{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Sadel - tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej!

Nu står jeg i den situation, at min Wintec SLET ikke kan ligge på Monty.
Mange vil sikkert sige at jeg skal finde en sadelmager, hvem anbefaler i, som er/kører ud i Østjylland?
Hvilken sadel har i brugt til tilridning, tænker også på længere sigt, så jeg ikke skal skifte sadel 4 gange inden for 3-4 år? Men muskler osv.

Tænker lidt selv enten noget bomløs (er dog kræsen i udseende på dem) eller en sadel med en flexibel bom?

Ser frem til, at alle indlæg bliver holdt i en pæn tone samt, at det ikke bliver en debat bomløs vs. bom.
På forhånd tak!

- Mia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel - tilridning
  • #1   8. aug 2011 vil heller skifte sadel 10 gange på 1 år bare den lægger som den skal på hesten og ik laver skade men bruger kieffer til min og har så sadelmager ude hver 6 mdr

• #2   8. aug 2011 Jeg ved ikke om Kit kører ud i det område du nævner men du kan da forhøre dig ved hende.
    Mht en sadel der kan tilpasses din hest fra nu af og til de næste mange år- så vil jeg afgjort anbefale en Passier. Helst en af de nyere (inden for de sidste 10 år) modeller, men det er dog mest pga holdbarheden og at den bedre tåler at blive lavet om flere gange.
    Jeg har selv en Passier Grand Gilbert dressursadel som jeg købte fra ny til min gamle hest hvor han fik den tilpasset. Siden er den tilpasset min nuværende lille dame der er vidt forskellig fra ham, flere gange og den er nu omkring 7 år gammel, sadlen altså.

• #3   8. aug 2011 Stutteri maunsholt: Ja uden tvivl, men kan bare ikke se nogen idé i, at skulle skifte sadel hver halve år, hvis man kan finde en som ligger godt i et par år. Jeg er godt klar over, at jeg ikke skal spare, og jeg er villig til at skulle skifte den ud et par gange, meeen hvert halve år, nej, eller jo selvfølgelig hvis ikke der er andre muligheder.

Janni H: Kit kører vidst ud i mit område, kender nogle der har haft hende ude, har dog både hørt godt og skidt om hende. Tak for rådet! smiley

• #4   8. aug 2011 altså en kieffer kan din sadel magere ji tilpasse så den passer hesten når den sætter muskler men på et tidspunkt er det måske ik muligt og så må man ha en ny

• #5   8. aug 2011 Stutteri maunsholt: Og dette er jeg fuldt ud forståeligt med. smiley

• #7   8. aug 2011 Pernica : Altså.. Umiddelbart skal han bare tilrides og gå som turpony, men kan ikke udelukke, at han på et tidspunkt måske skal gå et lille dressurstævne, bare for sjov skyld. smiley
    Problemet er bare, at den wintec jeg har nu, overhovedet ikke kan ligge på ham. Men tak. Undersøger nærmere. smiley

• #8   8. aug 2011 Min Speedy er tilredet med en lammeskindssadel da intet andet kunne ligge på ham. Og selv nu da han er 6 år går han faktisk bedre og mere frit når han har den på i orhold til når han går med en bomsadel (har en wintec 2000 kombi til ham også) Men til tur synes jeg en "lammebamse" er rigtig dejlig smiley

• #9   8. aug 2011 Majbrit N: Tak for forslaget, hvad har du for en? (:

• #10   8. aug 2011 Jeg har en christ med store knæpuder. Den er super læker at ride i men der er ikke noget videre støtte fra knæet og ned. Det vænner man sig dog meget hurtigt til synes jeg og jeg kan nu næsten ikke ride i andet smiley
    Se evt Speedy's profil, der er billede af ham med den på

• #11   22. sep 2011 Kit som er ovennævnte person er rigtig dygtig

Kommentér på:
Sadel - tilridning

Annonce