå det og så vil "dit" navn blive renset,
    UDOVER DET, skal du kontakte politiet eller hvor det er anmeldt til og sige det ikke er dine, og opgive navene på ejerne.

• #5   9. aug 2011 øhm har du ansvaret for at bestille smed til dyrene ?
    Eller skal ejer selv stå for det?

• #6   9. aug 2011 Hej jannie det er en gør det selv stald og ejer ,har ikke noget med hestene at gøre det skal man selv finde ud af .Han stiller kun stald og mark til mvh winni

• #7   9. aug 2011 Maria nej jeg har ikke ansvaret det skal diverse ejer selv stå for mvh winni

• #8   9. aug 2011 Ahh okay smiley

Ja desværre er det sådan, at når man tager andre dyr ind på sin ejendom, så har man faktisk ansvaret for at den bliver passet ordentlig.
    Så det er altså ikke unormalt at en evt. staldejer, kan få ballade hvis en opstaldet, ikke passer sin hest godt nok.

Der har flere sager oppe omkring det, vedrørende at andre har stået med heste, hvor ejeren ikke ville betale for fx. smed, foder eller dyrlæge.

• #9   9. aug 2011 Jamen så skal du slet slet ikk meldes for det..
    Det er kun ejer af hesten/hestene der kan meldes for det da det er dem som skal stå for smed, samt du er selv opstalder og kan ikke stå til ansvar for andres heste

• #10   9. aug 2011 TIL R.I.P har gjort dette og de har fået alle navne på dem ,men det er godtnok træls mvh winni

• #11   9. aug 2011 ANNE METTE kan godt følge dig ,men i min verden kan man ikke magte det skal man ikke tage et ansvar få et dyr skal man ikke have en ,men som sagt det er sgu altid let at stikke halen mellem benet og gå istedet for åben munden og tag en fornuftig snak alle kan komme i klemme vedr penge ,men imisundelsen er en grim ting i denne verden mvh winni

• #12   9. aug 2011 Winni : Jeg er skam helt og aldeles enig med dig. Man skal ikke have dyr, hvis man ikke kan magte at tage ansvaret.
    Nogle mennesker er bare ikke voksne nok til, at turde snakke med hinanden face to face, hvilket du så desværre har oplevet.

• #13   9. aug 2011 Tja omvendt er det jo fint, at der er nogle som går op i hestene, og jo fint at du har styr på din hest. og kan give navnene på dem der reelt skal tales med. At der så er en god grund til hestene har grimme hove er jo bare at forklarer, så det ude af verden.

Hvis det en tidligere opstalder, som spilder tiden hos dyrenes beskyttelse, eller hestens værn er det nu langt ude, for de har jo rigeligt at se til, og ja som du siger bedre folk tager snakken f-f så slipper man for alt dette, og de kan få en reel forklaring. så mange anmeldelser, der ikke er hold i.
    Men syntes nu ikke du skal tage tungt, fejl begås alle steder. håber du får en bedre dag imorgen.

• #14   10. aug 2011 Hvis du står som ansvarlig for stedet, er det også dig der bliver anmeldt.

Hvem har ansvaret?

• #15   10. aug 2011 God morgen og tusinde tak for jeres svar ,det er dejligt at hører andres meninger og få freeback på tingene .Til naja j det er en gør det selv stald så hver man passer sin hest ,og alle har deres ansvar .Men da jeg ikke behøves at gå på arbejde mere er fodre jeg ,om morgen og de andre passer deres arbejde .Det er bedre at en fodre på samme tid istedet 12 andre fodre på forskellige tider ,hav en god dag til jer alle .De flotte fyre i de hvide uniformer kommer i stalden idag,så er der noget at kigger på ha ha mvh winni

• #16   10. aug 2011 Hej mange tak sigyn v ,nu er det ordnet .Alle stod roligt ingen problem ,så vi er glade men de pæne mænd kom ikke og tjekked men det gør de vel når de har tid.De har jo mere vigtige ting at arbejde med,i denne voldsomme verden mvh winni

Kommentér på:
anmeldt ,men ejer ikke hestene

Annonce